Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Przekaźnik numer 30

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
skt84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 sty 2010, 09:45
Lokalizacja: W-WO

Post autor: skt84 » 13 lip 2010, 09:29

piotr1269 pisze:a jak się czyści ten przepływomierz i czym najlepiej go wyczyścić
To nie w tym temacie. Podobno lepiej samemu się za to nie brać i robić to za pomocą specjalnego preparatu, bo łatwo go uszkodzić a nowy kosztuję trochę grosza. Ja daje do znajomego mechanika, powiedziałem co ma dokładnie zrobić także liczę na to że nie odwali fuszerki. Inni mechanicy, to loteria. Osobiście nie mam o żadnych dobrego zdania. Większość rzeczy które naprawiali to były groszowe sprawy za które brali dość spore sumy. To forum to jak narazie najlepszy mechanik.

A to przykład: przekaźnik wymieniłem sam (pisałem już o efektach). Czujników niebieskich miałem 3. Teraz mam oryginał i mam wszystko gdzieś bo ładnie chodzi. Mechanik by cie za to skasował 150 zeta za szary też (usterka znika na jakiś czas aż podróba ci pójdzie po 3 miechach). Na mechanikach i podróbach jesteś ok 3-4 stów w plecy a w ASO za szary i niebieski oryginaly czujnik zapłacisz razem 200 zeta i jeździsz nawet lata (potem nie pozwól by ci to jakiś debil wymienił). Gdy wymieniałem sondę zabawa wyglądała tak, że sondy nie ma wogóle w aucie albo jest dobrze ukryta. Dlatego gaziarz mojego Staga podłączył bodajrze pod odczyt z pierwszego tłoka i tam jest pobierana informacja do sterownika (nie wiem czy dobrze mówię bo nie jestem mechanikiem).

Teraz obroty mi spadły do ok 500-600 i jest to jakoś mało. Pojechałem do znajomego mechanika co niby tuninguje fury i powiedział że wszystko jest OK! Postałem 5 minut nad nim chciałem trochę naprężyć linkę ale to nic nie dawało i przy okazji usłyszałem wyraźne syczenie z takiego gumowego wężyka co idzie do kolektora (taśma izolacyjna i taki plastikowy zacisk i problem się rozwiązał. Auto chodzi dobrze jednak obroty są dalej trochę małe. Także jak już mechanik to może być każdy tylko trzeba cepowi dokładnie powiedzieć co ma zrobić, czego nie ruszać i nie wymieniać bez twojej wiedzy bo na pewno weźmie oryginał wstawi g**** i jeszcze za to zapłacisz. A z czasem jest tylko gorzej bo starego auta nikt ci dobrze nie naprawi bo teraz żaden z nich nie zlokalizuje problemu bez komputera. Jak więc szukasz dobrego mechanika. Spójrz w lustro przeczytaj ile się da o usterkach i zrób to sam. A jak już wyczerpią ci się opcje to żaden konował nie będzie mógł ci wcisnąć kitu (ewentualnie sam rozłoży ręce albo będzie ci chciał wymienić coś co już sam zrobiłeś)

marcind08
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 12 lip 2010, 11:40
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: marcind08 » 21 lip 2010, 20:18

witam
Kupiłem niedawno audi 80 b4 2.0 w automacie i mam mały problem kiedy przejade ok 10 km silnikiem zaczyna szarpać i gaśnie.Po kilku minutach normalnie odpala , po przejechaniu kolejnych 10 km powtórka.
Czy może to być ten przekażnik nr 30 czy może jakaś inna usterka
Proszą o pomoc :-)

Awatar użytkownika
skt84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 sty 2010, 09:45
Lokalizacja: W-WO

Post autor: skt84 » 05 sie 2010, 22:14

marcind08 pisze:witam
Kupiłem niedawno audi 80 b4 2.0 w automacie i mam mały problem kiedy przejade ok 10 km silnikiem zaczyna szarpać i gaśnie.Po kilku minutach normalnie odpala , po przejechaniu kolejnych 10 km powtórka.
Czy może to być ten przekażnik nr 30 czy może jakaś inna usterka
Proszą o pomoc :-)
Ja bym stawiał na niebieski czujnik temperatury płynu. Kup oryginał. Ja zwlekałem i tylko straciłem kase na podróbach które szybko padały.

A teraz pytanko o przekaźnik. Czy komuś padł ten kracker? Bo ja mam wrażenie, że znowu są podobne jaja jak przed wymianą. Nie umiem lutować :/ Może kupić przekaźnik w ASO? No mogę jeszcze postawić na potencjometr przepustnicy jednak ktoś pisał że daje on podobne objawy jak ten przekaźnik ehhh...

Awatar użytkownika
szoton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:46
Lokalizacja: Hindenburg

Post autor: szoton » 27 sie 2010, 07:10

Jeszcze w temacie przekaźnika nr 30 - faktycznie w serwisie AUDI kosztuje on ok. 50 zł w Gliwicach i w Opolu w firnie LELLEK do załatwienia bez problemu od ręki. Wiec jak ktoś ma potrzebę to śmiało można brać a nie bawić się w wątpliwe używki itp.

EDIT:
w końcu przekaźnik wymieniony - po paru dniach jazdy cały czas mam wrażenie że auto ma zupełnie inna dynamikę (dostała kopa moja Rosie). Zobaczymy czy będzie różnica w spalaniu.
Jakby ktoś chciał taki oryginał ASO za 52 zł to chętnie pomogę, mieszkam blisko to mogę odebrać.
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2010, 16:26 przez szoton, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
skt84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 sty 2010, 09:45
Lokalizacja: W-WO

Post autor: skt84 » 27 sie 2010, 23:30

Heh mam oryginał i szczerze mówiąc żadnej różnicy nie ma. Czyli ten cracker jest po prostu dobry! Mogę sobie w brodę pluć bo trochę wydałem w ASO jednak żadnej różnicy nie odczułem. Jeżdżę na tym z ASO a ten Kracker zatrzymam na "czarną godzinę" która może już nawet nie nastąpi do sprzedaży auta.

BTW. Niedługo będę sprzedawał swoje auto. Mimo, że jest odpucowane to jednak trochę za małe. Myślę o audi 100 C4. Coś większego dla mnie i rodzinki. Nie chcę odchodzić jednak z tego klubu co jeśli znawcy setek nie będą tacy dobrzy jak wy? :oops:

2.0

Post autor: 2.0 » 06 lis 2010, 18:07

koledzy mają racje po wymianie tego przekażnika trochę lepiej się zbiera nawet na gazie czuć różnice, ciekawe jak będzie ze spalaniem?

matii62
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 30 gru 2008, 00:39
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: matii62 » 11 gru 2010, 20:10

w moim przypadku na wolnych obrotach silnik pracuje dość nierówno, wszelkie próby regulacji itp nie pomagały za bardzo, tak samo z odpalaniem czasami jest problem, tym bardziej jak jest troche chłodniej, od pierwszego razu rzadko kiedy odpali, czy to może być sprawa tego przekaźnika 30 ?? trochę poczytałem ten temat , a że moja 80'tka jest bardziej z początku produkcji to ktoś wspomniał że tam były częściej montowane te przekaźniki "made in italy" więc mógłby być mniej trwały. To czy tamte objawy które wymieniłem mogą być sprawą tego przekaźnika ??

Awatar użytkownika
zakk87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 07 maja 2009, 12:49
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zakk87 » 13 gru 2010, 15:50

sprawdź filtr powietrza i przepływomierz. mi nie chciał palić, a jak już odpalił to gasł i słabo szedł jak przez przypadek przedpływkę odłączyłem...
nie wiem, niech się jeszcze experci wypowiedzą:)

dawidson2003
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 18 gru 2009, 12:26
Lokalizacja: Czaszyn

Post autor: dawidson2003 » 27 gru 2010, 20:42

Witam:) Chciałbym się zapytać, czy przy silniku 1,6 ADA występuje też taki przekażnik nr 30????

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 27 gru 2010, 21:57

dawidson2003 pisze:czy przy silniku 1,6 ADA występuje też taki przekażnik nr 30?
Nic o tym nie wiem, ale sam się możesz o tym przekonać, demontując tą półkę pod kierownicą.
matii62 pisze:jak jest troche chłodniej, od pierwszego razu rzadko kiedy odpali
matii62, wtryskiwacz rozruchowy do sprawdzenia, a jak to zrobić, to znajdziesz na forum.
marcind08 pisze:mały problem kiedy przejade ok 10 km silnikiem zaczyna szarpać i gaśnie.Po kilku minutach normalnie odpala , po przejechaniu kolejnych 10 km powtórka.
W swoim poprzednim aucie, również to kiedyś przeżyłem. To jest jedna z oznak konającej cewki zapłonowej.

Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 30 gru 2010, 20:06

ten przekaźnik znajduje sie w skrzynce bezpieczników czy pod półką kierowcy??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 gru 2010, 20:07

skrzynce bezpieczników czy pod półką kierowcy??
Pod półką.

Tutaj masz zdjęcia gdzie się znajduje: https://audi80.pl/b4-abk-wymiana-prz ... t39094.htm

Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 30 gru 2010, 20:10

dzięki wielkie :mrgreen:

matii62
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 30 gru 2008, 00:39
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: matii62 » 07 sty 2011, 15:20

IC69 pisze:matii62, wtryskiwacz rozruchowy do sprawdzenia, a jak to zrobić, to znajdziesz na forum.
to sprawdzę, a czy kwestia niskich obrotów na "luzie" i tego że na wolnych obrotach podczas stania np na światłach czuć że silnik nie pracuje najrówniej to może być sprawa tego przekaźnika ? <ok>

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 09 sty 2011, 00:39

matii62 pisze:czy kwestia niskich obrotów na "luzie" i tego że na wolnych obrotach podczas stania np na światłach czuć że silnik nie pracuje najrówniej to może być sprawa tego przekaźnika ?
Wiesz, ten przekaźnik jest odpowiedzialny za zasilanie ECU (sterownik silnika), więc jego niesprawność może powodować praktycznie wszystkie niedomagania silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl