[B4] Zamek drzwi kierowcy foto
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
[B4] Zamek drzwi kierowcy foto
Cześć.
bardzo pilnie potrzebuje zdjęcie rozebranych drzwi kierowcy, aby zerknąć ile jakich przewodów wychodzi z zamka, który daje impulsy pompce c-zamka.
Czy ktoś z Was posiada fotkę którą zrobil np montujac głosniki, panele, coś ?
Z góry dzieki
bardzo pilnie potrzebuje zdjęcie rozebranych drzwi kierowcy, aby zerknąć ile jakich przewodów wychodzi z zamka, który daje impulsy pompce c-zamka.
Czy ktoś z Was posiada fotkę którą zrobil np montujac głosniki, panele, coś ?
Z góry dzieki
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Czy po całkowitym odłączeniu pompki c-zamka działa oswietlenie wewnątrz po otwarciu drzwi ? ( Oświetlenie nie włączone ręcznie tylko to pojawiąjące się po otwarciu drzwi )
Czy ktoś może mi to potwierdzić w 100 %, może ktoś byłby tak miły i poszedł do swojego auta ( B4 ), odłączył na chwile pomkę c-zamka, która znajduje sie w bagazniku w schowku po prawej i sprawdził to.
Kolejna sprawa ile przewodów wychodzi ze sterownika ( zamka ) znajdującego się w drzwiach kierowcy i czy oświetlenie w B4 pojawia juz po przekręceniu zamka czy dopiero po otwarciu drzwi ? Chodzi mi o instalację seryjną bez alarmów i pilotów.
Jutro zamierzam walczyć z tematem c-zamka.
Nie działa mi pompka w zasadzie milczy, nie słysze jej a skobelki ruszają się poł milimetra. Sądzę, że układ pneumatyki jest szczelny. Słyszałbym pompke pracującą a tu całkowita cisza. Do tego nie działa mi oświetlenie pojawiające się po otwarciu drzwi, wszystkich drzwi.
Nie wiem czy oświetlenie to sprawa elektroniki pompki czy też nie. Czy oświetleniem steruje sterownik w drzwiach czy elektronika pompki c-zamka,
Nie wiem czy zapsuła mi się pompka, sterownik w drzwiach czy jeszcze coś innego typu 4 krancówki. Nie wiem czy to zbieg okoliczności i np padla pompka c-zamka oraz sterownik zamka w drzwiach.
Chce coś wyeliminować. Zacząłbym od pompki gdyby mogł ktoś sprawdzić czy bedąc ona odłączona całkowicie oswietlenie po otwarciu działa czy nie.
z góry dzieki
Czy ktoś może mi to potwierdzić w 100 %, może ktoś byłby tak miły i poszedł do swojego auta ( B4 ), odłączył na chwile pomkę c-zamka, która znajduje sie w bagazniku w schowku po prawej i sprawdził to.
Kolejna sprawa ile przewodów wychodzi ze sterownika ( zamka ) znajdującego się w drzwiach kierowcy i czy oświetlenie w B4 pojawia juz po przekręceniu zamka czy dopiero po otwarciu drzwi ? Chodzi mi o instalację seryjną bez alarmów i pilotów.
Jutro zamierzam walczyć z tematem c-zamka.
Nie działa mi pompka w zasadzie milczy, nie słysze jej a skobelki ruszają się poł milimetra. Sądzę, że układ pneumatyki jest szczelny. Słyszałbym pompke pracującą a tu całkowita cisza. Do tego nie działa mi oświetlenie pojawiające się po otwarciu drzwi, wszystkich drzwi.
Nie wiem czy oświetlenie to sprawa elektroniki pompki czy też nie. Czy oświetleniem steruje sterownik w drzwiach czy elektronika pompki c-zamka,
Nie wiem czy zapsuła mi się pompka, sterownik w drzwiach czy jeszcze coś innego typu 4 krancówki. Nie wiem czy to zbieg okoliczności i np padla pompka c-zamka oraz sterownik zamka w drzwiach.
Chce coś wyeliminować. Zacząłbym od pompki gdyby mogł ktoś sprawdzić czy bedąc ona odłączona całkowicie oswietlenie po otwarciu działa czy nie.
z góry dzieki
Lampki zapalają się dopiero po otwarciu drzwi a po zamknięciu jeszcze jakiś czas się palą.Doc pisze:Kolejna sprawa ile przewodów wychodzi ze sterownika ( zamka ) znajdującego się w drzwiach kierowcy i czy oświetlenie w B4 pojawia juz po przekręceniu zamka czy dopiero po otwarciu drzwi ? Chodzi mi o instalację seryjną bez alarmów i pilotów.
Myślę, że powinno działać ale tego akurat nie jestem pewien, na pewno nie będzie wtedy podtrzymania po zamknięciu drzwi.Doc pisze:Czy po całkowitym odłączeniu pompki c-zamka działa oswietlenie wewnątrz po otwarciu drzwi ? ( Oświetlenie nie włączone ręcznie tylko to pojawiąjące się po otwarciu drzwi )
Sprawdź pompkę podając sygnał masowy na jeden z 2 przewodów: brązowo-szary lub brązowo-zielony. Znajdziesz je pod tylną kanapą lub bezpośrednio przy pompce. Jeśli pompka będzie pracować to znaczy, że masz coś skopane ze sterowaniem w drzwiach. A jak wygląda sytuacja z próbą otwarcia za pomocą zamka z klapy tylnej lub drzwi pasażera?Doc pisze:Nie wiem czy zapsuła mi się pompka, sterownik w drzwiach czy jeszcze coś innego typu 4 krancówki. Nie wiem czy to zbieg okoliczności i np padla pompka c-zamka oraz sterownik zamka w drzwiach.
Ewentualnie do sprawdzenia płytka pompki pod kątem zimnych lutów.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Doc, obawiam się, że będziesz musiał wymienić pompkę . Też miałem identyczne objawy. Potwierdzam też że przy padniętej elektronice pompki oświetlenie wnętrza nie działa. U mnie było tak, że pompka działała tylko w "jedną stronę" tzn. zamykała, a otworzyć już nie chciała (albo odwrotnie niepamiętam już, dawno to było, nieważne). Okazało się, że padł układ sterujący (elektronika) i naprawa byłaby droższa niż kupno dobrej używki. Pojechałem na szrot, dałem 140 zł i do dziś mam spokój.
Dokładnie, bowiem to pompka steruje oświetleniem w B4. Może nie zupełni pompka co jej elektronika. Wiąże się to m.in z tym, że światło gaśnie po zamknięciu centralnego zamka, czyli po zakończeniu pracy pompki itp. Z tego co zauważyłem to własnie te 2 przewody w oddzielnej wiązce stanowią główne źródło zasilania. 2 wiązka łączy pompkę z siłownikami master i lampką.
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Ok Panowie. Wszystko naprawione i wszystko już mi działa jak ta lala
Melduję co u mnie w pompce się spaliło:
Jeden przekaźnik
Jeden tranzystor
Jeden rezystor
Dokupienie identycznego przekaznika jest nierealne, ale mozna spokojnie go zastąpić co niniejszym uczyniłem z pomocą rąk i wiedzy kolegi elektronika.
Przekaźnik który zastosowaliśmy pochodził z układu sterowania elektr. szybami w Fabii.
Koszt częsci to ok 10 zł
Czas naprawy elektroniki ok 40 minut.
Montaż pompki w bagazniku 2 minuty
Banan na gębie - bezcenne
Światełko działa prawidłowo, pompka też, c-zamek smiga aż miło.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Nie, choć byłeś bliskoDanek pisze:Doc, obawiam się, że będziesz musiał wymienić pompkę
Dokładnie bywa tak jak mówisz. Odpowiada za to jeden z przekaźników siemensa w układzie elektronicznym pompki.Danek pisze:U mnie było tak, że pompka działała tylko w "jedną stronę" tzn. zamykała, a otworzyć już nie chciała (albo odwrotnie niepamiętam już, dawno to było, nieważne). Okazało się, że padł układ sterujący (elektronika) i naprawa byłaby droższa niż kupno dobrej używki
Melduję co u mnie w pompce się spaliło:
Jeden przekaźnik
Jeden tranzystor
Jeden rezystor
Dokupienie identycznego przekaznika jest nierealne, ale mozna spokojnie go zastąpić co niniejszym uczyniłem z pomocą rąk i wiedzy kolegi elektronika.
Przekaźnik który zastosowaliśmy pochodził z układu sterowania elektr. szybami w Fabii.
Koszt częsci to ok 10 zł
Czas naprawy elektroniki ok 40 minut.
Montaż pompki w bagazniku 2 minuty
Banan na gębie - bezcenne
Światełko działa prawidłowo, pompka też, c-zamek smiga aż miło.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Scalak tam jest jeden i faktycznie nawet znając jego oznaczenie nic ono nie mówiDanek pisze:u mnie poleciał jakiś scalak (a numerki były zatarte
ITT AZVA-753
G 011712.006
2223* 06
Wynalazek, ktorego trzeba by również czymś zastępować i pewnie faktycznie najlepiej byłoby kupić druga pompkę, bo jego znalezienie nie byłoby łatwe o ile w ogóle możliwe.
Swoją droga nadal nie wiem jednej rzeczy...
Pompki w B4 różnią się. Mimo identycznej pompki z takiego samego modelu widzimy na nich różne numery częsci.
Pewien sprzedawca mówil mi, ze pompka musi mieć dokładnie takie samo oznaczenie i że mimo iż wygląda identycznie i również pochodzi z B4 nie bedzie mi działała.
Sądzę, że to bajka i bzdura, ale może faktycznie jakieś piny zmieniali w B4 w zależnosci od lat, miesięcy czy czegoś - nie wiem.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Też się z tym spotkałem jak szukałem pompki dla siebie. Co ciekawe różniły się one również kształtem gniazd i ilością pinów w nich więc być może różnica polega na tym, że inna jest pompka (a właściwie sterowanie) do centralnych sterowanych podczerwienią, a inne dla zwykłego centralnego. Wg ETKI zwykła ma literkę H na końcu numeru, a na podczerwień J