Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0E ABK+LPG] olej z rury wydechowej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
nng
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 15 sty 2010, 19:28

[B4 2.0E ABK+LPG] olej z rury wydechowej

Post autor: nng » 11 lis 2010, 18:30

Witam
Od jakiegoś czasu bierze olej ok~. 0,5l/1000km, zaglądnałem dziś pod auto i dostrzegłem, że na łączeniech rury wydechowej są plamy oleju oraz na dolnej osłonie silnika. Chciałbym się ustrzec od zbędnych i kosztownych wizyt u mechanika, stąd moje pytanie, czy ktoś wie co może być najprawdopodobniejszą przyczyną? dodam jeszcze, że silnik w okolicy uszczelki głowicy jest suchy, za to przy uszczelce (korkowej) widac olej. Nie zauważyłem spadku mocy i spalanie wynosi ok 10,5l(LPG), przebieg to 226tys

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 11 lis 2010, 19:19

Witam. To, że na dolnej osłonie silnika widzisz olej, to sprawdź na łączeniu misy olejowej, może uszczelka puszcza, a może wystarczy tylko dokręcić śruby. Co do pokrywy zaworów, to zmiana uszczelki nie jest mega trudna, tak więc nie ma z tym problemów, a po zmianie na pewno nie będzie wycieków. Z tego co się orientuję, to uszczelki korkowe były stosowane w B3 a w B4 gumowe. I jeszcze bardzo ważna rzecz : jak będziesz montował nową uszczelkę to nie dawaj żadnych silikonów, ja dałem i musiałem jeszcze raz zdejmować pokrywę. A co do oleju na łączeniach wydechu to nic mi do głowy nie przychodzi.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 lis 2010, 11:05

Trzeba zdjąć osłonę silnika, wejść do kanału i posprawdzać gdzie leci ten olej. W silniku jest sporo uszczelek z których lubi sobie lecieć typu miska olejowa, kopułka zaworów, uszczelnienie wału przód i tył, zimeringi wałka rozrządu i pośredniego, czujnik oleju, uszczelka chłodniczki oleju itp. Trzeba po prostu sprawdzić wszystko po kolei.

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 14 lis 2010, 12:54

nng pisze:na łączeniech rury wydechowej są plamy oleju
Jest tylko jedna droga do wydechu. To na pewno olej? Może po prostu woda z sadzami się wydostaje przez łączenia. Moja bierze podobnie olej, ale jest ok. Raczej obstawiam skraplanie się pary ze spalin

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 lis 2010, 12:56

W pierwszej kolejności trzeba usunąć wszystkie wycieki. Wtedy będzie można powiedzieć ile oleju bierze sam silnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl