Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6TD] chłodnica - ułamany króciec

marcin85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 22 gru 2009, 18:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk

[B3 1.6TD] chłodnica - ułamany króciec

Post autor: marcin85 » 15 lut 2010, 15:23

Witam. Zna ktos moze patent na ułamany krociec w chłodnicy wody? Niefortunnie zlamal mi sie krociec idący do zbiornika wyrownawczego :-( Spawanie niestety nic nie dalo, ciasno jest wokół niego. Moze cos wkrecic? A moze ktos posiada na zbyciu dobra uzywana chlodnice do 1.6TD? nie moge jeszcze dawac ogloszen :-( Czy od innych silnikow podpasuje? czy koniecznie od TD zeby nie bylo problemow z przegrzewaniem sie w upalne dni ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 lut 2010, 15:44

Masz szczęście że to ten mały króciec. Można by spróbować z jakąś małą tulejką którą musiałbyś włożyć w środek, najlepiej by było ją wkręcić. Potem jakiś klej i może to będzie trzymać.

Starszemu ciekło kiedyś na tym całym łączeniu które jest wokół chłodnicy. Rozebrał to, dał tam specjalny klej którego używa przy montażu centralnego ogrzewania, złożył i nic nie leci do dzisiaj. Więc jeśli nie uda ci się odratować samego króćca to można byłoby spróbować dostać za parę groszy sam plastikowy boczek chłodnicy i zrobić taką rzeźbę. Ale tu nie ma gwarancji sukcesu.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 15 lut 2010, 16:01

Miałem to samo, co Ty masz. I wiesz co Ci powiem? Żałuję, że od razu nie kupiłem nowej chłodnicy. Jak sobie policzę ile płynu mi wyciekło, ile to klei przeróżnych, dziwnych mocowań. Jedne nawet dobre były i trzymały się ale... co ori to ori.
Ewentualnie kup sam boczek do chłodnicy.

Ja wkręciłem w to miejsce lekko przerobiony odpowietrznik samochodowy.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 15 lut 2010, 20:13

Też z tym walczyłem kleiłem różnym badziewiem i nic nie pomogło, ale znalazłem skuteczny patent szpachla samochodowa ta z dodatkiem aluminium. Do tej pory nic nie cieknie no i pare złotych w kielni zostało a trzyma napewno lepiej niż w zamienniku z chin :mrgreen:

marcin85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 22 gru 2009, 18:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: marcin85 » 16 lut 2010, 17:12

Niestety nie mam czasu zeby bawic z ponownym klejeniem tym bardziej ze nie mam pewnosci czy bedzie dobrze trzymac, więc nabyłem inna chłodnice ;-)
Ale patent ze szpachlą bardzo mi sie podoba wiec moze spróbuję go na mojej starej chlodnicy oczywiscie jak znajde czas ;-)

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 16 lut 2010, 18:24

marcin85 pisze:nabyłem inna chłodnice
Bardzo dobrze zrobiłeś że kupiłeś nową, przerabiałem i ja ten mały króciec: tulejowanie, klejenie, spawanie plastiku - szkoda kasy na płyn i szkoda nerwów. A potem jak strzeli w trasie najmniej dogodnym momencie i żadnej gwarancji. Tylko zakup nowej chłodnicy, moze byc nawet zamiennik daje gwarancje.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 lut 2010, 18:54

marcin85 pisze:Ale patent ze szpachlą bardzo mi sie podoba wiec moze spróbuję go na mojej starej chlodnicy
Tak na marginesie dodam tylko że są talenci którzy szpachlą łatają też dziury w układzie wydechowym :-P I o dziwno na jakiś czas rozwiązuje to problem. :mrgreen:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 lut 2010, 18:57

Labiel pisze:
marcin85 pisze:Ale patent ze szpachlą bardzo mi sie podoba wiec moze spróbuję go na mojej starej chlodnicy
Tak na marginesie dodam tylko że są talenci którzy szpachlą łatają też dziury w układzie wydechowym :-P I o dziwno na jakiś czas rozwiązuje to problem. :mrgreen:
Na czas dojechania na giełdę i zrobienia kilku kółek po niej ;-)

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 17 lut 2010, 15:18

percevalle pisze:
marcin85 pisze:nabyłem inna chłodnice
Bardzo dobrze zrobiłeś że kupiłeś nową, przerabiałem i ja ten mały króciec: tulejowanie, klejenie, spawanie plastiku - szkoda kasy na płyn i szkoda nerwów. A potem jak strzeli w trasie najmniej dogodnym momencie i żadnej gwarancji. Tylko zakup nowej chłodnicy, moze byc nawet zamiennik daje gwarancje.

I słusznie. Ja miałem tak samo tyle że mam benzynke. Policzyć uciekający płyn, jakieś kleje i czas potrzebny na demontaż i montaż oraz zalewanie płynem za każdym razem x iluśkrotne wykonywanie tych czynności = mniej niż nowa chłodnica bodaj i zamiennik. Ja znalazłem na alledrogo za 80 czy 90 zł już z wysyłką. Do Diesla może być troche droższe, ale nie musi (nigdy nie miałem diesla to nie mam odniesienia). I maz spokój na przynajmniej 10 lat (tak myśle).

marcin85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 22 gru 2009, 18:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: marcin85 » 18 lut 2010, 14:17

No ja kupilem uzywkę ;-) chwilowo wyplukalem sie z kasy przez ten caly remoncik co go powoli koncze i dlatego taka decyzja. Dwie Wasze odpowiedzi i juz wiedziałem ze nie ma sensu wiecej bawic sie z ta chlodnica, tak wiec dzieki za pomoc <ok>

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 18 lut 2010, 14:36

Ja dwa razy próbowałem to naprawić. Ale tam jest za duże ciśnienie żeby to dłużej wytrzymało...

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 18 gru 2010, 12:35

Mam ten sam problem.....

Kleilem wszystkim co wymyslilem.

Nowa do Audi 80 B4 2.3 E kosztuje ponad 250 zl plus wysylka 20-30 i jeszcze to wyjmować to mi sie nie chce.

Ostatnio zaczalem kleić to poxiliną i nawet nie jest zle....

Ale pomsle wlasnie nad zakupem tego plastiku z góry i jakos to poskladac w calosc....

Tylko czy wtedy na zlączeniu przeciekac nie bedzie....

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 18 gru 2010, 12:41

A żywicą próbowałeś? Ja żywicą z włóknem kleiłem już wiele rzeczy. Jeśli jest to dobrze oczyszczone i dobrze sklejone to dobrze trzyma. Mam tak sklejone między innymi uchwyty lampy i ślizg zderzaka.

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 18 gru 2010, 14:12

żywicą nie próbowalem.
za to jakimiś klejami w stylu uszczelki taki gumowy czerwony klej.
poxilina najlepsza wg mnie.
żywicą bym sobie sprobowal jeszcze ale to trzyma mniej wiecej....
takie ciapanie doslownie.... bo poxilina to sie naklei i gdzies przy zlaczeniu przeciek lekki to znowu nakleić warstwe i ok.
nie chce mi sie 300 zl dawac. i roboty pelno a teraz zima....

wlożylem plastikową rurke trochę mniejsza w środek i klejem kropelka zeby trzymalo i weza zalozylem , za opaske i zlapalem taką gumą zeby nie wyskoczyla do tylu bo tak sie dzialo i caly plyn uciekal....
Nibytrzyma teraz

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 gru 2010, 14:22

Kupić używaną chłodnicę, nawet i po wypadku, byleby miała plastikowy bok, który Cię interesuje, dobry. Podmienić plastikowy bok i tyle. Policz sobie ile już wydałeś na kleje. Używaną chłodnicę po przejściach kupisz za flaszkę, dwie.
Ja tak zrobiłem i żałuję, że wcześniej na ten pomysł nie wpadłem, bo w sumie groszowa sprawa a na kleje i inne cuda poszło w moim przypadku ponad 40zł, jedne rozwiązania trzymały lepiej, drugie gorzej ale każde puszczało po pewnym czasie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl