[B4 1.9 AAZ] Elektryczna pompa układu chłodzenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 gru 2010, 19:17
[B4 1.9 AAZ] Elektryczna pompa układu chłodzenia.
Witam wszystkich.
Zwracam się z takim pytaniem. Ponieważ poczytałem na forum, że wielu posiadaczy silników diesla odłączyło elektryczną pompę obiegową układu chłodzenia lub zastąpiło ją kawałkiem "rurki", to czy można z niej zrezygnować, ale nie zamieniać jej na rurkę a zaślepić oba węże gumowe które zostają luzem po wymontowaniu pompy.
Czy przez zaślepienie obwodu w którym znajdowała się pompa nie zmieni się ciśnienie w układzie chłodzenia albo samochód nie zacznie się nadmiernie nagrzewać??
Dziękuję za wszelką pomoc.
Zwracam się z takim pytaniem. Ponieważ poczytałem na forum, że wielu posiadaczy silników diesla odłączyło elektryczną pompę obiegową układu chłodzenia lub zastąpiło ją kawałkiem "rurki", to czy można z niej zrezygnować, ale nie zamieniać jej na rurkę a zaślepić oba węże gumowe które zostają luzem po wymontowaniu pompy.
Czy przez zaślepienie obwodu w którym znajdowała się pompa nie zmieni się ciśnienie w układzie chłodzenia albo samochód nie zacznie się nadmiernie nagrzewać??
Dziękuję za wszelką pomoc.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2016, 17:48 przez mlodydzienciou, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 gru 2010, 19:17
Po co zabieg:)
Strzelił mi wąż układu chłodzenia do którego podłączona jest ta pompka - i jest już nie do uratowania. W przypadku możliwości zaślepienia tego obiegu pompki - która i tak jest odłączona od zasilania - oryginalny wąż można zastąpić kawałkiem w miarę prostego węża, natomiast jeżeli to zaślepienie jest niedopuszczalne to trzeba zakupić nowy wąż, to znaczy 'nowy' używany , a zależy mi na czasie, nie mówiąc już o kosztach.
No więc ponawiam pytanie, bo może już to ktoś zrobił:
Czy można zaślepić obwód chłodzenia elektrycznej pompy obiegowej w silniku AAZ ?
Strzelił mi wąż układu chłodzenia do którego podłączona jest ta pompka - i jest już nie do uratowania. W przypadku możliwości zaślepienia tego obiegu pompki - która i tak jest odłączona od zasilania - oryginalny wąż można zastąpić kawałkiem w miarę prostego węża, natomiast jeżeli to zaślepienie jest niedopuszczalne to trzeba zakupić nowy wąż, to znaczy 'nowy' używany , a zależy mi na czasie, nie mówiąc już o kosztach.
No więc ponawiam pytanie, bo może już to ktoś zrobił:
Czy można zaślepić obwód chłodzenia elektrycznej pompy obiegowej w silniku AAZ ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Można ,bo jak zauważy średnio zorientowany w budowie układu chłodzenia ,jest ona wpięta w wkład dodatkowo ,czyli równolegle do głównego obiegu i układ działa prawidłowo z nią czy bez niej .Prosty przykład ,w autach bez tej pompki wszystko działa jak należy .Co do pompki ,dobra rzecz ,niezbędna do wymuszenia małego obiegu ,jak ktoś montuje sobie webasto ,tyle że trzeba ją wpiąć w zupełnie innym miejscumlodydzienciou pisze:Czy można zaślepić obwód chłodzenia elektrycznej pompy obiegowej w silniku AAZ ?
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
Ja powiem tak że nie można zaślepić tych węży ponieważ ta pompka jest w pięta w obieg chłodzenia turbiny i zaślepiając te węże nie będziemy mieć chłodzenia cieczą na włączonym silniku mamy obieg od głównej pompy wody i mała pompka się nie uruchamia natomiast gdy zgasimy auto a wcześniej dostawało po dupie to czujnik znajdujący się na turbo załącza pompkę i chłodzi nam turbo do odpowiedniej temp.
Bez pompki wystarczy tylko pamiętać żeby po ostrej jeździe poczekać chwilę przed zgaszeniem żeby turbo się wychłodziło.
A tak to wygląda u mnie: (pompka się rozsypała więc trzeba coś było założyć)
Bez pompki wystarczy tylko pamiętać żeby po ostrej jeździe poczekać chwilę przed zgaszeniem żeby turbo się wychłodziło.
A tak to wygląda u mnie: (pompka się rozsypała więc trzeba coś było założyć)
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia
hmm może i tak być muszę się przyjrzeć dokładniej temu silnikowi. kumpel taki ma więc jak tylko go spotkam to od razu zajrzę pod maskę. Nie mogę dać sobie ręki uciąć bo nie pamiętam dokładnie jak te węże tam idą.Labiel pisze:wampir1988, w 1,6 TD tak właśnie jest. Dlatego pisałem o tym wcześniej. Ale z tego co piszą koledzy w 1,9TD musi być inaczej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 gru 2010, 19:17
Witam,
Obieg elektrycznej pompy cieczy chłodzącej zaślepiłem w sobotę, przejechałem kilkanaście kilometrów i na razie wszystko jest ok.
Natomiast pomimo że pompa została zdemontowana to zastanawiam się ciągle po co ona jest i jakim sygnałem zostaje załączona. U mnie na turbo nie ma żadnego elektronicznego czujnika który mógłby ją załączyć, a jedyny czujnik jaki na myśl mi przychodzi to jeden z dwóch czujników temperatury który jest na wejściu cieczy do głowicy.
Jeżeli ktoś potrafi mi wyjaśnić jak naprawdę działa ta pompa to było by świetnie.
Jak jeszcze trochę pojeżdżę to dam znać czy wszystko jest ok.
Obieg elektrycznej pompy cieczy chłodzącej zaślepiłem w sobotę, przejechałem kilkanaście kilometrów i na razie wszystko jest ok.
Natomiast pomimo że pompa została zdemontowana to zastanawiam się ciągle po co ona jest i jakim sygnałem zostaje załączona. U mnie na turbo nie ma żadnego elektronicznego czujnika który mógłby ją załączyć, a jedyny czujnik jaki na myśl mi przychodzi to jeden z dwóch czujników temperatury który jest na wejściu cieczy do głowicy.
Jeżeli ktoś potrafi mi wyjaśnić jak naprawdę działa ta pompa to było by świetnie.
Jak jeszcze trochę pojeżdżę to dam znać czy wszystko jest ok.
- mechatomek
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:10
- Lokalizacja: Ostrężnica
Witam Serdecznie, też miałem problem z tą pompką, ale od ok 8miesięcy jest wymontowana i jak na razie nic się nie dzieje, zastąpiłem ją kolankiem. Najpierw urwała mi się końcówka na którą nakłada się węża, po jakimś czasie stało się tak, że w ogóle się nie wyłączała i rozładowywała mi akumulator, okazało się że nawalił mi czujnik (kolor żółty - 4 piny)więc kupiłem nowy, ale po jego wymianie niezależnie od temperatury silnika przy każdym odpalaniu auta grzały mi świece żarowe, więc założyłem stary czujnik i wywaliłem pompke i do tej pory nic mi się nie dzieje
- oookrisssooo
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 22 lis 2010, 23:21
- Lokalizacja: Szczecin
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt: