Miałem o tym wspomnieć, ale to już zagłębianie się w szczegóły :mrgreen:MUNIOR pisze: nie wspomnieli o podstawowej róznicy ,czyli sposobie wtrysku paliwa .TDI -wtrysk bezpośredni w wytłoczenie w tłoku .TD -wtrysk posredni do komory wstepnej w głowicy
[B4 1.9 AAZ] Silnik bierze olej... duze ilosci. Pomocy :(
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
dobra ale wracajmy do mojego pytania nastepnego ;] skopiuje jeszcze raz zebyscie nie wracali he
jakis paprak mechanik powiedział mi ostatnio ze to moze tez być trochę wina kątu wtrysku he troche sie usmiałem ale juz w tej sytuacji sam niewiem... silnik chodzi jak hm mercedes ma taką inna barwe niz inne aaz i chodzi dosc głosno... ale pali od strzała wiec niewiem czy to wina kątu wtrysku a pozatym jak to sie ma do spalania oleju ? Im kąt wcześniejszy tym silnik głośniejszy ale w którą strone sie przyspiesza a w którą opóźnia moze to bym jeszcze sprawdził
jakis paprak mechanik powiedział mi ostatnio ze to moze tez być trochę wina kątu wtrysku he troche sie usmiałem ale juz w tej sytuacji sam niewiem... silnik chodzi jak hm mercedes ma taką inna barwe niz inne aaz i chodzi dosc głosno... ale pali od strzała wiec niewiem czy to wina kątu wtrysku a pozatym jak to sie ma do spalania oleju ? Im kąt wcześniejszy tym silnik głośniejszy ale w którą strone sie przyspiesza a w którą opóźnia moze to bym jeszcze sprawdził
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Twardy metaliczny odgłos silnika,może jak najbardziej świadczyć o zbyt wczesnym kącie wtrysku .Ale do spalania oleju kąt wtrysku ma się nijakJanekAudi pisze:silnik chodzi jak hm mercedes ma taką inna barwe niz inne aaz i chodzi dosc głosno... ale pali od strzała wiec niewiem czy to wina kątu wtrysku a pozatym jak to sie ma do spalania oleju ?
dokładnieJanekAudi pisze:Im kąt wcześniejszy tym silnik głośniejszy
dając pompą pod obroty ,czyli do silnikaJanekAudi pisze:ale w którą strone sie przyspiesza
z obrotami ,pompa od silnika .Zanim zaczniesz się tym bawić ,to zaznacz sobie pierwotne położenie pompy .Ja na twoim miejscu bym dygnął pompą od silnika góra 0,5-1mm ,albo zakupił sobie czujnik zegarowy , dorobił przejsciówkę i ustawił kąt jak się nalezy czyli na 0.92-1 mm.Po twardym ,metalicznym odgłosie silnika ,podejrzewam ze masz dużo powyżej 1mmJanekAudi pisze:a w którą opóźnia
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Więcej tlenków siarki. Poczytaj o TNB olejui jego zakwaszeniu, większemu zużyciu. W dodatku staaarej daty mechanicy zawsze wspominają, że jak wcześniejszy kąt to i wyższe zużycie oleju. Oprócz tlenków siarki nie udało mi się jeszcze rozgryźć co może być przyczyną większego zapotrzebowania na olej. Rozgryzam to, bo w każdej bajce jest ziarno prawdy.MUNIOR pisze:Twardy metaliczny odgłos silnika,może jak najbardziej świadczyć o zbyt wczesnym kącie wtrysku. Ale do spalania oleju kąt wtrysku ma się nijak
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Generalnie wszystko zależy od stylu jazdy i zasobności portfela. Jednak jedno jest pewne - terminowości wymian trzeba się trzymać bardziej niż swojej kobiety. A olej to co najmniej półsyntetyk (przynajmniej Lotos), zalecanym olejem byłby Valvoline MaxLIfe ale cena... No i oczywiście filterek zawsze nowy, zawsze markowy (mann, filtron, knecht).JanekAudi pisze:Tu na forum jest tyle róznych wypowiedzi na temat oleju ze szok...
ja bym jeszcze pojechał do mechanika i zmierzył ciśnienia na cylindrach duzo może wyjaśnić w tej kwestji ja w moim TDI jak miałem zużyte pierścionki mocy auto nie straciło ciągneło chmurke za sobą zostawiał śmierdziało przepalonym olejem zamną i ubywało mi ok 1l na jakieś 300km i z tego co pamiętam sprężanie na cylindrze najlepszym to bylo ok 20bar a na najslabszym ok 16 ale moge sie mylic dawno to bylo.
Tak czy siak sprawdził bym ciśnienia
Tak czy siak sprawdził bym ciśnienia
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: