Oofol pisze:
yawor przecież pozakładałem już do prawie wszystkich diod rezystorki
No właśnie o to chodzi, że jest to mało efektywnie rozwiązane, ponieważ tracisz sporo mocy przez wydzielanie ciepła na tych rezystorkach. Możesz połączyć np 4 diody szeregowo i taki szereg podłączasz przez 1 rezystor tylko, a nie przez 4. Masz mniejsze straty na takim układzie. U Ciebie wszystkie diody są podpięte równolegle do zasilania. W moim przykładzie podpinasz do zasilania równolegle takie szeregi po 4 diody i rezystor

. Czyli dla 16 diod masz tylko 4 rezystory, przez co dodatkowo oszczędzasz też miejsce

.
[ Dodano: 2009-12-23, 17:16 ]
aldi pisze:Chyba jemu chodziło i sygnał GALA...
Dokładnie, chodziło mi o sygnał sterujący funkcja GALA w radiu. Jest to po prostu sygnał prędkości, tylko nie pamiętam, czy jest to sygnał podawany impulsami o zmiennym czasie odstępu pomiędzy sygnałami, czy już przetworzony przez ECU na liniowe zmiany napięcia.
W jednym i drugim przypadku da się jakoś do tego sygnału podpiąć. Układy ATmega nie są takie drogie

. Kilka podzespołów jeszcze do nich jest potrzebne i osoba, która to oprogramuje. Megi mogą zarówno zliczać impulsy jak i testować poziom napięcia przez wbudowany przetwornik analogowo-cyfrowy.
Jest też inny pomysł. Można się podpiąć pod sygnał z siłownika w drzwiach przednich. Z tego co pamiętam idą tam 2 przewody i raz na jednym, raz na drugim pojawia się masa (w zależności od tego czy zamek jest otwarty czy zamknięty). Można zrobić tak, że diodki w klamkach świecą się tylko przy otwartym zamku (bez sprawdzania czy zapłon włączony, dzięki temu klamki będą się też świecić po wyłączeniu silnika i otwarciu rygli).