Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK+LPG] Rozrusznik kręci i staje

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dawid abk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 07 wrz 2009, 09:15
Lokalizacja: Polanica Zdr.

Post autor: dawid abk » 13 gru 2010, 14:53

Panowie wiecie gdzie mogę kupić te tulejki czy do tokarza muszę gonić?

Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 13 gru 2010, 15:00

w sklepie motoryzacyjnym mozesz kupic albo tam gdzie je naprawiaja

Mlody89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 gru 2009, 15:11
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mlody89 » 13 gru 2010, 19:42

mi się wydaje ze lepiej go oddać do modrej głowy bo to jednak musi być odpowiednie pasowanie w sensie wymiar tuleji. Nie orientuje się nikt jaki koszt by był takiej regeneracji??

Awatar użytkownika
misiek3456
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 13 gru 2007, 10:59
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: misiek3456 » 14 gru 2010, 08:13

Witaj wymiane tulejek rozrusznika zrobi kazdy dobry mechanik kosz zakupu tulej ne jest duzy jezeli chodzi o sama wymiane to juz indywidualna sprawa mechanika najpierw dowiedz sie o koszty bo moze zakup uzywki bedzie bardziej oplacalny

obejrzalem film jakosc dzwieku jest kiepska,ale z tego co slysze stawiam na tuleje



pozdrawiam :-)

luka10003
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:49
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: luka10003 » 17 gru 2010, 08:46

tak to tulejki...też tak miałem,wczoraj je wymieniłem i jak ręką odjoł...koszt tulejek to 12zł za szt. wymiana idzie szybko aby tylko rozrusznik wyciągnąć...

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 28 gru 2010, 20:13

Koledzy mam podobny problem i tylko gdy autko postoi przez noc czy cały dzien na mrozie...

lekko ciepłe juz kreci normalnie

ładowanie, aku, pobór prądu w normie... wiec przymierzam sie do wymiany rozrusznika, dużo w ABK roboty?

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 28 gru 2010, 20:36

Lenio21 pisze:Koledzy mam podobny problem i tylko gdy autko postoi przez noc czy cały dzien na mrozie...

lekko ciepłe juz kreci normalnie

ładowanie, aku, pobór prądu w normie... wiec przymierzam sie do wymiany rozrusznika, dużo w ABK roboty?
Na 95% walnięty rozrusznik ;-) Roboty troszkę może i jest, ale to ze względu na niezbyt kolorowe dojście do rozrusznika :-/ W miarę pójdzie, jeśli masz kanał i trochę kluczy. Będzie potrzebny klucz 16mm ;-)

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 28 gru 2010, 20:42

na zimnym "przepuszcza"?? tzn rozrusznik kreci a silnikiem nie??
do wymiany bendix to ta część która zazębia o koło zamachowe.
tanie zamienniki od 30zł proponuje kupić BOSCHa tak jak w orginale wiecej kosztuje ale podziała tyle co ten wcześniej ;-)

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 28 gru 2010, 21:06

Dziki pisze:na zimnym "przepuszcza"?? tzn rozrusznik kreci a silnikiem nie??
nie, rozrusznik kreci i silnik tez,tylko żę zawiesza sie i ma dość ciężko,kontolki przygasają... odpalam na dwa razy

cepły pali na dotyk, problem pojawił sie tej zimy dopiero

[ Dodano: 2010-12-28, 21:06 ]
Przemo80b3 pisze:Będzie potrzebny klucz 16mm ;-)
tylko? kanału nie mam ale sobie poradzę :lol:

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 28 gru 2010, 21:20

w takim wypadku twoje stwierdzenie wyżej
Lenio21 pisze:pobór prądu w normie
ni jak się ma do tego
Lenio21 pisze:ma dość ciężko,kontolki przygasają.
wyrobione tulejki, kończące się szczotki, grafit ze szczotek powoduje przebicie do masy może być dużo opcji ale śmiem twierdzić jeżeli wirnik nie jest spalony każda naprawa bedzie bardziej opłacalna jak kupno używki ze szrotu ;-)

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 28 gru 2010, 21:28

Dziki pisze:w takim wypadku twoje stwierdzenie wyżej
Lenio21 napisał/a:
pobór prądu w normie

ni jak się ma do tego
Lenio21 napisał/a:
ma dość ciężko,kontolki przygasają.
pobór prądu na postoju-to miałem na mysli,


a co do wymiany to sam nie wiem...

kapeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 21 paź 2010, 23:40
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kapeq » 02 sty 2011, 17:06

hymm panowie a może to jest wina elektro magnesu ?? może sie zawieszać !!!!

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 05 sty 2011, 23:30

Witam. Też się borykałem z przycinającym rozruchem zimnego silnika. W lecie było ok ale jak się ochłodziło to porażka. Rozrusznik zrobiony i dalej to samo, wymiana kabla i elektromagnesu nie pomogło, w desperacji kupiłem drugi rozrusznik, ale wymiana nic nie dała. Jedynie poobijane ręce (kto posiada klimę to wie jak ciężko wyjąć rozrusznik). Przez tak ciężki rozruch skończyłem akumulator jeszcze na gwarancji. Reklamacja nie powiodła się (diagnoza zła eksploatacja). Odwiedzając "Pseudo mechaników" wychodziłem na idiotę bo silnik ciepły pracował i odpalał na dyg. Sprawdzali zapłon i inne ustawienia bez rezultatu. Do rzeczy - w moim przypadku problemem był jednak ZBYT WCZESNY ZAPŁON. Szukając w sieci podobnych tematów, znalazłem prosty sposób sprawdzenia: wyjąć z kopułki kabel idący od cewki wysokiego napięcia i za pomocą np. kabla rozruchowego zmasować go z silnikiem (zapobiega to uszkodzeniu cewki lub czujnika Hala) wsiąść do auta i start. Pomimo mrozy mój silnik kręcił jak szalony, natomiast po podłączeniu kabla koszmarne przycinki i problem z odpaleniem. Na razie sam opóźniłem zapłon przesuwając aparat o jakieś 2 mmm i problem zniknął. Szukam teraz kogoś z lampą i kto wie że przy silnikach typu 3A , NG przed przystąpieniem do regulacji zapłonu wprowadzamy sterownik w tryb serwisowy. Sie rozpisałem aż mi ulżyło :) :) :)

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 06 sty 2011, 20:05

objawy jak u mnie, wystarczy ze temp w powietrzu bedzie koło 0 juz kreci normalnie...
a jak mróz i zimny silnik to przycina...

ciepły bez problemów

ale zapłon chyba sam sie nie przestawił...?

kruko95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 29 mar 2012, 22:59

Post autor: kruko95 » 17 sie 2013, 09:48

Mam taki sam problem, i zastanawiam sie właśnie nad kupnem drugiego używanego rozrusznika, niedaleko mnie mają taki ale od wersji z silnikiem 2,6 , czy będzie pasował?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl