Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[PP ALL] niedogrzany silnik

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
adamo9011

[PP ALL] niedogrzany silnik

Post autor: adamo9011 » 30 lis 2010, 00:06

witam wszystkich od dzisiaj jestem posiadaczem audi 80 1.6 51kw i mam takie pytanie jak na dzisiejszcza pogode i warunki temp silnika nie przekroczyla mi kreski pomiedzy 50 stopni a 90 stopni na wskazniku a podczas rownej jazdy byla troche ponad 50 stopni takto wszystko normalnie smigalo ogrzewanie grzalo mocno lecz to chyba nie jest dobrze taka mala temperatura nie?? z gory dzieki i czekam na jakies info

Poprawiłem temat by był zgodny z regulaminem bo już sporo postów więc szkoda wyrzucać
/aldi
Ostatnio zmieniony 02 gru 2010, 12:06 przez adamo9011, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 30 lis 2010, 00:22

Cóż, trzeba sprawdzić czy czujnik temp. nie przekłamuje. Sprawdz też czy termostat puszcza na duży obieg po rozgrzaniu silnika, to może pośrednio powiedzieć coś o stanie czujnika.

adamo9011

Post autor: adamo9011 » 30 lis 2010, 08:57

jesli juz to chyba odwrotnie przeciez jesli by byl caly czas maly obieg to pewnie by sie przegrzewal a nie niedogrzewal moze jest caly czas duzy obieg a ze tera tak zimno a trzeba przyznac ze duzo ma tych wlotow zeby wialo na chlodnice

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 30 lis 2010, 10:37

_uwaga

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 30 lis 2010, 12:36

adamo9011 pisze:jesli juz to chyba odwrotnie przeciez jesli by byl caly czas maly obieg to pewnie by sie przegrzewal a nie niedogrzewal
Oczywiście. Tylko że ja nie sugeruje ze ma mały obieg, tylko że jesli termostat pusci na duży przy tych 87*C a na blacie ma ponad 50*C to oznacza jedno: czujnik. :-P

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 30 lis 2010, 13:39

Dokładnie jak Witek napisał a czujnik który odpowiada za sygnał na zegary w naszym silniku pp jest na górze na króccu od wody dolny czujnik odpowiada za temperature którą przekazuje do ecu

adamo9011

Post autor: adamo9011 » 30 lis 2010, 22:46

aha to nie skumalem o co chodzi hehe;p;p to spoczko jutro sprawdze

[ Dodano: 2010-12-01, 08:21 ]
a jesli cos to duzo roboty z wymiana termostatu?? ale ten silnik pp to jest gaznik i on ma ecu??

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 01 gru 2010, 13:14

Tak ma ecu pod nogami pasażera a jeśli chodzi o wymiane termostatu poszukaj w dziale warsztat jest opis

waski1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 sty 2010, 19:34

Post autor: waski1 » 02 gru 2010, 11:28

kolego termostat znajduje się na dole silnika zaraz przy pompie wody stojąc przed autem po prawej stronie niejest to duży kłopot jeżeli chodzi o wymiane

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 02 gru 2010, 20:23

Wymiana termostatu to ok 40min roboty, a jeśli nie ma się wspomagania to w ogóle bajka, 20min. Najwięcej kłopotów jest z odpowietrzeniem układu.

adamo9011

Post autor: adamo9011 » 03 gru 2010, 10:17

a wlasnie to jest uklad samoodpowietrzajacy sie czy sa jakies odpowietrzniki gdzies?

Awatar użytkownika
kiełek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 21 lis 2010, 20:17
Lokalizacja: Białostowieś

Post autor: kiełek » 03 gru 2010, 10:37

na lewo od serwa na przewodzie jest odpowietrznik, z tego co pamiętam

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 03 gru 2010, 10:54

Układ może się odpowietrzy a nagrzewnica nie.

adamo9011

Post autor: adamo9011 » 03 gru 2010, 11:57

aha spoko to na pewno znajde dzisiaj juz wlasnie bede mial termostat to jutro sie za to wezme jesli pogoda pozwoli w miare , ale ogolnie z odpowietrzeniem to niema jakiegos wielkiego problemu nie ??

Awatar użytkownika
kiełek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 21 lis 2010, 20:17
Lokalizacja: Białostowieś

Post autor: kiełek » 03 gru 2010, 14:27

olapiotr pisze:Układ może się odpowietrzy a nagrzewnica nie.
a nagrzewnica nie jest przypadkiem częścią układu chłodzenia ... <rotfl>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl