[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Hmmm. Interfejs Masz na Com-a? A jakie prędkości transmisji danych, standardowe? Jeśli tak to pozostaje tylko kwestia nowszego softu w ECU . Ja u siebie poza odczytaniem błędów, ich skasowaniem, przetestowaniem paru elementów nie mogę nic zrobić. Żadnych innych bloków pomiarowych nie czyta . Próbowałem ja, kolega, który od lat zajmuje się "VAG-owaniem" i mechanik (przy okazji kontroli wtryskiwacza benzyny).
Skuciok, czyżbym Ci przez pomyłkę nie posłał tej wersji VAG-a? Jeśli nie to daj znać.
Skuciok, czyżbym Ci przez pomyłkę nie posłał tej wersji VAG-a? Jeśli nie to daj znać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
- Lokalizacja: Wielkopolska
Danek możesz sprawdzić sobie wersję softu, pominąłem w skanie tylko poduchę:
W ABS-ie wszystko OK:
w kanale 01 wartość 1 km/h (test na postoju)
02 wartość 1
03 wartość 1
04 wartość 1
kanał 05(światło stopu) 0, po włączeniu hamulca wartość 1
kanał 06(pompa zwrotna) 0
kanał 07(ABS selenoid) 0
kanał 08(blokada dyferencjału) 0
VAG scope działa, ładnie rysuje wykresy przy uruchomionym silniku, JEST tylko jeden problem ta wersja VAG-a nie chce zapisać logów :evil: ,chyba że muszę jeszcze pokombinować ale nie sądzę vag-scope też nie ma opcji zapisu tak jak jest to w 607. Przycisk Log jest w ogóle nie aktywny.Testy elementów wykonawczych chodzą, błędy kasuje ogólnie OK. Interfejs na COM-a.
Załączam tylko log z Auto - skanu Fabi i swojego Audi.
W ABS-ie wszystko OK:
w kanale 01 wartość 1 km/h (test na postoju)
02 wartość 1
03 wartość 1
04 wartość 1
kanał 05(światło stopu) 0, po włączeniu hamulca wartość 1
kanał 06(pompa zwrotna) 0
kanał 07(ABS selenoid) 0
kanał 08(blokada dyferencjału) 0
VAG scope działa, ładnie rysuje wykresy przy uruchomionym silniku, JEST tylko jeden problem ta wersja VAG-a nie chce zapisać logów :evil: ,chyba że muszę jeszcze pokombinować ale nie sądzę vag-scope też nie ma opcji zapisu tak jak jest to w 607. Przycisk Log jest w ogóle nie aktywny.Testy elementów wykonawczych chodzą, błędy kasuje ogólnie OK. Interfejs na COM-a.
Załączam tylko log z Auto - skanu Fabi i swojego Audi.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Ok. Jutro sprawdzę i porównam nr sterowników, ale coś kojarzę, że mam niestety inną wersję ECU .
[ Dodano: 2007-08-07, 17:38 ]
No i niestety wersja mojego sterownika to 1.2.1 i wersja softu D21 Najprawdopodobniej dlatego VAG-COM'em nic więcej poza odczytaniem błędów i przetestowaniu: nastawnika przepustnicy, zaworu recyrkulacji spalin i systemu podgrzewania powietrza (jeż) nie można zrobić .
Zastanawiam się co to za wartości są w VWTool'u w zerowym bloku pomiarowym, bo reszta też nie odpowiada .
[ Dodano: 2007-08-07, 17:38 ]
No i niestety wersja mojego sterownika to 1.2.1 i wersja softu D21 Najprawdopodobniej dlatego VAG-COM'em nic więcej poza odczytaniem błędów i przetestowaniu: nastawnika przepustnicy, zaworu recyrkulacji spalin i systemu podgrzewania powietrza (jeż) nie można zrobić .
Zastanawiam się co to za wartości są w VWTool'u w zerowym bloku pomiarowym, bo reszta też nie odpowiada .
Witam! Ja w swojej ABT też mogę odczytać sporo parametrów, np. skład mieszanki na podstawie sygnału z lambdy (wartość lambda), kąt zapłonu, temperatura silnika i zasysanego powietrza, obroty i kilka innych. Moje ABT jest z '94 ale u kolegi z '93 też to samo dało się odczytać. Danek - zmień może sterownik w swojej ABT na nowszy i będziesz miał większe możliwości. :mrgreen: Ja używam fejsa z linią K na MAX232 własnej roboty - śmiga aż miło.
PS. jak by ktoś mógł podesłać mi sprawdzoną 311 z krakiem to będę wdzięczny. Mój mail to bbernat@tlen.pl
Z eMula nie chcę ściągać bo po ostatnim kraku musiałem system stawiać od nowa. :mrgreen:
PS2. Dobrą rzeczą okazał się czas wtrysku podawany ze sterownika. Dzięki temu udało mi się ustalić w jaki sposób modyfikowana jest mapa ECU przy złej emulacji na LPG.
PS. jak by ktoś mógł podesłać mi sprawdzoną 311 z krakiem to będę wdzięczny. Mój mail to bbernat@tlen.pl
Z eMula nie chcę ściągać bo po ostatnim kraku musiałem system stawiać od nowa. :mrgreen:
PS2. Dobrą rzeczą okazał się czas wtrysku podawany ze sterownika. Dzięki temu udało mi się ustalić w jaki sposób modyfikowana jest mapa ECU przy złej emulacji na LPG.
Wszystko się zgadza . Nowsze sterowniki mają konfiguracje pinów 45/68, natomiast starsze miały tylko 35 pinów. Wtyk jest zupełnie inny.Danek pisze:Obawiam się, że podmiana nie wchodzi w grę bo te nowsze ECU mają więcej pinów (wg autodaty). Chyba, że się mylę to niech mnie ktoś oświeci :?:
Ale rzeczywiście nowsze kompy zaczęli wkładać w 93 roku .
dla tych co maja ochote pobawic sie vagiem podrzucam versie 311.2 z crackiem oraz opis po angielsku. powodzenia i miłej zabawy
http://www.load.to/?d=QFjyjXpQmu
http://www.load.to/?d=QFjyjXpQmu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
- Lokalizacja: Wielkopolska
jaki masz interface - na COM, czy USB?
Z silnikami 1Z TDI w Audi 91-94, lub 93-94 2.6L V6 ze sterownikiem ECU Hella są pewne problemy VAG-iem. Z tego co się orientuje to sterowniki te wymagają do diagnostyki użycia lini CAN. Czy twój samochód ma lampkę "Check Engine"? Lampka ta jest podłączona do standardowej linii L. Baud Rate to bod startowy - ilość bodów przesyłana w pierwszej próbie połączenia ze sterownikiem. W wyżej wymienionych silnikach wynosi on chyba 240 bitów/sek.
Można próbować ustawić w opcjach w polu Start Baud wartość 9600, jeśli nie pójdzie to 4800, jak dalej nic to 1200 za każdym razem po nieudanej próbie wyłączyć i włączyć zapłon(wyłączyć, zmienić Baud,włączyć).
Do tych silników potrzebny jest interface HEX-COM. Widziałem taki na ebay-u -477zł.Sterowniki tych silników nie chodzą z tzw. "dumb" interface.
Z silnikami 1Z TDI w Audi 91-94, lub 93-94 2.6L V6 ze sterownikiem ECU Hella są pewne problemy VAG-iem. Z tego co się orientuje to sterowniki te wymagają do diagnostyki użycia lini CAN. Czy twój samochód ma lampkę "Check Engine"? Lampka ta jest podłączona do standardowej linii L. Baud Rate to bod startowy - ilość bodów przesyłana w pierwszej próbie połączenia ze sterownikiem. W wyżej wymienionych silnikach wynosi on chyba 240 bitów/sek.
Można próbować ustawić w opcjach w polu Start Baud wartość 9600, jeśli nie pójdzie to 4800, jak dalej nic to 1200 za każdym razem po nieudanej próbie wyłączyć i włączyć zapłon(wyłączyć, zmienić Baud,włączyć).
Do tych silników potrzebny jest interface HEX-COM. Widziałem taki na ebay-u -477zł.Sterowniki tych silników nie chodzą z tzw. "dumb" interface.
Interfejs jest na COM
[ Dodano: 2007-08-13, 08:15 ]
Interfejs jest na port COM.
Licznik tego samochodu nie ma lampki CHECK ENGINE.
Pozdrawiam
Paweł
[ Dodano: 2007-08-13, 08:20 ]
Czy chodzi ci o lampkę pomarańczową "Check", która zapala się przy przekręcaniu kluczyka i gaśnie po paru sekundach.
Jeśli chodzi o tą lampkę to u mnie ona jest.
[ Dodano: 2007-08-13, 08:15 ]
Interfejs jest na port COM.
Licznik tego samochodu nie ma lampki CHECK ENGINE.
Pozdrawiam
Paweł
[ Dodano: 2007-08-13, 08:20 ]
Czy chodzi ci o lampkę pomarańczową "Check", która zapala się przy przekręcaniu kluczyka i gaśnie po paru sekundach.
Jeśli chodzi o tą lampkę to u mnie ona jest.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Jest problem z połączeniem się ze sterownikiem silnika 1Z za pomocą Viaken'owego interfejsu VAG na USB.
tu możliwe rozwiązanie problemu:
tu możliwe rozwiązanie problemu:
Skuciok:
jakiego masz vaga? jeśli od Viaken'a i jest na USB >>taki<<
no to podejrzewam że nie będziesz się nim w stanie połączyć z dieslem, po prostu to nie działa, diesle w audi mają zdaje się sterowniki bosha i one nie gadają z vagami na usb, trzeba będzie zakupić takiego co gada, i jest to zdaje się wersja na Com'a, musisz się osobiście dopytać o takiego vaga którym dasz rade się połączyć z dieslem.
jeśli to nie to co pisze to sprawdź czy masz dobrze poinstalowane sterowniki, sprawdź w oprogramowaniu opcje czy dobrym comem się łączysz, sprawdź w managerze urządzeń na którym porcie zainstalował ci się vag, więcej mi do głowy nie przychodzi
Adi202:
Viaken robi bardzo dobre interfejsy i ten z Twojego linku powinien działać bez problemu chyba, że jak już stwierdziłeś jest źle zainstalowany. Co do sterowników silnika w Audi, to wszystkie są produkowane przez Bosch'a i nie stanowi to czy jest to diesel czy benzyna.
Obecnie używam interfejs pod com z pojedyńczą linią K i działa mi bez problemu, ale fejsem na USB też nawiązałem komunikację. Trzeba tylko w adapterze OBD2/OBD1 połączyć linię K z L.
pzdr
Skuciok:jak to zrobić?Adi202 pisze: Trzeba tylko w adapterze OBD2/OBD1 połączyć linię K z L.
temu piszę o dieslu bo próbowałem podpiąć 1Z-ta z B4 (1,9 TDI 90 PS) i fejsem na usb i się nie udało (oprogramowanie vag 3.11.2), każdą benzynę bez problemu. Łącząc linie k i l uda się połączyć ze sterownikiem 1Z-ta?
Adi202:Dokładnie tak. W moim fejsie są dwie linie, a i tak są zwarte ze sobą.Skuciok pisze: Łącząc linie k i l uda się połączyć ze sterownikiem 1Z-ta?
pozdrawiam
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Hmmm. Comag, skąd ten cytat? Przyznam, że proste ale jak dla mnie zbyt proste i bardzo często przez przypadek (choćby w czasie programowania centralek alarmów) można sobie reseta zapodać .
Czytałem tylko o jednym sposobie resetu bez odpinania aku, poprzez zwarcie odpowiednich pinów w ECU, ale to... ?
Czytałem tylko o jednym sposobie resetu bez odpinania aku, poprzez zwarcie odpowiednich pinów w ECU, ale to... ?