[2.3 NG] ZGASŁ i...
[2.3 NG] ZGASŁ i...
Witam wszystkich chętnych mi pomóc
Wczoraj po zrobieniu około setki kilometrów autko na wolnych obrotach chodząc na LPG nagle mi zgasło bez jakich kolwiek wcześniejszych objawów. Kręciłem i kręciłem próbując na benzynie go odpalić i nic. Załapał na chwile pochodził, przejechałem jakieś 300 metrów i znowu to samo. Zgasł. Co się mogło stać ??
Wczoraj po zrobieniu około setki kilometrów autko na wolnych obrotach chodząc na LPG nagle mi zgasło bez jakich kolwiek wcześniejszych objawów. Kręciłem i kręciłem próbując na benzynie go odpalić i nic. Załapał na chwile pochodził, przejechałem jakieś 300 metrów i znowu to samo. Zgasł. Co się mogło stać ??
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Wróciłem właśnie z auta i gnój odpalił Zagrzałem go aż się chłodnica włączyła i na gazie jak i benzynie chodzi pięknie jak przed tym incydentem
Za nim go uruchomiłem sprawdziłem stan oleju bo powiem szczerze, że się zapomniałem i był bardzo niski poziom. Dolałem mu trochę. I uruchomiłem dopiero. I teraz rodzi się takie pytanie, bo podszedł do mnie wszystko wiedzący sąsiad, spec od wszystkiego, złota rączka z największej próby i mi podsuną taki pomysł, że przyczyną mógł być właśnie niski stan oleju. Podobno jest tam jakiś czujnik czy coś i po tym jak zrobiłem tą trasę olej był rozrzucony i czujnik go nie wykrywał i gasił silnik. Dlatego po czasie jak olej spłyną znów mi odpalił, olej ponownie został rozrzucony i gasił ponownie silnik.
Jest coś takiego możliwe ??
Bo autko dziś odpaliło i chodzi ponownie pięknie.
Za nim go uruchomiłem sprawdziłem stan oleju bo powiem szczerze, że się zapomniałem i był bardzo niski poziom. Dolałem mu trochę. I uruchomiłem dopiero. I teraz rodzi się takie pytanie, bo podszedł do mnie wszystko wiedzący sąsiad, spec od wszystkiego, złota rączka z największej próby i mi podsuną taki pomysł, że przyczyną mógł być właśnie niski stan oleju. Podobno jest tam jakiś czujnik czy coś i po tym jak zrobiłem tą trasę olej był rozrzucony i czujnik go nie wykrywał i gasił silnik. Dlatego po czasie jak olej spłyną znów mi odpalił, olej ponownie został rozrzucony i gasił ponownie silnik.
Jest coś takiego możliwe ??
Bo autko dziś odpaliło i chodzi ponownie pięknie.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
W A4 wiem że są czujniki poziomu oleju montowane w miskach olejowych ale czy w A80 to nie wiem. Po za tym nie wiem czy te czujniki mogą "unieruchomić" silnik czy jedynie wskazują niski stan oleju. Myślę że chyba jednak nie skoro brzęczek niskiego ciśnienia oleju nie wyłączy ci silnika a jest to ważniejsza kontrolka niż czujnik poziomu oleju.
Audi 90 nie 80
Myślałem, że problem został rozwiązany, a tu się okazuje, że nie. Do pracy mam 40 km mam nadzieje, że jutro obejdzie się bez przygód
Nie strzału nie miałem.
W takim razie jak teraz chodzi normalnie to pewnie można wykluczyć kolejne prawdopodobne przyczyny ?
Czujnik HALLA też mi kolega takie coś podsuną, że albo ten właśnie czujnik albo cewka.
Masakra a tak ładnie długo bez awarii chodził :evil:
Myślałem, że problem został rozwiązany, a tu się okazuje, że nie. Do pracy mam 40 km mam nadzieje, że jutro obejdzie się bez przygód
Nie strzału nie miałem.
W takim razie jak teraz chodzi normalnie to pewnie można wykluczyć kolejne prawdopodobne przyczyny ?
Czujnik HALLA też mi kolega takie coś podsuną, że albo ten właśnie czujnik albo cewka.
Masakra a tak ładnie długo bez awarii chodził :evil:
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Czujniki Halla w silnikach NG/NF/AAR to norma... Niestety są takie same jak przy R4 a tu jednak ma ciężej i cieplej... Jak się okaże że jednak to jego wina to uzbieraj na ori bo podróbki długo nie pochodzą. Zobacz jeszcze jak wygląda węglik w kopułce i jaki jest zapach. Jeśli poczujesz spaleniznę to już możesz kupować nową - ja polecam Ruiville (u mnie siedzi i nie ma lekko a póki co jest cacy)
Sprawdzałeś jeszcze sam zapłon, czy jest dobrze ustawiony?
Sprawdzałeś jeszcze sam zapłon, czy jest dobrze ustawiony?
Wróciłem właśnie z trochę dalszej podróży i wszystko chodzi ok. Silnik zagrzany, chłodnica uruchomiona, autko dostało ode mnie porządnego kopa i dalej wszystko ok. Więc wygląda na to, że brak tego oleju stanowił problem... Za pasażera miałem na wszelki wypadek mechanika i powiedział, że wszystko chodzi jak w zegarku i nie widzi w niczym problemu i że faktycznie bardzo niski poziom oleju mógł być przyczyną.
Więc wygląda to na awarie z Archiwum X
Jak się powtórzy awaria i dojdę do przyczyny od raz się tu zjawie i napisze...
Dzięki za pomoc pozdrawiam
Więc wygląda to na awarie z Archiwum X
Jak się powtórzy awaria i dojdę do przyczyny od raz się tu zjawie i napisze...
Dzięki za pomoc pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
niezle teorje odnosnie oleju ,poziomu,i gasniecia z tego powodu silnika..
zainwestuj w nowy halla a nie bedzie wiecej niespodzianek poziom oleju niema absolutnie nic z tym wspolnego zbyt niski poziom i stary olej uslyszysz po pieknym klekocie szklanek no chyba ze mimo lampki ostrzegawczej o niskim poziomie oleju tydziez o braku jego cisnienia bedziesz jechal dalej to tak silnik stanie ale juz nie odpal
a sasiad zlota raczka to....
zainwestuj w nowy halla a nie bedzie wiecej niespodzianek poziom oleju niema absolutnie nic z tym wspolnego zbyt niski poziom i stary olej uslyszysz po pieknym klekocie szklanek no chyba ze mimo lampki ostrzegawczej o niskim poziomie oleju tydziez o braku jego cisnienia bedziesz jechal dalej to tak silnik stanie ale juz nie odpal
a sasiad zlota raczka to....
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Labiel pisze:No ale wtedy silnik byłby raczej już do wymiany.bloku pisze:Musiałby być bardzo ale to bardzo niski stan oleju aby nie było smarowania i pod wpływem temperatury tłok się nadymał i powoli zacierał w cylindrze... Jest to jakaś opcja.
Jak się zatrze to jest do remontu a jak się zaciera to jeszcze nie - wtedy tylko pierścienie i ewentualnie cylindry.
ogolnie powiem tak... jezeli ma BC to moze i ma ten moduł diagnostyki silnika co sie na wyswietlaczu "ok" wyswietla po przekreceniu kluczyka. Ja uważam ze brak oleju mogł być problemem. Moj kolega mial podobny problem z Golfem III gdzie mial malo płynu chłodniczego i oleju. nagle samochod zgasł choc krecil to nie odpalał. sprawdził olej i płyn. dolał i nagle samochod ożył silnik w golfie 1.6 i rocznik 1992 wiec watpie zeby tam był taki czujnik a w 90tce nie...
Powiem tak: Autko zgasło i nie było szans je odpalić postało trochę i odpaliło, czyli wygląda na to, że olej spłyną więc odpalił, przejechałem te 300 metrów i znowu to samo bo wiadomo co ponownie z olejem się stało.
W każdym razie autko chodzi po dolaniu oleju i ten problem nie występuje już <ok> więc może faktycznie wina stała po stronie braku oleju. Są rzeczy, które się nawet "fizjologom" nie śnią hehe
W każdym razie autko chodzi po dolaniu oleju i ten problem nie występuje już <ok> więc może faktycznie wina stała po stronie braku oleju. Są rzeczy, które się nawet "fizjologom" nie śnią hehe
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: