Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI] Zly kat wtrysku? (foto)

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

[B4 TDI] Zly kat wtrysku? (foto)

Post autor: Fighter001 » 19 sty 2011, 16:20

Witam pacjent to 80 b4 tdi z konca 94r. auto mojego brata. Problem polega na tym ze gdy jest w miare cieplo i swieczki sie nie wlaczaja a silnik jest zimny to auto pali jak zajechany trup trzeba krecic z 6 sekund zeby odpalil. Podejrzewam kat wtrysku wiec podpielismy pod vaga i oto co sie pokazalo http://img217.imageshack.us/i/66158923.jpg/
http://img200.imageshack.us/i/83902312.jpg/ Jak te cyfry maja wygladac czytalem ze kat wtrysku ma byc w granicach 50 a tutaj jest 31 jesli zle patrze poprawcie mnie bo kabel mam od wczoraj ;-) Dodam jeszcze ze auto jest mulaste i duzo pali dymienia brak. Cyrk ten wydarzyl sie mniej wiecej po wymianie rozrzadu.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 19 sty 2011, 17:06

Fighter001, kąt ma być w przedziale 50-65 ;-) 30 to zdecydowanie za mało... Jak po wymianie rozrządu się to zaczęło dziać to ewidentnie wina leży po stronie kąta... Trzeba najpierw go ustawić na odpowiedni a wtedy ewentualnie szukać dalej. :-D

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 19 sty 2011, 17:18

Czyli te 31 z hakiem to jest kat wtrysku? Bo nie bylem pewien. A jak z innymi cyferkami wszystko wyglada w iare normalnie? I jaki program polecacie do kabelka?

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 19 sty 2011, 17:23

albo coś Ci się przestawiło ze zdjęciami albo nie tak pare rzeczy zrobiłeś
Na Vagu wchodzisz w grupę 000 i przełączasz na Basic Settings w drugiej kolumnie odczytujesz wynik

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 19 sty 2011, 17:26

:mrgreen: Najpierw trzeba miec pelna wersje vaga zeby wejsc w grupe 000 a do tego jeszcze nie doszlem aktualnie poszukuje. Ale czy ta wartosc 31 to jest kat wtrysku czy co? A moze ma ktos tego magicznego vaga i by sie podzielil programem? ;-)

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 19 sty 2011, 17:39

Zwieksz dawke paliwa bo przy 85 stopniach 6.2mg to stanowczo za malo ustaw na 3.6mg i wtedy autko powinno odzyc. pozdro

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 19 sty 2011, 18:05

Ok jutro jak bedzie czas to bede kombinowal. Dawke zmienia sie leciutkimi przesuniecami nastawnika? W ktora strone przesunac zeby zwiekszyc? No i to samo z katem wtrysku przestawiam pompa i w ktora strone skoro jest 31 to jest opozniony czyli musze przyspieszyc w strone glowicy dobrze rozumuje? A pozniej sprawdzam na vagu tak?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 19 sty 2011, 18:32

Jeśli dasz pompę w stronę silnika to zwiększasz wartość

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Re: [B4 TDI] Zly kat wtrysku? (foto)

Post autor: gibaj » 19 sty 2011, 18:54

Cyrk ten wydarzyl sie mniej wiecej po wymianie rozrzadu.
czasami tak jest :!: ja miałem to samo na starym silniku że musiałem przestawiać kąt ;-) stary pasek jest już lekko zużyty :!: jak założysz nowy to na całej długości już się nazbiera odległości między zębami więc i kąt już jest inny :-/ nie zawsze tak jest ale czasami po wymianie rozrządu trzeba sprawdzić kąt wtrysku :!: wszystko zależy od jakości paska(firma) no i od poprzedniego właściciela :mrgreen: (kiedy i co ile wymieniał)

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 19 sty 2011, 21:37

jak znajdziesz pełną wersje to zaloguj statycznie gr 000 i bedziesz widział dokłądnie kąt i dawke.
Jka narazie to popuść sobie pompe i zapal silnik złap za pompe i ruszaj słuchając pracy silnika ustaw na takiej granicy bardzo spokojnej pracy jak zaczyna sie lekko twardsza kręcąc w strone silnika na słuch idzie ustawić bardzo dobrze.
W tym roku juz 2 samochody ustawiałem najpierw na słuch a potem po podpięciu kompa był niemal że idealny ;)

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 20 sty 2011, 09:40

kyjo pisze:Jka narazie to popuść sobie pompe i zapal silnik złap za pompe i ruszaj słuchając pracy silnika ustaw na takiej granicy bardzo spokojnej pracy jak zaczyna sie lekko twardsza kręcąc w strone silnika na słuch idzie ustawić bardzo dobrze.
W tym roku juz 2 samochody ustawiałem najpierw na słuch a potem po podpięciu kompa był niemal że idealny ;)
Kąt wtrysku w silniku 1Z reguluje się gdy silnik pracuje? Bo tak zrozumiałem z Twojej wypowiedzi?

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 20 sty 2011, 10:28

pawel_m pisze: Kąt wtrysku w silniku 1Z reguluje się gdy silnik pracuje? Bo tak zrozumiałem z Twojej wypowiedzi?
Tak ustawia sie go na odpalonym silniku luzujesz na tyle pompe zeby mozna bylo z lekkim oporem ja poruszac. Rowniez mozna na nie odpalonym ale to bardziez zmudna robota bo trzeba odkrecic przestawic zakrecic odpalic sprawdzic jak dalej zly to czynnosci powtorzyc:)

karczu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 19 gru 2010, 15:51

Post autor: karczu » 20 sty 2011, 12:02

kiedys jak uczyłem sie regulowac tylko ze to było w golfie mk2 to na wyłączonym bo sie bałem ze cos sie stanie ale pozniej na odpalonym jak na moje oko musisz przesunąć ja w strone silnika
powodzenia

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 20 sty 2011, 13:53

w strone silnika przyspieszasz, od silnika opóźniasz.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 20 sty 2011, 17:28

Dobra co do kata to juz wszystko wiem mam tez juz vaga wiec jak bedzie czas to z bratem ustawimy jak nalezy. A jeszcze odnosnie dawki paliwa to w ktora strone przesunac nastawnik zeby dawke zwiekszyc?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl