Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,8 JN 1987] Nie ciągnie powyżej 3tyś

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
zygedek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:56
Lokalizacja: Gdansk

[80 B3 1,8 JN 1987] Nie ciągnie powyżej 3tyś

Post autor: zygedek » 07 sty 2011, 18:58

Witam. Piszę poraz pierwszy ale nie mogę sobie poradzić z autkiem. Nie ciagnie nie przekracza 3000 obr. Byłem u mechanika stwierdził fałszywe powietrze ale nie wie skąd i gdzie. Błagam pomóżcie. Cos słyszałem o silniku krokowym, potencjometrze ale gdzie tego szukać. Auto mam 2 lata dotąd było OK.
Ostatnio zmieniony 07 sty 2011, 19:00 przez zygedek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 07 sty 2011, 19:04

A jak poza tym silnik pracuje na wolnych? Ja bym sprawdził przepustnice, czy sie nie przycina i podciśnienie, czy jest wyprzedzenie zapłonu na wyższych obrotach.

Boom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 03 sie 2010, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Boom » 07 sty 2011, 20:37

Podcisnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu - odpada !
Jak by był uszkodzony to auto wejdzie i tak na max obroty i V max ale poprostu wolniej.
Przerabiam ten temat teraz.

zygedek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:56
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: zygedek » 08 sty 2011, 00:12

Na wolnych jest 900-1000 ale po wciśnięciu pedału do oporu wchodzi na ~3000 obr. max. i dusi się.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 08 sty 2011, 01:46

Sprawdź zapłon na znakach- mogła sie poluzowac śruba trzymajaca aparat i delikatnie go przestawiło. Miałem podobny problem i ponowne ustawienie zapłonu pomogło. Jak nie umiesz ustawić na znaki to za jakieś góra 20zł ustawią Ci na lampę.

Powodzenia :-D

zygedek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:56
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: zygedek » 08 sty 2011, 10:01

Wielkie dzięki za zainteresowanie ale aparat mam od roku zapieczony i nie można go ruszyć, chyba to odpada, na wolnych słychac syk tak jakby łapał fałszywe powietrze, mechanik oglądał i nie wie gdzie. Czy to możliwe że pod kolektorem ssącym od dołu wydmuchało uszczelkę?

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 08 sty 2011, 10:46

Jesli slychac syczenie to do sprawdzenia podcinienie sprawdz tez przewod idacy z kolektora ssacego do serwa hamulcow.

Awatar użytkownika
proket
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 25 lut 2007, 18:08

Post autor: proket » 08 sty 2011, 22:25

Panowie aparat zapłonowy ma byc ustawiony na 0 stopni czy coś przyśpieszony? :-)

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 08 sty 2011, 23:14

proket pisze:Panowie aparat zapłonowy ma byc ustawiony na 0 stopni czy coś przyśpieszony?
Kąt wyprzedzenia wynosi 6*
zygedek pisze:na wolnych słychac syk tak jakby łapał fałszywe powietrze

Z tym kolektorem (uszczelką) to jest możliwe. Kolejnym miejscem do sprawdzenia są gniazda wtrysków, sprawdz czy wtryski są dobrze wciśnięte w gniazda.

Awatar użytkownika
proket
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 171
Rejestracja: 25 lut 2007, 18:08

Post autor: proket » 08 sty 2011, 23:43

Dzięki!

zygedek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:56
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: zygedek » 09 sty 2011, 13:32

Takie rzeczy jak przewód do kolektora i wszelkie widoczne połączenia sprawdziłem od razu i dalej nic nie wiem, słyszałem że drugi czujnik temperatury jest odpowiedzialny za rozdzielacz paliwa ale jest drogi. Auto na jedynce 5 km/h. Tragedia.

deusx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 21 paź 2010, 23:23

Post autor: deusx » 09 sty 2011, 15:17

zygedek pisze:Takie rzeczy jak przewód do kolektora i wszelkie widoczne połączenia sprawdziłem od razu i dalej nic nie wiem, słyszałem że drugi czujnik temperatury jest odpowiedzialny za rozdzielacz paliwa ale jest drogi. Auto na jedynce 5 km/h. Tragedia.

Wydech drożny? Katalizator nie jest zapchany ?

zygedek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:56
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: zygedek » 10 sty 2011, 19:45

Co się stanie gdy na okres zimy wytnę katalizator, teraz finansowo tego nie przeskoczę.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 10 sty 2011, 20:05

Po za tym że silnik trochę odżyje to nic. Ja jednak na Twoim miejscu sprawdziłbym tez zapłon, dla mnie to on jest winowajca ;-)

zygedek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:56
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: zygedek » 10 sty 2011, 22:57

Kolego GerB3 wcześniej pisałem mam zapieczony aparat i to jest mój następny problem. Dzięki za pomoc jutro wycinam kata i napiszę o efektach.

[ Dodano: 2011-01-11, 18:50 ]
Witam, dzięki za pomoc i porady. Wymieniłem katalizator samochodzik oszalał. Nigdy bym nie uwierzył że katalizator może być tak zaklejony kolega "deusx" miał rację.
Następny problem to zapieczony aparat zapłonowy, będzie ciężko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl