Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 AAZ] Silnik bierze olej... duze ilosci. Pomocy :(

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 sty 2011, 22:29

MUNIOR pisze: nie wspomnieli o podstawowej róznicy ,czyli sposobie wtrysku paliwa .TDI -wtrysk bezpośredni w wytłoczenie w tłoku .TD -wtrysk posredni do komory wstepnej w głowicy
Miałem o tym wspomnieć, ale to już zagłębianie się w szczegóły :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 sty 2011, 23:04

Labiel pisze:Miałem o tym wspomnieć, ale to już zagłębianie się w szczegóły :mrgreen:
Też prawda :mrgreen:

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 08 sty 2011, 14:49

dobra ale wracajmy do mojego pytania nastepnego ;] skopiuje jeszcze raz zebyscie nie wracali :) he


jakis paprak mechanik powiedział mi ostatnio ze to moze tez być trochę wina kątu wtrysku he troche sie usmiałem ale juz w tej sytuacji sam niewiem... silnik chodzi jak hm mercedes ma taką inna barwe niz inne aaz i chodzi dosc głosno... ale pali od strzała wiec niewiem czy to wina kątu wtrysku a pozatym jak to sie ma do spalania oleju ? Im kąt wcześniejszy tym silnik głośniejszy ale w którą strone sie przyspiesza a w którą opóźnia moze to bym jeszcze sprawdził :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 sty 2011, 16:11

JanekAudi pisze:silnik chodzi jak hm mercedes ma taką inna barwe niz inne aaz i chodzi dosc głosno... ale pali od strzała wiec niewiem czy to wina kątu wtrysku a pozatym jak to sie ma do spalania oleju ?
Twardy metaliczny odgłos silnika,może jak najbardziej świadczyć o zbyt wczesnym kącie wtrysku .Ale do spalania oleju kąt wtrysku ma się nijak
JanekAudi pisze:Im kąt wcześniejszy tym silnik głośniejszy
dokładnie
JanekAudi pisze:ale w którą strone sie przyspiesza
dając pompą pod obroty ,czyli do silnika
JanekAudi pisze:a w którą opóźnia
z obrotami ,pompa od silnika .Zanim zaczniesz się tym bawić ,to zaznacz sobie pierwotne położenie pompy .Ja na twoim miejscu bym dygnął pompą od silnika góra 0,5-1mm ,albo zakupił sobie czujnik zegarowy , dorobił przejsciówkę i ustawił kąt jak się nalezy czyli na 0.92-1 mm.Po twardym ,metalicznym odgłosie silnika ,podejrzewam ze masz dużo powyżej 1mm

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 sty 2011, 00:38

MUNIOR pisze:Twardy metaliczny odgłos silnika,może jak najbardziej świadczyć o zbyt wczesnym kącie wtrysku. Ale do spalania oleju kąt wtrysku ma się nijak
Więcej tlenków siarki. Poczytaj o TNB olejui jego zakwaszeniu, większemu zużyciu. W dodatku staaarej daty mechanicy zawsze wspominają, że jak wcześniejszy kąt to i wyższe zużycie oleju. Oprócz tlenków siarki nie udało mi się jeszcze rozgryźć co może być przyczyną większego zapotrzebowania na olej. Rozgryzam to, bo w każdej bajce jest ziarno prawdy.

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 09 sty 2011, 11:16

no dobra to we wtorek powracam do poprzedniego turbo k14 bo na tym nie ma siły. i sprawdze ten kąt. a moze jeszcze poruszymy kwestje oleju ?? Mineralny ? Syntetyk? Półsyntetyk ?? niektórzy tez twierdza ze jak silnik bierze olej to trzeba lac gęstszy olej. ale to sie chyba mija z celem ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 sty 2011, 11:37

JanekAudi pisze:niektórzy tez twierdza ze jak silnik bierze olej to trzeba lac gęstszy olej. ale to sie chyba mija z celem ?
Guzik prawda. Minerał jest gęsty ale tylko jak zimny. Podczas pracy w silniku kiedy się rozgrzewa robi się rzadki jak zupa, rzadszy od półsyntetyka czy syntetyka.

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 09 sty 2011, 18:16

Tu na forum jest tyle róznych wypowiedzi na temat oleju ze szok...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 sty 2011, 19:30

JanekAudi pisze:Tu na forum jest tyle róznych wypowiedzi na temat oleju ze szok...
Generalnie wszystko zależy od stylu jazdy i zasobności portfela. Jednak jedno jest pewne - terminowości wymian trzeba się trzymać bardziej niż swojej kobiety. A olej to co najmniej półsyntetyk (przynajmniej Lotos), zalecanym olejem byłby Valvoline MaxLIfe ale cena... No i oczywiście filterek zawsze nowy, zawsze markowy (mann, filtron, knecht).

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 10 sty 2011, 00:09

ja bym jeszcze pojechał do mechanika i zmierzył ciśnienia na cylindrach duzo może wyjaśnić w tej kwestji ja w moim TDI jak miałem zużyte pierścionki mocy auto nie straciło ciągneło chmurke za sobą zostawiał śmierdziało przepalonym olejem zamną i ubywało mi ok 1l na jakieś 300km i z tego co pamiętam sprężanie na cylindrze najlepszym to bylo ok 20bar a na najslabszym ok 16 ale moge sie mylic dawno to bylo.
Tak czy siak sprawdził bym ciśnienia

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 sty 2011, 09:40

misiek547 pisze:z tego co pamiętam sprężanie na cylindrze najlepszym to bylo ok 20bar a na najslabszym ok 16 ale moge sie mylic dawno to bylo.
Aż cud że na takim sprężaniu to jeszcze jechało.

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 10 sty 2011, 17:26

jechało i to jeszcze nie najgorzej tylko siwa chmurka zostawala ;)

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 10 sty 2011, 18:16

ale auto pali bez problemu i jak na 75 koni tez jedzie bardzo dobrze ;] ale teraz tą kwestie odstawiam na później audi została uderzona i musze zając sie tym...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 sty 2011, 18:20

Ojoj, co się stało?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 sty 2011, 19:11

JanekAudi pisze:ale teraz tą kwestie odstawiam na później audi została uderzona i musze zając sie tym...
Mam nadzieje że będzie sponsor za którego kasę naprawisz samochód.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl