[1.9 AAZ] Przerywa przy odpalaniu.
Sprawdziłem. Na odcinku filtr paliwa-pompa powietrza w przewodzie brak. Benzynki dolać nie dolałem bo szczerze mówiąc nie mam jak na orlena podjechać, także to dopiero jutro.
Jeszcze jedno co zauważyłem to metaliczny klekot, taki który zawsze miałem jak auto miało zimny silnik to tak przez parę minut było słychać takie stukanie metalu o metali, i podobno to jest w starych dieslach normalne. Teraz to stukanie jest cały czas, nawet jak na silniku jest 70 st C.
Więc pytanie moje. Czy jak by przypadkiem pierd****ły mi pierścienie czy inne cholerstwo w środku to czy objawem mogło by być takie gaśniecie ciepłego silnika podczas jazdy.
To jest tak że auto jedzie, i nagle gaśnie jak by się dławiło.
jeśli ktoś ma jakiś pomysł to niech podrzuci.
Jeszcze jedno co zauważyłem to metaliczny klekot, taki który zawsze miałem jak auto miało zimny silnik to tak przez parę minut było słychać takie stukanie metalu o metali, i podobno to jest w starych dieslach normalne. Teraz to stukanie jest cały czas, nawet jak na silniku jest 70 st C.
Więc pytanie moje. Czy jak by przypadkiem pierd****ły mi pierścienie czy inne cholerstwo w środku to czy objawem mogło by być takie gaśniecie ciepłego silnika podczas jazdy.
To jest tak że auto jedzie, i nagle gaśnie jak by się dławiło.
jeśli ktoś ma jakiś pomysł to niech podrzuci.
Odgrzeje kotleta Mam u siebie nastepujacy problem.. Po odpaleniu po nocy (praktycznie do sztycha) szarpie mi autem i nie rowno chodzi przez jakies 10-15 sek. potem jest git majonez.. Dodam ze kopci mi przy tym na niebiesko!! Jak sie zagrzeje i pojezdze to potem jest normalnie nawet troche dluzej zakreci niz na zimnym.. Problem dotyczy tylko po dłuższym postoju. Dodam ze kat wtrysku był ustawiany przez kolege muniora, wiec to powinno byc gites.. Aha czasem pojdzie mi seria bombelkow w przewodach.. Może to popychacze bo strasznie klepia zaraz po odpaleniu..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Świeczki żarowe możesz sprawdzić ,jak wszystkie dobre to wtryskiwacze do sprawdzenia .Albo któryś nie rozpyla jak powinien.Trzecia opcja to kuleje na zimno po odpaleniu bo sprężanie na którymś cylindrze wyrażnie słabszebrandon99 pisze:Po odpaleniu po nocy (praktycznie do sztycha) szarpie mi autem i nie rowno chodzi przez jakies 10-15 sek. potem jest git majonez..
olej, uszczelka wszystko oki, bede musiał załozyc ta pompke reczna a nieszczelność mam ale nie duza bo tak jak mowilem czasem seria pojdzie bąbelkow powietrza ale munior mowil zeby sie tym nie przejmowac.. no chyba ze ma to wpływ na odpalanie na zimnym.. a co do tego zaworka to jeszcze poczytam i załoze.. wtryski to nie wiem ale napewno bede zmieniał z tym że na wiosne bo planuje wiecej konikow swieczki sprawdzałem dobre sa.. aha wtryskiwacze to niebawem sprawdze bo narazie nie mam jak a jesli to ciesnienie na garze zamałe to pierścionki?? :cry:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Najczęściej ale nie zawsze ,czasem zawory są nie szczelne .Po to robi się próbę olejową.Jakiś obraz wtryskiwaczy lub ciśnienia sprężania może dać podejrzenie na vagu bloku 013 gdzie widać korekcje na wtryskach .Duże korekcje na plus mogą świadczyć o słabszym ciśnieniu na tym cylindrze ,ale równie dobrze o lejącym wtrysku .Choć pewność mozna mieć dopiero po sprawdzeniu ciśnienia manometrem ,a wtryskiwaczy na maszynie .Ale zostaw sobie tą opcję z ciśnieniem na koniec ,bo zetory są długowieczne i eksploatowane zgodnie z minimum przyzwoitości ,trzymają ciśnienie przez dłuuuuuuugie latka użytkowaniabrandon99 pisze:a jesli to ciesnienie na garze zamałe to pierścionki??
Dzisiaj po 2 dniach postoju próbowałem odpalić sreberko. Dodam że akumulator ma ok 3tygodnie. Na początek 3 razy grzałem świecę (usłyszałem jakieś cykanie pod maską) i nie pali. Trochę kręcenia było bo aż 4 podejścia. Cały czas podczas kręcenia z rury wydobywał się czarny dym. Po odpaleniu chwilkę "kulał" i usłyszałem strzał wtrysku, prawdopodobnie ostatni. Dodatkowo samochód bardzo ciężko się grzeje po postoju ok 40min temperatura to zaledwie 50 stopni.
Co może być przyczyną tak ciężkiego zapalania i słabego grzania?
PS: Właśnie zwalczyłem powietrze w układzie, cybant na wężyku zwrotnym był luźny. Zobaczę jak odpali rano.
Co może być przyczyną tak ciężkiego zapalania i słabego grzania?
PS: Właśnie zwalczyłem powietrze w układzie, cybant na wężyku zwrotnym był luźny. Zobaczę jak odpali rano.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
no to dobry sposób na spalenie świec kto ci doradził żeby 3razy grzać świece? :roll: ja stawiam że już są spalone :roll: sprawdzałeś czy grzeją?. Na początek 3 razy grzałem świecę
[ Dodano: 2010-12-26, 20:51 ]
spalone świece i zły kąt wtysku a odnośnie grzania to najprawdopodobniej termostat do wymiany
Co może być przyczyną tak ciężkiego zapalania i słabego grzania?