Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Zamek drzwi kierowcy foto

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

[B4] Zamek drzwi kierowcy foto

Post autor: Doc » 26 lip 2007, 21:38

Cześć.

bardzo pilnie potrzebuje zdjęcie rozebranych drzwi kierowcy, aby zerknąć ile jakich przewodów wychodzi z zamka, który daje impulsy pompce c-zamka.

Czy ktoś z Was posiada fotkę którą zrobil np montujac głosniki, panele, coś ?


Z góry dzieki

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 26 lip 2007, 22:55

Do czego potrzebne są Ci te przewody? Może doradzę coś innego jeśli chodzi o sterowanie pompką centralnego.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 27 lip 2007, 00:50

Czy po całkowitym odłączeniu pompki c-zamka działa oswietlenie wewnątrz po otwarciu drzwi ? ( Oświetlenie nie włączone ręcznie tylko to pojawiąjące się po otwarciu drzwi )

Czy ktoś może mi to potwierdzić w 100 %, może ktoś byłby tak miły i poszedł do swojego auta ( B4 ), odłączył na chwile pomkę c-zamka, która znajduje sie w bagazniku w schowku po prawej i sprawdził to.

Kolejna sprawa ile przewodów wychodzi ze sterownika ( zamka ) znajdującego się w drzwiach kierowcy i czy oświetlenie w B4 pojawia juz po przekręceniu zamka czy dopiero po otwarciu drzwi ? Chodzi mi o instalację seryjną bez alarmów i pilotów.

Jutro zamierzam walczyć z tematem c-zamka.
Nie działa mi pompka w zasadzie milczy, nie słysze jej a skobelki ruszają się poł milimetra. Sądzę, że układ pneumatyki jest szczelny. Słyszałbym pompke pracującą a tu całkowita cisza. Do tego nie działa mi oświetlenie pojawiające się po otwarciu drzwi, wszystkich drzwi.

Nie wiem czy oświetlenie to sprawa elektroniki pompki czy też nie. Czy oświetleniem steruje sterownik w drzwiach czy elektronika pompki c-zamka,

Nie wiem czy zapsuła mi się pompka, sterownik w drzwiach czy jeszcze coś innego typu 4 krancówki. Nie wiem czy to zbieg okoliczności i np padla pompka c-zamka oraz sterownik zamka w drzwiach.

Chce coś wyeliminować. Zacząłbym od pompki gdyby mogł ktoś sprawdzić czy bedąc ona odłączona całkowicie oswietlenie po otwarciu działa czy nie.


z góry dzieki

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 27 lip 2007, 09:29

Doc pisze:Kolejna sprawa ile przewodów wychodzi ze sterownika ( zamka ) znajdującego się w drzwiach kierowcy i czy oświetlenie w B4 pojawia juz po przekręceniu zamka czy dopiero po otwarciu drzwi ? Chodzi mi o instalację seryjną bez alarmów i pilotów.
Lampki zapalają się dopiero po otwarciu drzwi a po zamknięciu jeszcze jakiś czas się palą.
Doc pisze:Czy po całkowitym odłączeniu pompki c-zamka działa oswietlenie wewnątrz po otwarciu drzwi ? ( Oświetlenie nie włączone ręcznie tylko to pojawiąjące się po otwarciu drzwi )
Myślę, że powinno działać ale tego akurat nie jestem pewien, na pewno nie będzie wtedy podtrzymania po zamknięciu drzwi.
Doc pisze:Nie wiem czy zapsuła mi się pompka, sterownik w drzwiach czy jeszcze coś innego typu 4 krancówki. Nie wiem czy to zbieg okoliczności i np padla pompka c-zamka oraz sterownik zamka w drzwiach.
Sprawdź pompkę podając sygnał masowy na jeden z 2 przewodów: brązowo-szary lub brązowo-zielony. Znajdziesz je pod tylną kanapą lub bezpośrednio przy pompce. Jeśli pompka będzie pracować to znaczy, że masz coś skopane ze sterowaniem w drzwiach. A jak wygląda sytuacja z próbą otwarcia za pomocą zamka z klapy tylnej lub drzwi pasażera?

Ewentualnie do sprawdzenia płytka pompki pod kątem zimnych lutów.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 27 lip 2007, 10:03

Doc...do mojej pompki dochodzą dwie wiązki. Jedna z dwoma przewodami (brązowym i czerwono czarnym) i druga z większą ilością przewodów. Po odłączeniu tej drugiej, oświetlenie wnętrza po otwarciu drzwi nie działa.Sprawdź na początek czy masz zasilanie na tej pierwszej kostce z dwoma przewodami.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 27 lip 2007, 11:05

IC69 pisze:Po odłączeniu tej drugiej, oświetlenie wnętrza po otwarciu drzwi nie działa
O to mi bardzo pomogło. Czyli wszystko wskazuje na to, ze elektronika pompki ma wpływ na oświetlenie wnetrza. Dziekuje Wam.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 lip 2007, 14:49

Doc, obawiam się, że będziesz musiał wymienić pompkę :( . Też miałem identyczne objawy. Potwierdzam też że przy padniętej elektronice pompki oświetlenie wnętrza nie działa. U mnie było tak, że pompka działała tylko w "jedną stronę" tzn. zamykała, a otworzyć już nie chciała (albo odwrotnie niepamiętam już, dawno to było, nieważne). Okazało się, że padł układ sterujący (elektronika) i naprawa byłaby droższa niż kupno dobrej używki. Pojechałem na szrot, dałem 140 zł i do dziś mam spokój.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 27 lip 2007, 19:35

Dokładnie, bowiem to pompka steruje oświetleniem w B4. Może nie zupełni pompka co jej elektronika. Wiąże się to m.in z tym, że światło gaśnie po zamknięciu centralnego zamka, czyli po zakończeniu pracy pompki itp. Z tego co zauważyłem to własnie te 2 przewody w oddzielnej wiązce stanowią główne źródło zasilania. 2 wiązka łączy pompkę z siłownikami master i lampką.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 27 lip 2007, 21:10

Ok Panowie. Wszystko naprawione i wszystko już mi działa jak ta lala ;-)
Danek pisze:Doc, obawiam się, że będziesz musiał wymienić pompkę
Nie, choć byłeś blisko ;-)
Danek pisze:U mnie było tak, że pompka działała tylko w "jedną stronę" tzn. zamykała, a otworzyć już nie chciała (albo odwrotnie niepamiętam już, dawno to było, nieważne). Okazało się, że padł układ sterujący (elektronika) i naprawa byłaby droższa niż kupno dobrej używki
Dokładnie bywa tak jak mówisz. Odpowiada za to jeden z przekaźników siemensa w układzie elektronicznym pompki.

Melduję co u mnie w pompce się spaliło:
Jeden przekaźnik
Jeden tranzystor
Jeden rezystor


Dokupienie identycznego przekaznika jest nierealne, ale mozna spokojnie go zastąpić co niniejszym uczyniłem z pomocą rąk i wiedzy kolegi elektronika.
Przekaźnik który zastosowaliśmy pochodził z układu sterowania elektr. szybami w Fabii.

Koszt częsci to ok 10 zł
Czas naprawy elektroniki ok 40 minut.
Montaż pompki w bagazniku 2 minuty
Banan na gębie - bezcenne ;-)


Światełko działa prawidłowo, pompka też, c-zamek smiga aż miło.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 lip 2007, 21:41

No to miałeś szczęście, bo u mnie poleciał jakiś scalak (a numerki były zatarte :( ), przekaźniki były dobre, nie wiem jak z tranzystorkiem, pewnie też poleciał.
Gratuluję

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 27 lip 2007, 22:21

Danek pisze:u mnie poleciał jakiś scalak (a numerki były zatarte
Scalak tam jest jeden i faktycznie nawet znając jego oznaczenie nic ono nie mówi

ITT AZVA-753
G 011712.006
2223* 06


Wynalazek, ktorego trzeba by również czymś zastępować i pewnie faktycznie najlepiej byłoby kupić druga pompkę, bo jego znalezienie nie byłoby łatwe o ile w ogóle możliwe.

Swoją droga nadal nie wiem jednej rzeczy...

Pompki w B4 różnią się. Mimo identycznej pompki z takiego samego modelu widzimy na nich różne numery częsci.
Pewien sprzedawca mówil mi, ze pompka musi mieć dokładnie takie samo oznaczenie i że mimo iż wygląda identycznie i również pochodzi z B4 nie bedzie mi działała.

Sądzę, że to bajka i bzdura, ale może faktycznie jakieś piny zmieniali w B4 w zależnosci od lat, miesięcy czy czegoś - nie wiem.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 lip 2007, 23:10

Też się z tym spotkałem jak szukałem pompki dla siebie. Co ciekawe różniły się one również kształtem gniazd i ilością pinów w nich więc być może różnica polega na tym, że inna jest pompka (a właściwie sterowanie) do centralnych sterowanych podczerwienią, a inne dla zwykłego centralnego. Wg ETKI zwykła ma literkę H na końcu numeru, a na podczerwień J

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 27 lip 2007, 23:14

Danek pisze:Wg ETKI zwykła ma literkę H na końcu numeru, a na podczerwień J
No właśnie, a ja mam w swojej na koncu literkę A i rozgladając sie nigdzie takiej nie widzialem. Z ciekawosci dumam, bo mam juz sprawną, ale sprawa dziwna ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 lip 2007, 11:16

Myślę, że jeśli gniazdo na wtyczki jest identyczne to nie ma takiej możliwości żeby nie chciała działać. Ta którą ja mam pochodzi od Volkswagena :) .

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 28 lip 2007, 11:28

Danek pisze:Myślę, że jeśli gniazdo na wtyczki jest identyczne to nie ma takiej możliwości żeby nie chciała działać
Chyba, ze zmieniali układ pinów we wtyczce tej sterującej nie zasilającej, ale szczerze też wątpię. Najprawdopodobniej sprzedawca gadał głupoty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl