[ALL] Wymiana podświetlenia na diodowe - prawie całe auto
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Rafał niestety nie da się tego zaadaptować - nie mam ABSu...
yawor przecież pozakładałem już do prawie wszystkich diod rezystorki
Jaki przewód w ISO masz na myśli? Ja mam niestety rezaną kostkę przez poprzedniego właściciela więc.... nie mam tam wszystkiego ale nie słyszałem o takim przewodzie - do czego on miał być?
yawor przecież pozakładałem już do prawie wszystkich diod rezystorki
Jaki przewód w ISO masz na myśli? Ja mam niestety rezaną kostkę przez poprzedniego właściciela więc.... nie mam tam wszystkiego ale nie słyszałem o takim przewodzie - do czego on miał być?
Ostatnio zmieniony 23 gru 2009, 15:13 przez Oofol, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chyba jemu chodziło i sygnał GALA... Może i to dobry pomysł powinno być łatwo wykonać układ który po kilkunastu sekundach bez wzbudzania impulsami z czujnika prędkości włączy LEDy.Oofol pisze:Jaki przewód w ISO masz na myśli?
Może zastosować jakiś ściemniacz oświetlania z funkcją czasowego podtrzymania oświetlenia z allegro np. http://allegro.pl/item853634005_nowocze ... _auta.html
Podłączyć go pod przekaźnik który po wyłączeniu zapłonu zasymuluje mu otwarcie drzwi i włączy oświetlenie na to kilkanaście sekund.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Gala to chyba biało-niebieski... Jeśli nie znajdziesz tego kabla to zawsze można się podłączyć pod kostkę liczników i wziąć sygnał prosto z czujnika prędkości.
Może po po prostu podłączyć pod sygnał gala większy kondensator przez diodę zenera (aby kondensator nie oddziaływał "wstecznie"). I to tego kondensatora podłączyć przekaźnik odcinający zasilanie dla oświetlenia gdy pojawią się impulsy oraz puki nie rozładuje się kondensator...
Może po po prostu podłączyć pod sygnał gala większy kondensator przez diodę zenera (aby kondensator nie oddziaływał "wstecznie"). I to tego kondensatora podłączyć przekaźnik odcinający zasilanie dla oświetlenia gdy pojawią się impulsy oraz puki nie rozładuje się kondensator...
No właśnie o to chodzi, że jest to mało efektywnie rozwiązane, ponieważ tracisz sporo mocy przez wydzielanie ciepła na tych rezystorkach. Możesz połączyć np 4 diody szeregowo i taki szereg podłączasz przez 1 rezystor tylko, a nie przez 4. Masz mniejsze straty na takim układzie. U Ciebie wszystkie diody są podpięte równolegle do zasilania. W moim przykładzie podpinasz do zasilania równolegle takie szeregi po 4 diody i rezystor . Czyli dla 16 diod masz tylko 4 rezystory, przez co dodatkowo oszczędzasz też miejsce .Oofol pisze: yawor przecież pozakładałem już do prawie wszystkich diod rezystorki
[ Dodano: 2009-12-23, 17:16 ]
Dokładnie, chodziło mi o sygnał sterujący funkcja GALA w radiu. Jest to po prostu sygnał prędkości, tylko nie pamiętam, czy jest to sygnał podawany impulsami o zmiennym czasie odstępu pomiędzy sygnałami, czy już przetworzony przez ECU na liniowe zmiany napięcia.aldi pisze:Chyba jemu chodziło i sygnał GALA...
W jednym i drugim przypadku da się jakoś do tego sygnału podpiąć. Układy ATmega nie są takie drogie . Kilka podzespołów jeszcze do nich jest potrzebne i osoba, która to oprogramuje. Megi mogą zarówno zliczać impulsy jak i testować poziom napięcia przez wbudowany przetwornik analogowo-cyfrowy.
Jest też inny pomysł. Można się podpiąć pod sygnał z siłownika w drzwiach przednich. Z tego co pamiętam idą tam 2 przewody i raz na jednym, raz na drugim pojawia się masa (w zależności od tego czy zamek jest otwarty czy zamknięty). Można zrobić tak, że diodki w klamkach świecą się tylko przy otwartym zamku (bez sprawdzania czy zapłon włączony, dzięki temu klamki będą się też świecić po wyłączeniu silnika i otwarciu rygli).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak jest sterowny fabryczny alarm i ta masa pojawia się gdy kluczyk jest przekręcony w którąś ze stron. Tak samo działa zasuwanie z bagażnika.yawor pisze:Z tego co pamiętam idą tam 2 przewody i raz na jednym, raz na drugim pojawia się masa (w zależności od tego czy zamek jest otwarty czy zamknięty).
Ponadto do obsługi centralnego masz 3 kable idące z drzwi, jednym idzie cały czas minus, drugim cały czas plus a na trzeci podawany jest stale minus albo plus z dwóch poprzednich w zależności od położenia rygielka w drzwiach. Wiec można wykorzystać właściwość diod które świecą gdy poda się na nie plus i minus na właściwe nóżki...
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
Oofol, ja mam pytanie z innej beczki - chodzi mi o plamkę w rączce podsufitki dokładnie o prawy tył? nie wiem czy tak powinno być- bo u mnie jest włącznik tylko na dwie pozycje, a nie na 3 tak jak w innych ( no ok kierowcy niema wcale lampki) tak ma być? bo nie wiem czy to nie jest jakieś przekombinowane? :-x
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR