Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT] Za niskie obroty !! juz nie wiem ocb !!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 07 lis 2010, 12:42

Na początek jak masz kogoś znajomego z takim samym autem to poproś o przełożenie
dobrego krokowca i zobacz czy będzie ok.

A sprawdzałeś swojego czy działa jak należy?

Ja kupiłem używkę za 60 zł jeżdżę już 3 rok i jest ok chociaż używka też nie wiadomo ile pochodzi, ale jak kupiłem zamiennik za 200zł i poszedł mi po tygodniu to pomyślałem że 60zł mogę zaryzykować.

Zamiennik z paragonem odniosłem do sklepu i zwrócili kasiurę :mrgreen:

W tych silnikach ABT to chyba najczulszy punkt to ten krokowiec.
Jest tam też taka śrubka, o którą opiera się przepustnica, zawsze możesz trochę ją podkręcić aby mniej się zamykała i auto nie będzie Ci gasło.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 07 lis 2010, 13:12

Podłaczyłęm VAG i nijak nie dało sie usunac na stałe błedu krokowca i TPSu chciałem równiez ustawić VAGIEM krokowca ale nbez jego reakcji. Rozebrałem i okazało sie, że uzwojenia silniczka sa ostro przpalone, a hallotron nie działa....

mlodyxx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 12 wrz 2009, 12:16

Post autor: mlodyxx » 07 lis 2010, 13:32

No wlasnie u mnie siedzi taki zamiennik za 80zl nowiutki , i tylko dzien pojeździlem i to na benzynie troche cos szarpalo :/ ,a gdzie jest ta srubka dokladnie od obrotow? I watpie zeby nawet taki tani zamiennik padl po zrobieniu 20km :/ moze to cos innego ? moze to nie krokowiec nawala ? no bo raz jakos wczoraj raz odpalilem smaochod bez filtra powietrza i w miare trzymal obroty , na gazie wogole elegancko trzymal i sie wkrecal ladnie a na benzynie na poczatku strzelal i troche niskie obroty trzymal ale jak go na gazie rozjeździlem to i na benzynie normalnie chodzil tlyko obroty mial ciut za niskie :/ ( tylko odpalilem bez filtra , jeździlem juz z zalozonym) potem smaochod postal pare godizn i ani na gazie nie trzyma ani na benzynie tzn trzyma obr. na jednej / dwóch kreskach :/

[ Dodano: 2010-11-07, 15:38 ]
tak w starym poszla przekladnia , moze z nowego przelozyc przekladnie do starego boscha i git? xD co wy na to hehe ale najpierw sprawdze czy ten nowy dziala tak jak to opisales ,zdemnotuje go i zobacze czy trzpien sie wysuwa

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 07 lis 2010, 17:38

Bez filtra dobrze palił bo dostawał dużo powietrza, potem się rozgrzał i też jakoś chodził ale sam napisałeś że dalej obroty były za niskie.

Śrubkę o której pisałem napewno zauważysz, jak będziesz odkręcał krokowca, oryginalnie jest ona zalakowana czymś żółtym, ale jak trzpień całkowicie się schowa (czyli krokowiec nie działa) to o tą śrubkę opiera się przepustnica.

Ciężko powiedzieć czy takie kombinowany krokowiec będzie działał jak należy :roll:
Też w moim starym poszła przekładnia (znaczy, nie ten ślimak tylko ten mechanizm co wysuwa trzpień, po prostu ten silniczek w środku ciągle pracował bo trzpień nie ustawiał do odpowiedniej pozycji przepustnicy).

mlodyxx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 12 wrz 2009, 12:16

Post autor: mlodyxx » 07 lis 2010, 19:03

dobra po dzisiejszym dlubaniu przy audi doszedlem do wniosku ze krkowiec jest ok , jakos silnik zalapal elegnckie obroty na biegu jałowym tylko ze na benzynie podczas dodawania gazu od 1000-3000 obr. zacinalo sie i strzalalo z wydechu po 3000obr juz ladnie sie silnik wkrecal , na gazie wszystko dzialalo jak nalezy , wiec skoro na benzynie podczas dodawnia gazu cos szarpie i sie nie wkreca na obroty to juz nie wina krokowca , moze sonda jest walnieta i zla mieszanke podaje ??? temu czasem obroty sa za niskie itp itd co wy na to ?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 08 lis 2010, 15:26

To jest wina krokowca...

mlodyxx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 12 wrz 2009, 12:16

Post autor: mlodyxx » 08 lis 2010, 17:29

jak to moze byc wina krokowca jak podczas dodawania gazu jest on przeciez nie uzywany ? nie ma styku wiec nie pracuje , wiec jak moze wplywac na to ze silnik sie zle wkreca ?? ....

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 08 lis 2010, 18:49

mlodyxx, jak u ciebie z BP? nie znika za dużo jak jeździsz na LPG? Jaką masz instalację LPG? Jak to jest II gen. to radzę sprawdzić jak masz emulację sondy ustawioną. Na początek odłącz aku na 5 min i podłącz znów następnie zobacz czy coś się zmieni na BP.

mlodyxx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 12 wrz 2009, 12:16

Post autor: mlodyxx » 09 lis 2010, 14:02

wczoraj mialem calą noc odlaczony aku , dzisiaj rano odpalilem to najpierw zgasl odrazu , po drugiej próbie zapalil i ustawil sie na obrotach troche ponad 1000 to zostawilem samochod zeby popracowal na wolnych sobie , po 5-8 minutach wyjechalem nim z grazu i zobaczylem cos jak by dym z pod maski wiec szybko otwieram maske a tam? Pękł przewód idący od kruca ( tego w ktorym sa czujniki szary i niebieski )w dół ( wydaJe mi sie ze do pompy) ... wqrwilem sie strasznie !! jak myslicie moge dopacowac jakis gumowy przewód czy trzeba specjalny kipic taki jak byl ? i ile on moze kosztowac?

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 10 lis 2010, 07:27

Pojedź na szrot i poszukaj ori używkę zapłacisz kilka zł, niekiedy za darmo oddają.

SosiK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 2010, 22:01
Lokalizacja: Chodów/Łódź

Post autor: SosiK » 13 lis 2010, 15:24

Witam, jestem nowy więc za wszystkie błędy i gafy z góry przepraszam :)

Mam problem z moją 80 2.0 na jednopunkcie (jak się nie mylę to ABT?). W audicy spaliła się pompa paliwa, po wymianie pompy audi pracuje na wolnych obrotach, jednak po dodaniu gazu wkręca się i nagle odcina paliwo, spada do ok 1000obr i znowu się wkręca, tak cały czas w zakresie do ok 5000obr (powyżej 5tys normalnie reaguje na pedał gazu. problemem jest również taki że jak puszczę pedał gazu to wracając na wolne obroty spada do 500obr i dopiero wraca na wolne. Co może być przyczyną? Dodam że audi ma "podtlenek" gazu i z uszkodzoną pompą jeździła ok pół roku.

proszę o jakąś podpowiedź, bądź o wskazanie tematu z tym problemem ( ja nie mogłem takiego znaleźć )

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 13 lis 2010, 15:35

To Bosch mono jetronic czy mono motronic? Bo to zasadnicza róznica? krokowy na 6 czy 4 piny?

mlodyxx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 12 wrz 2009, 12:16

Post autor: mlodyxx » 13 lis 2010, 16:08

Czesc, mam przedmuch na łaczeniu kolektora z katalizatorem , moze przez to obroty mi spadaja ?

SosiK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 paź 2010, 22:01
Lokalizacja: Chodów/Łódź

Post autor: SosiK » 14 lis 2010, 15:00

Szeroka wsuwka od strony głowicy? Jest na 6 pinów. Tzn na wsuwce są cyfry od 1 do 6, ale jeszcze się upewnię i rozbiorę to bo przez filtr nie mogłem tego zdjąć.
Dziś rano zauważyłem że nie trzyma równie wolnych obrotów, tzn pracuje równo na wolnych i nagle przygasa.

Czym różnią się te wtryski?
A i auto jest z 92 jak to coś pomoże...

mlodyxx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 12 wrz 2009, 12:16

Post autor: mlodyxx » 14 lis 2010, 20:03

mi sie wydaje ze moje problemy z obrotami to wina lewgeo powietrza , zauwazylem ze guma pod wtryskiem jest ostro popękana !! mam zamiar wykrecic wtrysk i sie do niej dobrac ? i tu moje pytanie czy duzo z tym roboty ? moge cos spierdolic demontujac wtrysk ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl