Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 1.9 AAZ] Silnik bierze olej... duze ilosci. Pomocy :(

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 sty 2011, 22:29

MUNIOR pisze: nie wspomnieli o podstawowej róznicy ,czyli sposobie wtrysku paliwa .TDI -wtrysk bezpośredni w wytłoczenie w tłoku .TD -wtrysk posredni do komory wstepnej w głowicy
Miałem o tym wspomnieć, ale to już zagłębianie się w szczegóły :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 sty 2011, 23:04

Labiel pisze:Miałem o tym wspomnieć, ale to już zagłębianie się w szczegóły :mrgreen:
Też prawda :mrgreen:

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 08 sty 2011, 14:49

dobra ale wracajmy do mojego pytania nastepnego ;] skopiuje jeszcze raz zebyscie nie wracali :) he


jakis paprak mechanik powiedział mi ostatnio ze to moze tez być trochę wina kątu wtrysku he troche sie usmiałem ale juz w tej sytuacji sam niewiem... silnik chodzi jak hm mercedes ma taką inna barwe niz inne aaz i chodzi dosc głosno... ale pali od strzała wiec niewiem czy to wina kątu wtrysku a pozatym jak to sie ma do spalania oleju ? Im kąt wcześniejszy tym silnik głośniejszy ale w którą strone sie przyspiesza a w którą opóźnia moze to bym jeszcze sprawdził :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 sty 2011, 16:11

JanekAudi pisze:silnik chodzi jak hm mercedes ma taką inna barwe niz inne aaz i chodzi dosc głosno... ale pali od strzała wiec niewiem czy to wina kątu wtrysku a pozatym jak to sie ma do spalania oleju ?
Twardy metaliczny odgłos silnika,może jak najbardziej świadczyć o zbyt wczesnym kącie wtrysku .Ale do spalania oleju kąt wtrysku ma się nijak
JanekAudi pisze:Im kąt wcześniejszy tym silnik głośniejszy
dokładnie
JanekAudi pisze:ale w którą strone sie przyspiesza
dając pompą pod obroty ,czyli do silnika
JanekAudi pisze:a w którą opóźnia
z obrotami ,pompa od silnika .Zanim zaczniesz się tym bawić ,to zaznacz sobie pierwotne położenie pompy .Ja na twoim miejscu bym dygnął pompą od silnika góra 0,5-1mm ,albo zakupił sobie czujnik zegarowy , dorobił przejsciówkę i ustawił kąt jak się nalezy czyli na 0.92-1 mm.Po twardym ,metalicznym odgłosie silnika ,podejrzewam ze masz dużo powyżej 1mm

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 sty 2011, 00:38

MUNIOR pisze:Twardy metaliczny odgłos silnika,może jak najbardziej świadczyć o zbyt wczesnym kącie wtrysku. Ale do spalania oleju kąt wtrysku ma się nijak
Więcej tlenków siarki. Poczytaj o TNB olejui jego zakwaszeniu, większemu zużyciu. W dodatku staaarej daty mechanicy zawsze wspominają, że jak wcześniejszy kąt to i wyższe zużycie oleju. Oprócz tlenków siarki nie udało mi się jeszcze rozgryźć co może być przyczyną większego zapotrzebowania na olej. Rozgryzam to, bo w każdej bajce jest ziarno prawdy.

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 09 sty 2011, 11:16

no dobra to we wtorek powracam do poprzedniego turbo k14 bo na tym nie ma siły. i sprawdze ten kąt. a moze jeszcze poruszymy kwestje oleju ?? Mineralny ? Syntetyk? Półsyntetyk ?? niektórzy tez twierdza ze jak silnik bierze olej to trzeba lac gęstszy olej. ale to sie chyba mija z celem ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 sty 2011, 11:37

JanekAudi pisze:niektórzy tez twierdza ze jak silnik bierze olej to trzeba lac gęstszy olej. ale to sie chyba mija z celem ?
Guzik prawda. Minerał jest gęsty ale tylko jak zimny. Podczas pracy w silniku kiedy się rozgrzewa robi się rzadki jak zupa, rzadszy od półsyntetyka czy syntetyka.

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 09 sty 2011, 18:16

Tu na forum jest tyle róznych wypowiedzi na temat oleju ze szok...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 sty 2011, 19:30

JanekAudi pisze:Tu na forum jest tyle róznych wypowiedzi na temat oleju ze szok...
Generalnie wszystko zależy od stylu jazdy i zasobności portfela. Jednak jedno jest pewne - terminowości wymian trzeba się trzymać bardziej niż swojej kobiety. A olej to co najmniej półsyntetyk (przynajmniej Lotos), zalecanym olejem byłby Valvoline MaxLIfe ale cena... No i oczywiście filterek zawsze nowy, zawsze markowy (mann, filtron, knecht).

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 10 sty 2011, 00:09

ja bym jeszcze pojechał do mechanika i zmierzył ciśnienia na cylindrach duzo może wyjaśnić w tej kwestji ja w moim TDI jak miałem zużyte pierścionki mocy auto nie straciło ciągneło chmurke za sobą zostawiał śmierdziało przepalonym olejem zamną i ubywało mi ok 1l na jakieś 300km i z tego co pamiętam sprężanie na cylindrze najlepszym to bylo ok 20bar a na najslabszym ok 16 ale moge sie mylic dawno to bylo.
Tak czy siak sprawdził bym ciśnienia

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 sty 2011, 09:40

misiek547 pisze:z tego co pamiętam sprężanie na cylindrze najlepszym to bylo ok 20bar a na najslabszym ok 16 ale moge sie mylic dawno to bylo.
Aż cud że na takim sprężaniu to jeszcze jechało.

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 10 sty 2011, 17:26

jechało i to jeszcze nie najgorzej tylko siwa chmurka zostawala ;)

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 10 sty 2011, 18:16

ale auto pali bez problemu i jak na 75 koni tez jedzie bardzo dobrze ;] ale teraz tą kwestie odstawiam na później audi została uderzona i musze zając sie tym...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 sty 2011, 18:20

Ojoj, co się stało?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 sty 2011, 19:11

JanekAudi pisze:ale teraz tą kwestie odstawiam na później audi została uderzona i musze zając sie tym...
Mam nadzieje że będzie sponsor za którego kasę naprawisz samochód.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl