Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 AAZ] Elektryczna pompa układu chłodzenia.

mlodydzienciou
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 gru 2010, 19:17

[B4 1.9 AAZ] Elektryczna pompa układu chłodzenia.

Post autor: mlodydzienciou » 09 gru 2010, 19:28

Witam wszystkich.
Zwracam się z takim pytaniem. Ponieważ poczytałem na forum, że wielu posiadaczy silników diesla odłączyło elektryczną pompę obiegową układu chłodzenia lub zastąpiło ją kawałkiem "rurki", to czy można z niej zrezygnować, ale nie zamieniać jej na rurkę a zaślepić oba węże gumowe które zostają luzem po wymontowaniu pompy.

Czy przez zaślepienie obwodu w którym znajdowała się pompa nie zmieni się ciśnienie w układzie chłodzenia albo samochód nie zacznie się nadmiernie nagrzewać??

Dziękuję za wszelką pomoc.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2016, 17:48 przez mlodydzienciou, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 gru 2010, 19:46

Nie wiem jak dokładnie jest w AAZ, ale tak na chłopski rozum biorąc to pompka jest wstawiona w układ. Jeśli zaślepisz wąż z jednej i drugiej strony.... To tak jak byś wąż od chłodnicy przeciął na pół i zaślepił go z jednej i drugiej strony.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 09 gru 2010, 20:38

pompka jest na osobnym obiegu i nic takiego Labiel, się nie stanie.

Nie wiem po co ten zabieg z pompką, jeśli działa to niech tak zostanie.

Awatar użytkownika
CEZARY81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 sie 2010, 22:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: CEZARY81 » 09 gru 2010, 21:04

dubbler, a po co ta pompka jest bo i umnie jest w 1.6 TD a nigdy nie mogę wyczuć kiedy działa i po co ma działać?co ona daje?

mlodydzienciou
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 gru 2010, 19:17

Post autor: mlodydzienciou » 09 gru 2010, 22:44

Po co zabieg:)

Strzelił mi wąż układu chłodzenia do którego podłączona jest ta pompka - i jest już nie do uratowania. W przypadku możliwości zaślepienia tego obiegu pompki - która i tak jest odłączona od zasilania - oryginalny wąż można zastąpić kawałkiem w miarę prostego węża, natomiast jeżeli to zaślepienie jest niedopuszczalne to trzeba zakupić nowy wąż, to znaczy 'nowy' używany :), a zależy mi na czasie, nie mówiąc już o kosztach.

No więc ponawiam pytanie, bo może już to ktoś zrobił:

Czy można zaślepić obwód chłodzenia elektrycznej pompy obiegowej w silniku AAZ ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 gru 2010, 09:15

mlodydzienciou pisze:Czy można zaślepić obwód chłodzenia elektrycznej pompy obiegowej w silniku AAZ ?
Można ,bo jak zauważy średnio zorientowany w budowie układu chłodzenia ,jest ona wpięta w wkład dodatkowo ,czyli równolegle do głównego obiegu i układ działa prawidłowo z nią czy bez niej .Prosty przykład ,w autach bez tej pompki wszystko działa jak należy .Co do pompki ,dobra rzecz ,niezbędna do wymuszenia małego obiegu ,jak ktoś montuje sobie webasto ,tyle że trzeba ją wpiąć w zupełnie innym miejscu

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 11 gru 2010, 12:56

Ja powiem tak że nie można zaślepić tych węży ponieważ ta pompka jest w pięta w obieg chłodzenia turbiny i zaślepiając te węże nie będziemy mieć chłodzenia cieczą na włączonym silniku mamy obieg od głównej pompy wody i mała pompka się nie uruchamia natomiast gdy zgasimy auto a wcześniej dostawało po dupie to czujnik znajdujący się na turbo załącza pompkę i chłodzi nam turbo do odpowiedniej temp.
Bez pompki wystarczy tylko pamiętać żeby po ostrej jeździe poczekać chwilę przed zgaszeniem żeby turbo się wychłodziło.

A tak to wygląda u mnie: (pompka się rozsypała więc trzeba coś było założyć)
Obrazek

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 gru 2010, 13:02

wampir1988, w 1,6 TD tak właśnie jest. Dlatego pisałem o tym wcześniej. Ale z tego co piszą koledzy w 1,9TD musi być inaczej.

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 11 gru 2010, 13:42

Labiel pisze:wampir1988, w 1,6 TD tak właśnie jest. Dlatego pisałem o tym wcześniej. Ale z tego co piszą koledzy w 1,9TD musi być inaczej.
hmm może i tak być muszę się przyjrzeć dokładniej temu silnikowi. kumpel taki ma więc jak tylko go spotkam to od razu zajrzę pod maskę. Nie mogę dać sobie ręki uciąć bo nie pamiętam dokładnie jak te węże tam idą.

mlodydzienciou
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 gru 2010, 19:17

Post autor: mlodydzienciou » 13 gru 2010, 23:06

Witam,
Obieg elektrycznej pompy cieczy chłodzącej zaślepiłem w sobotę, przejechałem kilkanaście kilometrów i na razie wszystko jest ok.
Natomiast pomimo że pompa została zdemontowana to zastanawiam się ciągle po co ona jest i jakim sygnałem zostaje załączona. U mnie na turbo nie ma żadnego elektronicznego czujnika który mógłby ją załączyć, a jedyny czujnik jaki na myśl mi przychodzi to jeden z dwóch czujników temperatury który jest na wejściu cieczy do głowicy.
Jeżeli ktoś potrafi mi wyjaśnić jak naprawdę działa ta pompa to było by świetnie.

Jak jeszcze trochę pojeżdżę to dam znać czy wszystko jest ok.

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 13 gru 2010, 23:23

ja jeździłęm rok bez tego i nic się nie działo, żeby ta pomka zaczeła chodzić to musisz auto mocno zagrzać, zazwyczaj ona chodzi po wyłączeniu silnika z tego co pamiętam ;-)

Awatar użytkownika
mechatomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:10
Lokalizacja: Ostrężnica

Post autor: mechatomek » 30 gru 2010, 14:16

Witam Serdecznie, też miałem problem z tą pompką, ale od ok 8miesięcy jest wymontowana i jak na razie nic się nie dzieje, zastąpiłem ją kolankiem. Najpierw urwała mi się końcówka na którą nakłada się węża, po jakimś czasie stało się tak, że w ogóle się nie wyłączała i rozładowywała mi akumulator, okazało się że nawalił mi czujnik (kolor żółty - 4 piny)więc kupiłem nowy, ale po jego wymianie niezależnie od temperatury silnika przy każdym odpalaniu auta grzały mi świece żarowe, więc założyłem stary czujnik i wywaliłem pompke i do tej pory nic mi się nie dzieje

Awatar użytkownika
oookrisssooo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 22 lis 2010, 23:21
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: oookrisssooo » 07 wrz 2012, 20:06

witam wszystkich. właśnie mam taką samą sytuację jak kolega. pompka chodzi mi cały czas i rozładowała akumulator. teraz pytanie czy jak odłączę samą kostkę z tej pompki to wystarczy i nic nie będzie czy musowo muszę zastąpić ją kolankiem???? pozdrawiam.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 08 wrz 2012, 11:47

mozesz tylko odpiac

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 08 wrz 2012, 22:51

Możesz śmiało odpiąć bo ile jeżdżę to ani razu ona się nie włączyła, także ona chyba jest bo jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl