[B3 1.8 PM] gorące przednie hamulce
Kolega zdejmie koła,zahamuje,zwolni pedał i sprawdzi czy koła obracają się swobodnie.Będzie szum klocków bo ma być.Klocki zawsze delikatnie trą o tarczę.Jeśli klocki miały by się odsuwać od tarcz to w momencie hamowania pedał wpadał by w podłogę.Wewnątrz zacisku nie ma sprężyn które cofają tłok.To nierówności tarczy odpychają minimalnie klocki.Inaczej ma się przy szczękach bo je właśnie cofają sprężyny z tym że jest tam coś takiego jak samoregulator ale to już inna bajka.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
To proszę mi wytłumaczyć jak działa
Fakt faktem--jest coś o pierścieniach sprężystych---których w zasadzie do sprężystych bym nie zaliczył bo to zwykłe uszczelnienie tłoka.Potem przychodzi osłona gumowa i to wszystko.
Jeśli hamuję to blokuję koło.Jeśli przestaję hamować to ciśnienie w układzie znika i nie ma docisku klocków do tarcz.Wystarczy delikatny ruch tarczy aby klocki "wyluzowały.marko pisze:gumowa prostokątna uszczelka , która jest między tłokiem a cylindrem
Fakt faktem--jest coś o pierścieniach sprężystych---których w zasadzie do sprężystych bym nie zaliczył bo to zwykłe uszczelnienie tłoka.Potem przychodzi osłona gumowa i to wszystko.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
"Za cofanie tłoczka odpowiada siła tarcia i sprężystość uszczelki głównej tłoka. Uszczelka o przekroju prostokątnym znajduje się w rowku o przekroju trapezowym co pozwala się jej odkształcać i sprężycie cofać tłok. Jeśli uszczelka nie ma luzu w rowku nie będzie cofać tłoczka"PICEK1 pisze:To proszę mi wytłumaczyć jak działa
Bardziej tu chodzi o to że owa uszczelka ma minimalny luz osiowy co w zasadzie pozwala siłom tarcia tarczy na jej przesunięcie.I jak zwał tak zwał-tłok sam się nie cofnie bez pomocy tarczy.percevalle pisze:Jeśli uszczelka nie ma luzu w rowku nie będzie cofać tłoczka"
Sorki że tak offtopuję w temacie.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Kolego, przecież kolega marko tłumaczył na przykładzie że tłok sie cofa nawet jak samochód stoi i tarcza nie ma nic do tego - na zdrowy chłopski rozum! Tak jak mówiłeś puszczasz hamulec, płyn sie cofa, ale to nie wystarczy jeszcze do cofnięcia tłoka, dopiero siły sprężystości uszczelki to ułatwiają o te ułamki mm.PICEK1 pisze:pozwala siłom tarcia tarczy na jej przesunięcie.I jak zwał tak zwał-tłok sam się nie cofnie bez pomocy tarczy
percevalle pisze:Kolego, przecież kolega marko tłumaczył na przykładzie że tłok sie cofa nawet jak samochód stoi i tarcza nie ma nic do tego - na zdrowy chłopski rozum! Tak jak mówiłeś puszczasz hamulec, płyn sie cofa, ale to nie wystarczy jeszcze do cofnięcia tłoka, dopiero siły sprężystości uszczelki to ułatwiają o te ułamki mm.PICEK1 pisze:pozwala siłom tarcia tarczy na jej przesunięcie.I jak zwał tak zwał-tłok sam się nie cofnie bez pomocy tarczy
no ładna debata , płyn jest cieczą i w jedną i w drugą stronę chodzi razem z tłoczkami, teoretycznie nie ma prawa być w układzie powietrza ani tym bardziej próżni, uszczelka może i pomaga ale na bank nie ma siły żeby cofnąć cały płyn do tłoka i pompy (chyba że na jakiejś sprężynie czy coś?). na mój gust to tłoczki mają się cofać tak żeby nie przyciskać klocków, druga sprawa czy klocki są przymocowane do tłoczków czy mają luzik? piszę na podstawie hamulców rowerowych a to już najprostrzy układ :]
Kolego , to powiedz mi dlaczego z jednym tłoczkiem nie idzie bardziej ( bo przecież mógłby cofnąć tylko jeden tłok a drugi pozostawić na miejscu) . Przecież to jest tylko ciecz która na zasadzie podciśnienia cofa tłoki .barney_81 pisze:no ładna debata , płyn jest cieczą i w jedną i w drugą stronę chodzi razem z tłoczkami
Proponuje rozebrać zacisk i zobacztć jak wyglądają rowki od tej prostokątniej uszczelki , jak to już kolega wyżej pisał . A dalej to już tylko fizyka .
[ Dodano: 2010-11-30, 13:48 ]
percevalle pisze: "Za cofanie tłoczka odpowiada siła tarcia i sprężystość uszczelki głównej tłoka. Uszczelka o przekroju prostokątnym znajduje się w rowku o przekroju trapezowym co pozwala się jej odkształcać i sprężycie cofać tłok. Jeśli uszczelka nie ma luzu w rowku nie będzie cofać tłoczka"