Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Wymiana podświetlenia na diodowe - prawie całe auto

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 23 gru 2009, 11:09

Rafał niestety nie da się tego zaadaptować - nie mam ABSu...
yawor przecież pozakładałem już do prawie wszystkich diod rezystorki ;-)

Jaki przewód w ISO masz na myśli? Ja mam niestety rezaną kostkę przez poprzedniego właściciela więc.... nie mam tam wszystkiego ale nie słyszałem o takim przewodzie - do czego on miał być?
Ostatnio zmieniony 23 gru 2009, 15:13 przez Oofol, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 gru 2009, 14:08

Oofol pisze:Jaki przewód w ISO masz na myśli?
Chyba jemu chodziło i sygnał GALA... Może i to dobry pomysł powinno być łatwo wykonać układ który po kilkunastu sekundach bez wzbudzania impulsami z czujnika prędkości włączy LEDy.

Może zastosować jakiś ściemniacz oświetlania z funkcją czasowego podtrzymania oświetlenia z allegro np. http://allegro.pl/item853634005_nowocze ... _auta.html
Podłączyć go pod przekaźnik który po wyłączeniu zapłonu zasymuluje mu otwarcie drzwi i włączy oświetlenie na to kilkanaście sekund.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 23 gru 2009, 15:09

Układ to nie problem - zorganizuje się ;-)
A powiecie mi jaki kolor ma ten kabelek 8-) Bo jak mówiłem mam pociętą wiązkę i brakuje tam kilku żyłek...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 gru 2009, 15:42

Gala to chyba biało-niebieski... Jeśli nie znajdziesz tego kabla to zawsze można się podłączyć pod kostkę liczników i wziąć sygnał prosto z czujnika prędkości.
Może po po prostu podłączyć pod sygnał gala większy kondensator przez diodę zenera (aby kondensator nie oddziaływał "wstecznie"). I to tego kondensatora podłączyć przekaźnik odcinający zasilanie dla oświetlenia gdy pojawią się impulsy oraz puki nie rozładuje się kondensator...

Awatar użytkownika
yawor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: yawor » 23 gru 2009, 17:08

Oofol pisze: yawor przecież pozakładałem już do prawie wszystkich diod rezystorki ;-)
No właśnie o to chodzi, że jest to mało efektywnie rozwiązane, ponieważ tracisz sporo mocy przez wydzielanie ciepła na tych rezystorkach. Możesz połączyć np 4 diody szeregowo i taki szereg podłączasz przez 1 rezystor tylko, a nie przez 4. Masz mniejsze straty na takim układzie. U Ciebie wszystkie diody są podpięte równolegle do zasilania. W moim przykładzie podpinasz do zasilania równolegle takie szeregi po 4 diody i rezystor :). Czyli dla 16 diod masz tylko 4 rezystory, przez co dodatkowo oszczędzasz też miejsce :).

[ Dodano: 2009-12-23, 17:16 ]
aldi pisze:Chyba jemu chodziło i sygnał GALA...
Dokładnie, chodziło mi o sygnał sterujący funkcja GALA w radiu. Jest to po prostu sygnał prędkości, tylko nie pamiętam, czy jest to sygnał podawany impulsami o zmiennym czasie odstępu pomiędzy sygnałami, czy już przetworzony przez ECU na liniowe zmiany napięcia.

W jednym i drugim przypadku da się jakoś do tego sygnału podpiąć. Układy ATmega nie są takie drogie ;). Kilka podzespołów jeszcze do nich jest potrzebne i osoba, która to oprogramuje. Megi mogą zarówno zliczać impulsy jak i testować poziom napięcia przez wbudowany przetwornik analogowo-cyfrowy.

Jest też inny pomysł. Można się podpiąć pod sygnał z siłownika w drzwiach przednich. Z tego co pamiętam idą tam 2 przewody i raz na jednym, raz na drugim pojawia się masa (w zależności od tego czy zamek jest otwarty czy zamknięty). Można zrobić tak, że diodki w klamkach świecą się tylko przy otwartym zamku (bez sprawdzania czy zapłon włączony, dzięki temu klamki będą się też świecić po wyłączeniu silnika i otwarciu rygli).

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 gru 2009, 19:15

yawor pisze:Z tego co pamiętam idą tam 2 przewody i raz na jednym, raz na drugim pojawia się masa (w zależności od tego czy zamek jest otwarty czy zamknięty).
Tak jest sterowny fabryczny alarm i ta masa pojawia się gdy kluczyk jest przekręcony w którąś ze stron. Tak samo działa zasuwanie z bagażnika.
Ponadto do obsługi centralnego masz 3 kable idące z drzwi, jednym idzie cały czas minus, drugim cały czas plus a na trzeci podawany jest stale minus albo plus z dwóch poprzednich w zależności od położenia rygielka w drzwiach. Wiec można wykorzystać właściwość diod które świecą gdy poda się na nie plus i minus na właściwe nóżki...

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 24 gru 2009, 12:56

Oofol widzę że rozbierałeś przycisk regulacji wysokości świateł. Powiedz mi albo pokaż na zdj jak to rozebrałeś aby dostać sie do tej żaróweczki

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 07 maja 2010, 23:57

Oofol, ja mam pytanie z innej beczki - chodzi mi o plamkę w rączce podsufitki dokładnie o prawy tył? nie wiem czy tak powinno być- bo u mnie jest włącznik tylko na dwie pozycje, a nie na 3 tak jak w innych ( no ok kierowcy niema wcale lampki) tak ma być? bo nie wiem czy to nie jest jakieś przekombinowane? :-x :-?

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 08 maja 2010, 09:30

Były dwie wersje lampek tylnych:
1. z włącznikami 2 pozycyjnymi
2. z włącznikami 3 pozycyjnymi

Ja mam 3 pozycyjne (wszystkie 4 lampki ;-) )

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 08 maja 2010, 10:59

oki a da się przerobić 2 pozycyjną na taką aby świeciła tylko przy otwartych drzwiach?

chyba ze ktoś ma 3 pozycyjna na zbyciu to chętnie kupię (prawy tył)

Awatar użytkownika
rsawicki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 01 kwie 2010, 13:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rsawicki » 09 gru 2010, 00:27

Gratuluje koledze pierwszego postu z tymi smd ,sam sie zastanawiam nad taka robota.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl