Jaki czujnik :?: Bo w temacie mowa o elektrozaworze n75 sterującego upuszczaniem ciśnienia turbiny Jak chodzi ci o n75 to zakup sobie nowy pierburga na allegro za ok 130 złkulca pisze:u mnie również padł czujnik,
[80 B4 TDI 1Z] Jak sprawdzić zawór turbiny N75 ???
- damianmp33
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 16 maja 2009, 20:41
- Lokalizacja: Leżajsk/Podkarpackie
jak to sprawdzałeś ?? trzeba użyć siły ona nie chodzi sobie paluszkiem że dotkniesz i ona chodzi możesz wd 40 popsikać sztange i nią ruszać jeśli jest zapieczona gruszka.damianmp33 pisze:Jak sprawdzic czy jest zapieczona klapka upustowa w turbinie?
Próbowałem poruszyc sztange która uchyla klapke upustowa w turbinie, ale nic nie drgneło
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ano właśnie , trzeba się trochę napiąć żeby ją ruszyćdiablo228 pisze:damianmp33 napisał/a:
Jak sprawdzic czy jest zapieczona klapka upustowa w turbinie?
Próbowałem poruszyc sztange która uchyla klapke upustowa w turbinie, ale nic nie drgneło
jak to sprawdzałeś ?? trzeba użyć siły ona nie chodzi sobie paluszkiem że dotkniesz i ona chodzi
- damianmp33
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 16 maja 2009, 20:41
- Lokalizacja: Leżajsk/Podkarpackie
Czy to normalne że jak chcę przyspieszyc (silnik 1zi) wciskam pedał do dechy i nie dzieje sie nic dopiero po jakimś czasie czuc przspieszenie?
Podobny przypadek był na http://moteo.pl/forum/zawor-N75-brak-mo ... obroty-190
Podobny przypadek był na http://moteo.pl/forum/zawor-N75-brak-mo ... obroty-190
Panowie odgrzeje kotleta...
Zrobilem bajpas i w sumie jako takiej roznicy niebylo - przynajmniej mi sie tak wydaje
Dzis wzialem manometr i sprawdzilem doladowanie - jak cisnalem ,cos tam swiszczało i ok 1 bar'a pokazywał ... niewiem ile dokladnie ale miedzy 0.8 a 1 bar napewno...
I teraz pytanie do specjalistów...ile bar powinno pompowac???
Silnik seria ok. 350000 przebiegu
Sprawdzic mam dolot, sztange czy cos jeszcze innego jezeli jest za malo bar?
Czekam na podpowiedzi i odpowiedzi
Pzodro
Zrobilem bajpas i w sumie jako takiej roznicy niebylo - przynajmniej mi sie tak wydaje
Dzis wzialem manometr i sprawdzilem doladowanie - jak cisnalem ,cos tam swiszczało i ok 1 bar'a pokazywał ... niewiem ile dokladnie ale miedzy 0.8 a 1 bar napewno...
I teraz pytanie do specjalistów...ile bar powinno pompowac???
Silnik seria ok. 350000 przebiegu
Sprawdzic mam dolot, sztange czy cos jeszcze innego jezeli jest za malo bar?
Czekam na podpowiedzi i odpowiedzi
Pzodro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Na dwójce się nie sprawdza ,za małe obciązenie silnika ,za malo spalin .Sprawdzamy na trójce ,albo najlepiej na czwórce ,było zapiąć czwarty bieg i gaz w podłogę ,ciśnienie nie powinno przekroczyć 0,9 bara .Na ori sofcie ,przy przycinającym się n75 ,cisnienie może dojść do ok.1,1 -1,2 bara i mamy już przeładowanie ,skutkiem jest cięcie dawki ,auto jedzie jakby chciało a nie mogłoGie pisze:Mierzyłem na 2 i 3 biegu...
Jutro sprawdze na czworce ile mi manometr pokaze...jezeli mi pokaze powyzej 1 bar'a tzn ze przeładowuje i n75 do wymiany?
Jak z tymi obrotami, czy w jakims przedziale obrotow ma byc 0.9 bar'a ...
Jak najlepiej sprawdzisz 'sztange' czy czasem sie nie zaciela? macie jakis dobry i prosty sposob?
Pozdro
Jak z tymi obrotami, czy w jakims przedziale obrotow ma byc 0.9 bar'a ...
Jak najlepiej sprawdzisz 'sztange' czy czasem sie nie zaciela? macie jakis dobry i prosty sposob?
Pozdro
Sprwadziłem na 4 biegu i manometr wskazał 1 bar'a...wiec chyba lekko przeładowuje...
Sztange ruszyłem reka - ciezko bo ciezko ale dałem rade poruszyc ja troche...
Teraz niewiem czy zakupic n75 (140pln PIERBURG) i wymienic...najlepiej jakbym podmienił od kogos i sprawdził ale niemam od kogo...albo przejechał sie autem ogarnietym i zobaczył czy moj zamula czy tak ma byc
Pozdro
Sztange ruszyłem reka - ciezko bo ciezko ale dałem rade poruszyc ja troche...
Teraz niewiem czy zakupic n75 (140pln PIERBURG) i wymienic...najlepiej jakbym podmienił od kogos i sprawdził ale niemam od kogo...albo przejechał sie autem ogarnietym i zobaczył czy moj zamula czy tak ma byc
Pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Przy ciśnieniu 1 bara ,wątpię .Sprawdż na vagu ,jak nie łapie błęda to nie przeładowuje. A zamulanie moze powodować także niesprawna przepływka ,lub nie szczelna rura łącząca przepływkę z turbiną .Do sprawdzenia vagiem w czasie jazdyGie pisze:Sprwadziłem na 4 biegu i manometr wskazał 1 bar'a...wiec chyba lekko przeładowuje...