Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8] Projekt Kompressor i inne modyfikacje - foto

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
kaline1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kaline1984 » 08 lis 2010, 20:40

Witam. Mam pytanko do kolegi Grześka.Moje 16v robi setkę w 10.1s to trochę mało Jak według Ciebie wyglądało by zastosowanie Twojego patentu z kompresorem do 2.0 16V.Da rade???? :-P

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 08 lis 2010, 21:33

A ogólnie jakieś nowe zmiany pod maską zagościły u kolegi Grześka ? ;-)

Jakis wałeczek ostrzejszy czy coś podobnego? ;-)

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 11 lis 2010, 23:05

kaline1984 pisze:Witam. Mam pytanko do kolegi Grześka.Moje 16v robi setkę w 10.1s to trochę mało Jak według Ciebie wyglądało by zastosowanie Twojego patentu z kompresorem do 2.0 16V.Da rade???? :-P

Na pewno da radę tylko trzeba by pokombinować, cała instalacja zapewne nie będzie wyglądała jak u mnie bo jak się nie mylę masz wielopunkt. Jeśli masz zagazowane auto to polecałbym sekwencyjny wtrysk gazu.



GerB3 pisze:A ogólnie jakieś nowe zmiany pod maską zagościły u kolegi Grześka ? ;-)

Jakis wałeczek ostrzejszy czy coś podobnego? ;-)


Obecnie jestem na etapie planowania, mam już kilka ciekawych pomysłów :mrgreen: , ale nie chcę zbyt szybko wykończyć silnika :-? niech pośmiga do wiosny a jak uzbieram $$$ to będę dalej modził :mrgreen:

Kuballa17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 544
Rejestracja: 06 lis 2008, 17:09
Lokalizacja: Kępno

Post autor: Kuballa17 » 12 lis 2010, 22:22

kolego zrób jak mozesz jakis konkretny filmik ;-)
najlepiej wez kogos ze soba zeby nagrywal :-P

Awatar użytkownika
żaba174
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 kwie 2008, 15:07
Lokalizacja: WŁOSZCZOWA

Post autor: żaba174 » 19 lis 2010, 14:03

A takie coś podeszło by do silnika AAH

http://allegro.pl/kompresor-kompressor- ... 36486.html

Było by fajnie mieć coś takiego pod maską

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 19 lis 2010, 14:39

Podejdzie tylko wystawaj sobie jeszcze kolektor do tego.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 lis 2010, 14:52

Niedawno ktoś wstawiał link do tematu na zagranicznym forum gdzie podobny kompresor był wrzucony obok silnika w miejscu filtra powietrza i chyba był na oryginalnym kolektorze.

EDIT

Znalazłem: http://www.audifans.net/ftopic-8506-day ... ger-0.html
Na drugiej stronie jest Audi 80. http://www.audifans.net/ftopicp-52470.html#52470
Ostatnio zmieniony 19 lis 2010, 20:40 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 19 lis 2010, 15:09

Tylko z upchnięciem tego w miejscu obudowy filtra może być problem jeżeli chodzi o bodę A80.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 19 lis 2010, 19:41

żaba174 pisze:A takie coś podeszło by do silnika AAH

http://allegro.pl/kompresor-kompressor- ... 36486.html

Było by fajnie mieć coś takiego pod maską
Ten zestaw jest do VR6, do V6 kompresor podejdzie, ale na innym kolektorze ssącym. Podoba mi się taki projekt <ok> . Jak upchasz kompresor między cylindrami to będziesz miał motor w stylu hot-rod . Poszukaj kompresora M 90 lub M 112 wylicz odpowiednie koło na kompresorze, wyspawaj kolektor i gotowe.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 19 lis 2010, 20:25

Jest takie amerykańskie powiedzienie znane w swiecie tuningu.

"Knock, Knock!, Who`s there? DETONATION!!"

I dokładnie mysle, że tak własnie bedzie przy zamontowaniu kompresora do v6 bez intercoolera. Poza tym, trzeba dac wieksze wtryski, zmienic program sterujacy silnikiem, i mase innych rzeczy. To nie jest takie proste.

Awatar użytkownika
żaba174
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 21 kwie 2008, 15:07
Lokalizacja: WŁOSZCZOWA

Post autor: żaba174 » 19 lis 2010, 20:41

Przeglądając YouTube natrafiłem na coś takiego:


i stąd moje pytanie :mrgreen:

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 19 lis 2010, 22:49

karolas123 pisze:Jest takie amerykańskie powiedzienie znane w swiecie tuningu.

"Knock, Knock!, Who`s there? DETONATION!!"

I dokładnie mysle, że tak własnie bedzie przy zamontowaniu kompresora do v6 bez intercoolera. Poza tym, trzeba dac wieksze wtryski, zmienic program sterujacy silnikiem, i mase innych rzeczy. To nie jest takie proste.
Zależy ile kolega chce pompować ? Dla niskiego doładowania rzędu 0,3 bara myślę, że seria powinna dać radę tzn. bez intercoolera, nie zmieniając seryjnych wtrysków itp. Silnik ma dość wysoki stopień sprężania, ale przy tak niskim doładowaniu nie powinno stukać. Schody zaczynają się jak zwiększymy doładowanie i tu się całkowicie zgadzam z Tobą kolego.

arcziz

Post autor: arcziz » 28 lis 2010, 13:31

powiem krótko , ode mnie wielki wielki szacun za to wszystko !!! tym co piszą KoLeDzy z klubu , którym podniosłeś ciśnienie może i o 0,1 bara ale i tak na maxsa w ogóle się nie przejmuj bo to teraz Ty jesteś górą ze swoim 1,8 , i to jest powód do dumy , a nie jakieś 2,3l które może i ma kopyto ale żaden z nich zapytany co ma pod maską nie otworzy jej z taką satysfakcją jak Ty ;))))) życzę Ci powodzenia i mam nadzieje ze będę miał okazje zobaczyć to wszystko na żywo ;O

Młody440
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lis 2010, 14:57

Post autor: Młody440 » 28 lis 2010, 22:08

Co do autka gratulacje.Ważne że działa a lepiej czy gorzej nieistotne bo zawsze to można rozwijać.Zawsze zostaje przyjemność jazdy autem z doładowaniem.

Odbiegając trochę od tematu mało się słyszy o tym rozwiązaniu wiec je podrzucę tak dla ciekawości: http://dnamotorsport.com/ProCharger/ProCharger.htm

Myślę że ze starej turbiny jak by pokombinować można by coś takiego stworzyć takie rozwiązanie ma same plusy tzn:
-Zajmuje mało miejsca.
-Łatwość montażu jak w przypadku kompresora.
-Nie posiada turbo dziury.
-Jak kompresor mało się grzeje.
-Możliwość zastosowania w łatwy sposób intercoolera co zwiększy moc bez zwiększania ciśnienia doładowania.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 lis 2010, 22:47

Młody440 pisze:Myślę że ze starej turbiny jak by pokombinować można by coś takiego stworzyć takie rozwiązanie
Jak widzisz na przekroju nie jest to takie łatwe. Wirnik po zimnej stronie musi obracać się bardzo szybko, aby turbo dawało ciśnienie. Są to prędkości rzędu kilku tys obrotów na sekundę. Dlatego to "coś" ma między innymi przekładnie w środku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl