[B3 1.8 PM] gorące przednie hamulce
Kolega zdejmie koła,zahamuje,zwolni pedał i sprawdzi czy koła obracają się swobodnie.Będzie szum klocków bo ma być.Klocki zawsze delikatnie trą o tarczę.Jeśli klocki miały by się odsuwać od tarcz to w momencie hamowania pedał wpadał by w podłogę.Wewnątrz zacisku nie ma sprężyn które cofają tłok.To nierówności tarczy odpychają minimalnie klocki.Inaczej ma się przy szczękach bo je właśnie cofają sprężyny z tym że jest tam coś takiego jak samoregulator ale to już inna bajka.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
To proszę mi wytłumaczyć jak działa
Fakt faktem--jest coś o pierścieniach sprężystych---których w zasadzie do sprężystych bym nie zaliczył bo to zwykłe uszczelnienie tłoka.Potem przychodzi osłona gumowa i to wszystko.
Jeśli hamuję to blokuję koło.Jeśli przestaję hamować to ciśnienie w układzie znika i nie ma docisku klocków do tarcz.Wystarczy delikatny ruch tarczy aby klocki "wyluzowały.marko pisze:gumowa prostokątna uszczelka , która jest między tłokiem a cylindrem
Fakt faktem--jest coś o pierścieniach sprężystych---których w zasadzie do sprężystych bym nie zaliczył bo to zwykłe uszczelnienie tłoka.Potem przychodzi osłona gumowa i to wszystko.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
"Za cofanie tłoczka odpowiada siła tarcia i sprężystość uszczelki głównej tłoka. Uszczelka o przekroju prostokątnym znajduje się w rowku o przekroju trapezowym co pozwala się jej odkształcać i sprężycie cofać tłok. Jeśli uszczelka nie ma luzu w rowku nie będzie cofać tłoczka"PICEK1 pisze:To proszę mi wytłumaczyć jak działa
Bardziej tu chodzi o to że owa uszczelka ma minimalny luz osiowy co w zasadzie pozwala siłom tarcia tarczy na jej przesunięcie.I jak zwał tak zwał-tłok sam się nie cofnie bez pomocy tarczy.percevalle pisze:Jeśli uszczelka nie ma luzu w rowku nie będzie cofać tłoczka"
Sorki że tak offtopuję w temacie.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Kolego, przecież kolega marko tłumaczył na przykładzie że tłok sie cofa nawet jak samochód stoi i tarcza nie ma nic do tego - na zdrowy chłopski rozum! Tak jak mówiłeś puszczasz hamulec, płyn sie cofa, ale to nie wystarczy jeszcze do cofnięcia tłoka, dopiero siły sprężystości uszczelki to ułatwiają o te ułamki mm.PICEK1 pisze:pozwala siłom tarcia tarczy na jej przesunięcie.I jak zwał tak zwał-tłok sam się nie cofnie bez pomocy tarczy

percevalle pisze:Kolego, przecież kolega marko tłumaczył na przykładzie że tłok sie cofa nawet jak samochód stoi i tarcza nie ma nic do tego - na zdrowy chłopski rozum! Tak jak mówiłeś puszczasz hamulec, płyn sie cofa, ale to nie wystarczy jeszcze do cofnięcia tłoka, dopiero siły sprężystości uszczelki to ułatwiają o te ułamki mm.PICEK1 pisze:pozwala siłom tarcia tarczy na jej przesunięcie.I jak zwał tak zwał-tłok sam się nie cofnie bez pomocy tarczy
no ładna debata

Kolego , to powiedz mi dlaczego z jednym tłoczkiem nie idzie bardziej ( bo przecież mógłby cofnąć tylko jeden tłok a drugi pozostawić na miejscu) . Przecież to jest tylko ciecz która na zasadzie podciśnienia cofa tłoki .barney_81 pisze:no ładna debata, płyn jest cieczą i w jedną i w drugą stronę chodzi razem z tłoczkami
Proponuje rozebrać zacisk i zobacztć jak wyglądają rowki od tej prostokątniej uszczelki , jak to już kolega wyżej pisał . A dalej to już tylko fizyka .
[ Dodano: 2010-11-30, 13:48 ]
percevalle pisze: "Za cofanie tłoczka odpowiada siła tarcia i sprężystość uszczelki głównej tłoka. Uszczelka o przekroju prostokątnym znajduje się w rowku o przekroju trapezowym co pozwala się jej odkształcać i sprężycie cofać tłok. Jeśli uszczelka nie ma luzu w rowku nie będzie cofać tłoczka"