Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] gorące przednie hamulce

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 29 lis 2010, 11:22

Kolega zdejmie koła,zahamuje,zwolni pedał i sprawdzi czy koła obracają się swobodnie.Będzie szum klocków bo ma być.Klocki zawsze delikatnie trą o tarczę.Jeśli klocki miały by się odsuwać od tarcz to w momencie hamowania pedał wpadał by w podłogę.Wewnątrz zacisku nie ma sprężyn które cofają tłok.To nierówności tarczy odpychają minimalnie klocki.Inaczej ma się przy szczękach bo je właśnie cofają sprężyny z tym że jest tam coś takiego jak samoregulator ale to już inna bajka.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 29 lis 2010, 15:06

Kolego , za cofanie się tłoka odpowiada gumowa prostokątna uszczelka , która jest między tłokiem a cylindrem . Jest to ruch rzędu 0,3mm - 0,5mm . A jeżeli miał byś nierówną tarczę to z hamowaniem miał byś duży problem .

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 29 lis 2010, 21:15

marko pisze:za cofanie się tłoka odpowiada gumowa prostokątna uszczelka
Pierwszy raz słyszę coś takiego. :shock:
I dalej upieram się że to nierówności tarczy rozpychają klocki.Ni mam na myśli nierówności typu bicia czy krzywizn.Nierówności czyli chropowatość materiału.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 29 lis 2010, 21:54

PICEK1 pisze:Pierwszy raz słyszę coś takiego.
To sie zdziwisz. To właśnie guma odpowiada za cofanie tłoczka, przynajmniej tak jest u nas w B3. Abstrachuje tu oczywiście o całkowitej pracy szczęk na prowadnicach przy skręcaniu np.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 29 lis 2010, 22:14

PICEK1 pisze: Pierwszy raz słyszę coś takiego.
Kolego , zrób prosty test , podnieś jedno koło z przodu , odpal silnik i naciśnij hamulec - koło będzie zablokowane , teraz puść hamulec - gdyby tarcza rozbijała klocki koło powinno być nadal zablokowane a nie jest , chyba że masz problem z hamulcami .

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 29 lis 2010, 22:56

To proszę mi wytłumaczyć jak działa
marko pisze:gumowa prostokątna uszczelka , która jest między tłokiem a cylindrem
Jeśli hamuję to blokuję koło.Jeśli przestaję hamować to ciśnienie w układzie znika i nie ma docisku klocków do tarcz.Wystarczy delikatny ruch tarczy aby klocki "wyluzowały.
Fakt faktem--jest coś o pierścieniach sprężystych---których w zasadzie do sprężystych bym nie zaliczył bo to zwykłe uszczelnienie tłoka.Potem przychodzi osłona gumowa i to wszystko.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 30 lis 2010, 00:17

PICEK1 pisze:To proszę mi wytłumaczyć jak działa
"Za cofanie tłoczka odpowiada siła tarcia i sprężystość uszczelki głównej tłoka. Uszczelka o przekroju prostokątnym znajduje się w rowku o przekroju trapezowym co pozwala się jej odkształcać i sprężycie cofać tłok. Jeśli uszczelka nie ma luzu w rowku nie będzie cofać tłoczka"

barney_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 07 maja 2009, 21:33
Lokalizacja: białystok

Post autor: barney_81 » 30 lis 2010, 09:18

z hamulcami na razie spokój, mróz jest więc się tak łatwo nie zagrzeją,
za to nie udało mi się kupić tej całej rurki, w katalogu szukałem i nie bylo
Przemo80b3 czy możesz mi powiedzieć jak ta rurka dokładnie się nazywa, może numer części?
może jakiś schemat...

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 30 lis 2010, 11:11

percevalle pisze:Jeśli uszczelka nie ma luzu w rowku nie będzie cofać tłoczka"
Bardziej tu chodzi o to że owa uszczelka ma minimalny luz osiowy co w zasadzie pozwala siłom tarcia tarczy na jej przesunięcie.I jak zwał tak zwał-tłok sam się nie cofnie bez pomocy tarczy.
Sorki że tak offtopuję w temacie.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 30 lis 2010, 12:32

PICEK1 pisze:pozwala siłom tarcia tarczy na jej przesunięcie.I jak zwał tak zwał-tłok sam się nie cofnie bez pomocy tarczy
Kolego, przecież kolega marko tłumaczył na przykładzie że tłok sie cofa nawet jak samochód stoi i tarcza nie ma nic do tego - na zdrowy chłopski rozum! Tak jak mówiłeś puszczasz hamulec, płyn sie cofa, ale to nie wystarczy jeszcze do cofnięcia tłoka, dopiero siły sprężystości uszczelki to ułatwiają o te ułamki mm. ;-)

barney_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 07 maja 2009, 21:33
Lokalizacja: białystok

Post autor: barney_81 » 30 lis 2010, 13:19

percevalle pisze:
PICEK1 pisze:pozwala siłom tarcia tarczy na jej przesunięcie.I jak zwał tak zwał-tłok sam się nie cofnie bez pomocy tarczy
Kolego, przecież kolega marko tłumaczył na przykładzie że tłok sie cofa nawet jak samochód stoi i tarcza nie ma nic do tego - na zdrowy chłopski rozum! Tak jak mówiłeś puszczasz hamulec, płyn sie cofa, ale to nie wystarczy jeszcze do cofnięcia tłoka, dopiero siły sprężystości uszczelki to ułatwiają o te ułamki mm. ;-)

no ładna debata :D, płyn jest cieczą i w jedną i w drugą stronę chodzi razem z tłoczkami, teoretycznie nie ma prawa być w układzie powietrza ani tym bardziej próżni, uszczelka może i pomaga ale na bank nie ma siły żeby cofnąć cały płyn do tłoka i pompy (chyba że na jakiejś sprężynie czy coś?). na mój gust to tłoczki mają się cofać tak żeby nie przyciskać klocków, druga sprawa czy klocki są przymocowane do tłoczków czy mają luzik? piszę na podstawie hamulców rowerowych a to już najprostrzy układ :]

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 30 lis 2010, 13:39

barney_81 pisze:no ładna debata :D, płyn jest cieczą i w jedną i w drugą stronę chodzi razem z tłoczkami
Kolego , to powiedz mi dlaczego z jednym tłoczkiem nie idzie bardziej ( bo przecież mógłby cofnąć tylko jeden tłok a drugi pozostawić na miejscu) . Przecież to jest tylko ciecz która na zasadzie podciśnienia cofa tłoki .
Proponuje rozebrać zacisk i zobacztć jak wyglądają rowki od tej prostokątniej uszczelki , jak to już kolega wyżej pisał . A dalej to już tylko fizyka .

[ Dodano: 2010-11-30, 13:48 ]
percevalle pisze: "Za cofanie tłoczka odpowiada siła tarcia i sprężystość uszczelki głównej tłoka. Uszczelka o przekroju prostokątnym znajduje się w rowku o przekroju trapezowym co pozwala się jej odkształcać i sprężycie cofać tłok. Jeśli uszczelka nie ma luzu w rowku nie będzie cofać tłoczka"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl