Posiadam Audi 80 B3 z silnikiem z mechanicznym wtryskiem wielopunktowym (2.0E 3A) z założoną instalacją II generacji (nie możliwe było założenie sekwencji ponieważ wtrysk sterowany jest mechanicznie

Od jakiegoś czasu, nie wiedzieć czemu są problemy z pracą silnika na benzynie. Gaz przełącza się oczywiści w momencie gdy silnik nabierze trochę temperatury i gdy wejdzie powyżej 2.5k obrotów. Gdy go odpalam obroty są nierówne, silnik nie jest w stanie pracować samodzielnie bez dodawania gazu a obroty przy takim samym gazie cały czas falują, silnik się trzaska jak w traktorze. Gdy chwilę tak pochodzi (wiadomo, nie butuję go na zimnym) i dodam gazu na chwilę w okolice 4 tysiące obrotów i gaz się włączy, silnik pracuje bez zastrzeżeń, obroty same się utrzymują. Gdy silnik jest jeszcze trochę zimny i dodam mu tak na te 4k, wtedy też jakby obroty wracają do normy, a chodzi na benzynie.
Znachorzy rozkładają ręce mówiąc, że to monowtrysk a oni czymś takim się nie zajmują. Jeden z nich twierdził, że to wina wtrysków, że "się przytkały" i albo samo przejdzie gdy będę ostro nim jeździł na benzynie albo trzeba będzie je wyciągnąć i oczyścić. Inny znachor twierdził, że wtryski są do regeneracji albo do wymiany.
Wiecie może jaki byłby koszt wymiany/naprawy takich wtrysków?
Szkoda mi auta bo trochę w nie zainwestowałem, gaz jest prawie nówka, chodził świetnie a tu takie kwiatki...
Macie jakiś pomysł? Na gazie nie ma problemu, ale przyjdzie zima i ciężko będzie z jeżdżeniem na benzynie przy niskich temperaturach...
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc,
Pozdrawiam