Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 TDI 1Z] Jak sprawdzić zawór turbiny N75 ???

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 sie 2010, 20:34

kulca pisze:u mnie również padł czujnik,
Jaki czujnik :?: Bo w temacie mowa o elektrozaworze n75 sterującego upuszczaniem ciśnienia turbiny ;-) Jak chodzi ci o n75 to zakup sobie nowy pierburga na allegro za ok 130 zł

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 29 sie 2010, 11:30

macie rysunki <ok>

Awatar użytkownika
damianmp33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 16 maja 2009, 20:41
Lokalizacja: Leżajsk/Podkarpackie

Post autor: damianmp33 » 18 gru 2010, 17:51

Jak sprawdzic czy jest zapieczona klapka upustowa w turbinie?
Próbowałem poruszyc sztange która uchyla klapke upustowa w turbinie, ale nic nie drgneło

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 18 gru 2010, 18:11

damianmp33 pisze:Jak sprawdzic czy jest zapieczona klapka upustowa w turbinie?
Próbowałem poruszyc sztange która uchyla klapke upustowa w turbinie, ale nic nie drgneło
jak to sprawdzałeś ?? trzeba użyć siły ona nie chodzi sobie paluszkiem że dotkniesz i ona chodzi :-P możesz wd 40 popsikać sztange i nią ruszać jeśli jest zapieczona gruszka.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 gru 2010, 18:24

diablo228 pisze:damianmp33 napisał/a:
Jak sprawdzic czy jest zapieczona klapka upustowa w turbinie?
Próbowałem poruszyc sztange która uchyla klapke upustowa w turbinie, ale nic nie drgneło


jak to sprawdzałeś ?? trzeba użyć siły ona nie chodzi sobie paluszkiem że dotkniesz i ona chodzi
Ano właśnie , trzeba się trochę napiąć żeby ją ruszyć

Awatar użytkownika
damianmp33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 16 maja 2009, 20:41
Lokalizacja: Leżajsk/Podkarpackie

Post autor: damianmp33 » 18 gru 2010, 18:57

Czy to normalne że jak chcę przyspieszyc (silnik 1zi) wciskam pedał do dechy i nie dzieje sie nic dopiero po jakimś czasie czuc przspieszenie?
Podobny przypadek był na http://moteo.pl/forum/zawor-N75-brak-mo ... obroty-190

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 19 gru 2010, 18:55

słuchaj to jest 90koni także raczej w siedzenie cię nie wciśnie :-/ zmierz ciśnienie doładowania i będziesz wiedział czy dobrze turbo pompuje ;-)

Awatar użytkownika
Gie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 07 lis 2008, 19:58
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Gie » 31 maja 2011, 16:16

Panowie odgrzeje kotleta...
Zrobilem bajpas i w sumie jako takiej roznicy niebylo - przynajmniej mi sie tak wydaje :P
Dzis wzialem manometr i sprawdzilem doladowanie - jak cisnalem ,cos tam swiszczało ;-) i ok 1 bar'a pokazywał ... niewiem ile dokladnie ale miedzy 0.8 a 1 bar napewno...
I teraz pytanie do specjalistów...ile bar powinno pompowac???
Silnik seria ok. 350000 przebiegu ;-)
Sprawdzic mam dolot, sztange czy cos jeszcze innego jezeli jest za malo bar?
Czekam na podpowiedzi i odpowiedzi

Pzodro

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 31 maja 2011, 20:43

Gie pisze:I teraz pytanie do specjalistów...ile bar powinno pompowac???
normalnie 0.9 bara ,na bajpasie ok 0.6 bara

Awatar użytkownika
Gie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 07 lis 2008, 19:58
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Gie » 31 maja 2011, 22:43

Czyli niby dobrze pompuje...skoro mi manometr wskazywał ok 1 bar'a ...
Przy ilu obr/min powinno byc te 0.9 bar'a????
Mierzyłem na 2 i 3 biegu...ale niepatrzyłem na obroty...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 maja 2011, 22:50

Gie pisze:Mierzyłem na 2 i 3 biegu...
Na dwójce się nie sprawdza ,za małe obciązenie silnika ,za malo spalin .Sprawdzamy na trójce ,albo najlepiej na czwórce ,było zapiąć czwarty bieg i gaz w podłogę ,ciśnienie nie powinno przekroczyć 0,9 bara .Na ori sofcie ,przy przycinającym się n75 ,cisnienie może dojść do ok.1,1 -1,2 bara i mamy już przeładowanie ,skutkiem jest cięcie dawki ,auto jedzie jakby chciało a nie mogło ;-)

Awatar użytkownika
Gie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 07 lis 2008, 19:58
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Gie » 01 cze 2011, 00:46

Jutro sprawdze na czworce ile mi manometr pokaze...jezeli mi pokaze powyzej 1 bar'a tzn ze przeładowuje i n75 do wymiany?
Jak z tymi obrotami, czy w jakims przedziale obrotow ma byc 0.9 bar'a ...

Jak najlepiej sprawdzisz 'sztange' czy czasem sie nie zaciela? macie jakis dobry i prosty sposob?

Pozdro

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 cze 2011, 15:23

Gie pisze:Jak najlepiej sprawdzisz 'sztange' czy czasem sie nie zaciela? macie jakis dobry i prosty sposob?
Ręką ,prościej się nie da <ok>

Awatar użytkownika
Gie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 07 lis 2008, 19:58
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Gie » 01 cze 2011, 17:24

Sprwadziłem na 4 biegu i manometr wskazał 1 bar'a...wiec chyba lekko przeładowuje...
Sztange ruszyłem reka - ciezko bo ciezko ale dałem rade poruszyc ja troche...
Teraz niewiem czy zakupic n75 (140pln PIERBURG) i wymienic...najlepiej jakbym podmienił od kogos i sprawdził ale niemam od kogo...albo przejechał sie autem ogarnietym i zobaczył czy moj zamula czy tak ma byc :-P

Pozdro

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 cze 2011, 23:41

Gie pisze:Sprwadziłem na 4 biegu i manometr wskazał 1 bar'a...wiec chyba lekko przeładowuje...
Przy ciśnieniu 1 bara ,wątpię .Sprawdż na vagu ,jak nie łapie błęda to nie przeładowuje. A zamulanie moze powodować także niesprawna przepływka ,lub nie szczelna rura łącząca przepływkę z turbiną .Do sprawdzenia vagiem w czasie jazdy ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl