Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 2.0E ABK+LPG] olej z rury wydechowej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
nng
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 15 sty 2010, 19:28

[B4 2.0E ABK+LPG] olej z rury wydechowej

Post autor: nng » 11 lis 2010, 18:30

Witam
Od jakiegoś czasu bierze olej ok~. 0,5l/1000km, zaglądnałem dziś pod auto i dostrzegłem, że na łączeniech rury wydechowej są plamy oleju oraz na dolnej osłonie silnika. Chciałbym się ustrzec od zbędnych i kosztownych wizyt u mechanika, stąd moje pytanie, czy ktoś wie co może być najprawdopodobniejszą przyczyną? dodam jeszcze, że silnik w okolicy uszczelki głowicy jest suchy, za to przy uszczelce (korkowej) widac olej. Nie zauważyłem spadku mocy i spalanie wynosi ok 10,5l(LPG), przebieg to 226tys

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 11 lis 2010, 19:19

Witam. To, że na dolnej osłonie silnika widzisz olej, to sprawdź na łączeniu misy olejowej, może uszczelka puszcza, a może wystarczy tylko dokręcić śruby. Co do pokrywy zaworów, to zmiana uszczelki nie jest mega trudna, tak więc nie ma z tym problemów, a po zmianie na pewno nie będzie wycieków. Z tego co się orientuję, to uszczelki korkowe były stosowane w B3 a w B4 gumowe. I jeszcze bardzo ważna rzecz : jak będziesz montował nową uszczelkę to nie dawaj żadnych silikonów, ja dałem i musiałem jeszcze raz zdejmować pokrywę. A co do oleju na łączeniach wydechu to nic mi do głowy nie przychodzi.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 lis 2010, 11:05

Trzeba zdjąć osłonę silnika, wejść do kanału i posprawdzać gdzie leci ten olej. W silniku jest sporo uszczelek z których lubi sobie lecieć typu miska olejowa, kopułka zaworów, uszczelnienie wału przód i tył, zimeringi wałka rozrządu i pośredniego, czujnik oleju, uszczelka chłodniczki oleju itp. Trzeba po prostu sprawdzić wszystko po kolei.

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 14 lis 2010, 12:54

nng pisze:na łączeniech rury wydechowej są plamy oleju
Jest tylko jedna droga do wydechu. To na pewno olej? Może po prostu woda z sadzami się wydostaje przez łączenia. Moja bierze podobnie olej, ale jest ok. Raczej obstawiam skraplanie się pary ze spalin

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 14 lis 2010, 12:56

W pierwszej kolejności trzeba usunąć wszystkie wycieki. Wtedy będzie można powiedzieć ile oleju bierze sam silnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl