Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD SB] Intercooler od 1.9TDI 1Z czy pasuje do 1.6TD.

sunseeker1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 sty 2008, 12:31

[1.6TD SB] Intercooler od 1.9TDI 1Z czy pasuje do 1.6TD.

Post autor: sunseeker1 » 15 sie 2008, 20:31

Witam, jak mocniej depne to mi troche dymi, pozatym wszystko w normie.

Sprawdziłem intercooler i jest mokry od oleju, dodatkowo syczy więc jest nieszczelny.

Planuje kupić uzywkę i nie wiem czy dostane od 1.6 mam pytanie czy podejdzie IC od 1.9 tdi bo tych jest sporo więcej?

Czy jak turbina pluje troche olejem - tj. rura do IC jest od wew strony mokra od oleju to powinienem się martwić, czy to raczej normalne?

Dziękuje za odp. i Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 sty 2009, 09:25 przez sunseeker1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 sie 2008, 22:57

Olej w wężach od turbo zawsze będzie. Martwić będziesz się mógł jak auto zaczeni brać kosmiczne ilości oleju i będzie dymić na siwo lub biało.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 16 sie 2008, 09:02

IC od TDIka jak torche przerobisz układ bedzie pasował wiekosciowo jest taki sam ale rózni sie jednym wyjsciem tym z turbiny w 1.6 skierowane jest ono ku przodowi ICka a w 1.9 jest skierowane do tylu, wiec albo przerobisz sobie gumowy łacznik albo moze podpasuje cała ori rura z 1.9.... generalnie jesli nie chcesz ise bawic to lepiej poszukaj ori od SB lub RA. Co do oleju w układzie nie masz sie czym martwic tak jak pisze Ci kolega Labiel, <ok>

sunseeker1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 sty 2008, 12:31

Post autor: sunseeker1 » 08 wrz 2008, 08:09

Kupiłem w końcu używany dedykowany do 1.6TD za 100zł.

Stary był w beznadziejnym stanie do oleju przyklejał się piasek i brud. Po wymianie dymi mniej + jest trochę bardziej elastyczny.

Dziekuję za pomoc

Obrazek

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 19 sty 2011, 20:17

Tak przy okazji zapytam o Intercooler. Ostatnio jak bylem pod autem to tez zauwazylem ze na moim IC tez jest jakiś olej czy cos podobnego, w kazdym razie czarne :) Nie wyglada az tak zle jak na zdjeciu w poscie wyzej, a tylko na czesci IC jest ten olej. Pytam dlatego ze w niedalekiej przyszlosci mam zamiar posciagac i sprawdzic wszystkie węze grube, podcisnieniowe N75, odme , gruszke, kolektor ssacy wyczyscic itp. bo cos lekko zamulone mam auto, niezbyt żwawo zbiera z niskich obrotów, troche mułowato sie rozpedza na 4, 5 biegu no i przyspiesza na zasadzie puszczenia i dodania gazu. Ponadto na oko widze ze spala troche wiecej niz powinien i oleju na dolewki bierze ok. 1L/10 000km. Powiedzcie mi jak duzy wpływ moze na to wszystko miec taki troche (czesciowo) zaoliwiony intercooler. Czy mozna go jakos przeczyscić czy sie nie opłaca?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 sty 2011, 20:19

Zaoliwiony IC od zewnątrz może oznaczać nieszczelność gdzieś na wężach którymi wypływa olej z układu dolotowego. Nawet jeśli turbina nie bierze oleju to zawsze coś tam puści. Spróbuj dokręcić opaski.

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 19 sty 2011, 22:45

Sprawdze czy to zaoliwione na zewnatrz czy ze srodka cieknie cos ale na razie musze poczekac bo nie mam czasu ani gdzie na to wszystko zobaczyc. Przy turbince tez mam cos mokro (dokladnie na kolektorze ssacym). Ostatnio zmienialem uszczelke pokrywy zaworów wiec moze to cos tam jest nie szczelnie.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 sty 2011, 22:47

Na kolektorze ssącym powinna być zaślepka takiego małego króćca. Sprawdź czy ją masz, bo często widziałem że ludzie tego nie mają i ciśnienie idzie w atmosferę.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 sty 2011, 23:29

mariusz8282 pisze:troche mułowato sie rozpedza na 4, 5 biegu no i przyspiesza na zasadzie puszczenia i dodania gazu. Ponadto na oko widze ze spala troche wiecej niz powinien i oleju na dolewki bierze ok. 1L/10 000km.
Dla kontrastu: na 4 i 5 biegu jest czym depnąć (szczególnie powyżej 2000 obr), spala 4.5l ON na 100km w cyklu mocno mieszanym + korki Krakowskie + częste wyprzedzanie (droga Olkusz-Kraków), oleju na dolewki bierze 8l/10 000km. Dwie różne szkoły, dwie różne charakterystyki, dwa różne bieguny - komora wirowa vs. TDI.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 19 sty 2011, 23:47

trepek pisze:oleju na dolewki bierze 8l/10 000km.
Od wymiany do wymiany 8L sporo powiem tak lekki bankrut :-/

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 sty 2011, 23:59

skoti pisze:Od wymiany do wymiany 8L sporo powiem tak lekki bankrut
Moja A80 swego czasu od wymiany do wymiany brała 10l :mrgreen: No może nie brała, tylko rzygała :-P Po zrobieniu większości wycieków spadło do 4-5l a na tydzień przed sprzedażą naprawiłem główny wyciek z miski olejowej. Myślałem że szlak mnie trafi bo 2 lata z tym walczyłem, poszła nowa uszczelka itp a ostatecznie zrobiłem to dopiero na tydzień przed sprzedażą.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 20 sty 2011, 00:13

Od wymiany do wymiany 8L sporo powiem tak lekki bankrut
To norma dla tego silnika. Szczególnie jak się nie ma już prowadnic zaworowych (luzy pod 2mm na zaworach), a jak nie ma prowadnic to i uszczelniaczy zaworowych, a jak zawory nie trzymają kompletnie nic to olej sobie po nich w jedną i drugą stronę spokojnie pomyka (bo hydropopychacze), jak zawór otwarty to olej w dół, jak zamknięty to ciśnienie turbiny idzie po trzonku, przez coś co kiedyś było uszczelniaczem, zbiera olej z kanałów hydropopychaczy, pod pokrywę zaworów i sławetną odmą 1.6 TD leci w powietrze wraz z mgiełką olejową, nawet kilkukomorowe OCT nie pomaga jak separator odmy nie działa :-/ Za głowicą nową się rozglądam. Bo pokrywę duraluminiową z nową, dwuwyjściową odmą VW już posiadam :mrgreen:

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 20 sty 2011, 10:48

trepek napisał:
Od wymiany do wymiany 8L sporo powiem tak lekki bankrut
Faktycznie nie malo tego oleju dolewasz :) W takim razie nie mam sie czym martwic tylko wszystkie male wycieki usunąc, bo to one w 100% sa winowajca znikajacego oleju.

Labiel napisał:
Na kolektorze ssącym powinna być zaślepka takiego małego króćca.
Masz może (albo ktoś z Was) fotke tej zaślepki na kolektorze? Bo jesli jej nie mam to jej nie zidentyfikuje :) Tak czy inaczej przygladne sie temu.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 sty 2011, 11:51

mariusz8282 pisze:Masz może (albo ktoś z Was) fotke tej zaślepki na kolektorze? Bo jesli jej nie mam to jej nie zidentyfikuje :) Tak czy inaczej przygladne sie temu.
Gdzieś na forum było o tym nie raz. Po prostu na kolektorze ssącym od strony silnika będzie taki mini króciec. On powinien być zatkany tą zaślepką. Na pewno będziesz wiedział o co chodzi jak spojrzysz pod maskę.

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 20 sty 2011, 11:58

Oki, dzieki. To jeszcze na forum poszukam :)

[ Dodano: 2011-01-22, 13:31 ]
Labiel napisał:
Po prostu na kolektorze ssącym od strony silnika będzie taki mini króciec. On powinien być zatkany tą zaślepką.
Czy to chodzi o ten króciec zaznaczony na fotce? Tak podejrzewam :)
Przy okazji dodanego zdjecia - widzicie tu cos co trzeba by zrobić, poprawic itp? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl