Witam
Od jakiegoś czasu bierze olej ok~. 0,5l/1000km, zaglądnałem dziś pod auto i dostrzegłem, że na łączeniech rury wydechowej są plamy oleju oraz na dolnej osłonie silnika. Chciałbym się ustrzec od zbędnych i kosztownych wizyt u mechanika, stąd moje pytanie, czy ktoś wie co może być najprawdopodobniejszą przyczyną? dodam jeszcze, że silnik w okolicy uszczelki głowicy jest suchy, za to przy uszczelce (korkowej) widac olej. Nie zauważyłem spadku mocy i spalanie wynosi ok 10,5l(LPG), przebieg to 226tys
[B4 2.0E ABK+LPG] olej z rury wydechowej
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Witam. To, że na dolnej osłonie silnika widzisz olej, to sprawdź na łączeniu misy olejowej, może uszczelka puszcza, a może wystarczy tylko dokręcić śruby. Co do pokrywy zaworów, to zmiana uszczelki nie jest mega trudna, tak więc nie ma z tym problemów, a po zmianie na pewno nie będzie wycieków. Z tego co się orientuję, to uszczelki korkowe były stosowane w B3 a w B4 gumowe. I jeszcze bardzo ważna rzecz : jak będziesz montował nową uszczelkę to nie dawaj żadnych silikonów, ja dałem i musiałem jeszcze raz zdejmować pokrywę. A co do oleju na łączeniach wydechu to nic mi do głowy nie przychodzi.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Trzeba zdjąć osłonę silnika, wejść do kanału i posprawdzać gdzie leci ten olej. W silniku jest sporo uszczelek z których lubi sobie lecieć typu miska olejowa, kopułka zaworów, uszczelnienie wału przód i tył, zimeringi wałka rozrządu i pośredniego, czujnik oleju, uszczelka chłodniczki oleju itp. Trzeba po prostu sprawdzić wszystko po kolei.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: