Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0E 3A] Problemy z paleniem na benzynie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
websterpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 maja 2007, 22:23
Lokalizacja: wziąć Kase??
Kontakt:

[B3 2.0E 3A] Problemy z paleniem na benzynie

Post autor: websterpl » 01 lis 2010, 18:24

Witam,

Posiadam Audi 80 B3 z silnikiem z mechanicznym wtryskiem wielopunktowym (2.0E 3A) z założoną instalacją II generacji (nie możliwe było założenie sekwencji ponieważ wtrysk sterowany jest mechanicznie ;) )

Od jakiegoś czasu, nie wiedzieć czemu są problemy z pracą silnika na benzynie. Gaz przełącza się oczywiści w momencie gdy silnik nabierze trochę temperatury i gdy wejdzie powyżej 2.5k obrotów. Gdy go odpalam obroty są nierówne, silnik nie jest w stanie pracować samodzielnie bez dodawania gazu a obroty przy takim samym gazie cały czas falują, silnik się trzaska jak w traktorze. Gdy chwilę tak pochodzi (wiadomo, nie butuję go na zimnym) i dodam gazu na chwilę w okolice 4 tysiące obrotów i gaz się włączy, silnik pracuje bez zastrzeżeń, obroty same się utrzymują. Gdy silnik jest jeszcze trochę zimny i dodam mu tak na te 4k, wtedy też jakby obroty wracają do normy, a chodzi na benzynie.

Znachorzy rozkładają ręce mówiąc, że to monowtrysk a oni czymś takim się nie zajmują. Jeden z nich twierdził, że to wina wtrysków, że "się przytkały" i albo samo przejdzie gdy będę ostro nim jeździł na benzynie albo trzeba będzie je wyciągnąć i oczyścić. Inny znachor twierdził, że wtryski są do regeneracji albo do wymiany.

Wiecie może jaki byłby koszt wymiany/naprawy takich wtrysków?
Szkoda mi auta bo trochę w nie zainwestowałem, gaz jest prawie nówka, chodził świetnie a tu takie kwiatki...

Macie jakiś pomysł? Na gazie nie ma problemu, ale przyjdzie zima i ciężko będzie z jeżdżeniem na benzynie przy niskich temperaturach...

Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc,
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 01 lis 2010, 18:49

najlepiej sprawdź wszystko po kolei: ciśnienie na pompce, filtr paliwa, regulator ciśnienia, wtrysk rozruchowy, gumę od wtrysku do kolektora czy nie jest uszkodzona musi być szczelna w 100%, i jeszcze sterownik czy czasami bezpiecznika nie wywaliło. ja w swoim b3 też miałem problemy z benzyną ale udało to się ogarnąć dzięki jednemu połapanemu dziadkowi co się na tym zna. tak nikt nie był wstanie zrobić koło mechanicznego wtrysku, czarna magia.
jak będzie wszystko ok to trzeba zajrzeć do wtrysku czy membramka pracuje tak jak należy.
a wtryski raczej będą dobre, one się nie zapychają bo mają dziurę że mógłbyś lać garczkiem.

websterpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 maja 2007, 22:23
Lokalizacja: wziąć Kase??
Kontakt:

Post autor: websterpl » 02 lis 2010, 10:49

Jesteś z Olkusza, masz może jakiś kontakt do tego faceta od wtrysków mechanicznych? Ja jestem z Dąbrowy Górniczej i w okolicy każdy mechanik rozkłada ręce, czarna magia.

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 02 lis 2010, 13:26

gościu jest z Zawiercia pan Stanisław 792850296.
powiedz że numer masz od takiego cudoka z Olkusza co ma audi b4 quattro
i często do niego przyjeżdza. on będzie wiedział o kogo chodzi.

websterpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 maja 2007, 22:23
Lokalizacja: wziąć Kase??
Kontakt:

Post autor: websterpl » 09 gru 2010, 18:43

Sry za odgruzowywanie. Byłem u Pana Stanisława i cała historia zakończyła się dobrze. Doświadczony specjalista.

BTW. Na całym Zagłębiu wszyscy stukali się w czoło, auto spisywali na szrot a tu taka niespodzianka ;))

amath
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 15 lis 2010, 01:43

Post autor: amath » 09 gru 2010, 20:12

no ale co bylo? bo tez mam 3A;p

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 09 gru 2010, 23:10

a widzisz kolego przekonałeś się.
proszę o punkcik :-) i piwo <piwo>

Awatar użytkownika
JPJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 232
Rejestracja: 12 kwie 2008, 11:24

Post autor: JPJ » 12 gru 2010, 20:07

Aby nie zakładać nowego wątku podepnę się pod temat.

Mam problem z tatowym 3A. Auto ogólnie po zapaleniu gaśnie, dopiero jak dam mu gaz w podłogę zaczyna jechać, odpala (co jak wiadomo mija się z celem). Czujnik temperatury został wymieniony + wtyczki. Czy takie zachowanie może być spowodowane brakiem masy biegnącej do rozdzielacza wtrysku? Ewentualnie czy masa dodatkowo podpięta jest pod jakiś czyjnik, czy można ją zewrzeć na krótko?
Dodam, że auto pracuje tylko na PB (nigdy nie miało LPG)

websterpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 25 maja 2007, 22:23
Lokalizacja: wziąć Kase??
Kontakt:

Post autor: websterpl » 15 gru 2010, 15:59

Niestety nie jestem wam w stanie napisać co dokładnie było przyczyną awarii, Pan Stanisław mówił, że "wszystkiego było po trochu, dużo pozatykane, ciśnienie nie te"... w każdym razie auto hula bezproblemowo.

Awatar użytkownika
JPJ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 232
Rejestracja: 12 kwie 2008, 11:24

Post autor: JPJ » 26 gru 2010, 22:21

Zrobiłem mały test (tak jak na zdjęciu poniżej) i auto zaczęło działać lepiej (przestało przerywać). Teraz moje pytanie jest następujące: czy masę z wtyczki od rozdzielacza można pociągnąć obojętnie gdzie (tak jak to zrobiłem za zdjęciu)? Czy ten test jednak nie jest połowicznym rozwiązaniem problemu. Co mogę jeszcze sprawdzić, zobaczyć, wyregulować.

Pozdrawiam

pablo23-88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 gru 2010, 18:03
Lokalizacja: Radoszyce (TKN;)

Post autor: pablo23-88 » 30 gru 2010, 18:45

Witam Panow,mam podobny moja czarna perelka na pb ma problem tz wszystko bylo dobrze do puki nie braklo calkiem benzyny,od tamtej pory klopot,wogole nie chodzil na pb,wiec przy 150 przelaczalem na benzyne i nic az ktoregos razu zalapal i chodzil,kiedy myslalemze po wszystkim okazalo sie ze jednak nadal sie tak robi,czasem jest dodrze a czasem nie chce jechac...wymienilem filtr paliwa,mechanik powiedzial ze cisnienie jest dobre,ale widzac po jego minie wiedzial na temat tej usterki tyle co ja.Panowie pomozcie mi....

wasil_10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 paź 2010, 21:27
Lokalizacja: giżycko

Post autor: wasil_10 » 31 gru 2010, 12:34

witam. obstawiał bym na pompe paliwa. jak brakuje pb to nie ma smarowania i się przyciera. moja też raz podawała a raz nie. po wymianie wszystko było oki. od tamtej pory pb nigdy poniżej rezerwy.

pablo23-88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 gru 2010, 18:03
Lokalizacja: Radoszyce (TKN;)

Post autor: pablo23-88 » 31 gru 2010, 16:15

ale bawiac sie przy wtryskach pompa podawala,benzyna lala sie strumieniem. a ewentualne koszty takiej naprawy jak TY wykonales???/

ciahu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 08 sie 2010, 07:57
Lokalizacja: Rz/KR

Post autor: ciahu » 07 sty 2011, 00:22

JPJ pisze:Aby nie zakładać nowego wątku podepnę się pod temat.

Mam problem z tatowym 3A. Auto ogólnie po zapaleniu gaśnie, dopiero jak dam mu gaz w podłogę zaczyna jechać, odpala (co jak wiadomo mija się z celem). Czujnik temperatury został wymieniony + wtyczki. Czy takie zachowanie może być spowodowane brakiem masy biegnącej do rozdzielacza wtrysku? Ewentualnie czy masa dodatkowo podpięta jest pod jakiś czyjnik, czy można ją zewrzeć na krótko?
Dodam, że auto pracuje tylko na PB (nigdy nie miało LPG)
Winowajcą problemu okazała się nie ori sonda lambda (wytrzymała około 8 m-cy). Po założeniu nowej BOSH auto odżyło i hula <ok>

Awatar użytkownika
ciaho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 19 mar 2008, 15:44
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ciaho » 07 sty 2011, 17:21

JPJ pisze:Aby nie zakładać nowego wątku podepnę się pod temat.

Mam problem z tatowym 3A. Auto ogólnie po zapaleniu gaśnie, dopiero jak dam mu gaz w podłogę zaczyna jechać, odpala (co jak wiadomo mija się z celem). Czujnik temperatury został wymieniony + wtyczki. Czy takie zachowanie może być spowodowane brakiem masy biegnącej do rozdzielacza wtrysku? Ewentualnie czy masa dodatkowo podpięta jest pod jakiś czyjnik, czy można ją zewrzeć na krótko?
Dodam, że auto pracuje tylko na PB (nigdy nie miało LPG)
ja miałem zwarcie przy silniczku krokowym i wysadziło 1 bezpiecznik, auto zaraz po włączeniu silnika gasło tylko trzymanie na gazie ratowało sytuację.
w skrzynce na podszybiu masz bezpieczniki, pod zaślepką z napisem motor-był to chyba prawy 15A sprawdź może to on się spalił. U mnie taka była przyczyna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl