[1.6TD SB] Intercooler od 1.9TDI 1Z czy pasuje do 1.6TD.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 sty 2008, 12:31
[1.6TD SB] Intercooler od 1.9TDI 1Z czy pasuje do 1.6TD.
Witam, jak mocniej depne to mi troche dymi, pozatym wszystko w normie.
Sprawdziłem intercooler i jest mokry od oleju, dodatkowo syczy więc jest nieszczelny.
Planuje kupić uzywkę i nie wiem czy dostane od 1.6 mam pytanie czy podejdzie IC od 1.9 tdi bo tych jest sporo więcej?
Czy jak turbina pluje troche olejem - tj. rura do IC jest od wew strony mokra od oleju to powinienem się martwić, czy to raczej normalne?
Dziękuje za odp. i Pozdrawiam
Sprawdziłem intercooler i jest mokry od oleju, dodatkowo syczy więc jest nieszczelny.
Planuje kupić uzywkę i nie wiem czy dostane od 1.6 mam pytanie czy podejdzie IC od 1.9 tdi bo tych jest sporo więcej?
Czy jak turbina pluje troche olejem - tj. rura do IC jest od wew strony mokra od oleju to powinienem się martwić, czy to raczej normalne?
Dziękuje za odp. i Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 sty 2009, 09:25 przez sunseeker1, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
IC od TDIka jak torche przerobisz układ bedzie pasował wiekosciowo jest taki sam ale rózni sie jednym wyjsciem tym z turbiny w 1.6 skierowane jest ono ku przodowi ICka a w 1.9 jest skierowane do tylu, wiec albo przerobisz sobie gumowy łacznik albo moze podpasuje cała ori rura z 1.9.... generalnie jesli nie chcesz ise bawic to lepiej poszukaj ori od SB lub RA. Co do oleju w układzie nie masz sie czym martwic tak jak pisze Ci kolega Labiel, <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 sty 2008, 12:31
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
Tak przy okazji zapytam o Intercooler. Ostatnio jak bylem pod autem to tez zauwazylem ze na moim IC tez jest jakiś olej czy cos podobnego, w kazdym razie czarne Nie wyglada az tak zle jak na zdjeciu w poscie wyzej, a tylko na czesci IC jest ten olej. Pytam dlatego ze w niedalekiej przyszlosci mam zamiar posciagac i sprawdzic wszystkie węze grube, podcisnieniowe N75, odme , gruszke, kolektor ssacy wyczyscic itp. bo cos lekko zamulone mam auto, niezbyt żwawo zbiera z niskich obrotów, troche mułowato sie rozpedza na 4, 5 biegu no i przyspiesza na zasadzie puszczenia i dodania gazu. Ponadto na oko widze ze spala troche wiecej niz powinien i oleju na dolewki bierze ok. 1L/10 000km. Powiedzcie mi jak duzy wpływ moze na to wszystko miec taki troche (czesciowo) zaoliwiony intercooler. Czy mozna go jakos przeczyscić czy sie nie opłaca?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Dla kontrastu: na 4 i 5 biegu jest czym depnąć (szczególnie powyżej 2000 obr), spala 4.5l ON na 100km w cyklu mocno mieszanym + korki Krakowskie + częste wyprzedzanie (droga Olkusz-Kraków), oleju na dolewki bierze 8l/10 000km. Dwie różne szkoły, dwie różne charakterystyki, dwa różne bieguny - komora wirowa vs. TDI.mariusz8282 pisze:troche mułowato sie rozpedza na 4, 5 biegu no i przyspiesza na zasadzie puszczenia i dodania gazu. Ponadto na oko widze ze spala troche wiecej niz powinien i oleju na dolewki bierze ok. 1L/10 000km.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Moja A80 swego czasu od wymiany do wymiany brała 10l :mrgreen: No może nie brała, tylko rzygała Po zrobieniu większości wycieków spadło do 4-5l a na tydzień przed sprzedażą naprawiłem główny wyciek z miski olejowej. Myślałem że szlak mnie trafi bo 2 lata z tym walczyłem, poszła nowa uszczelka itp a ostatecznie zrobiłem to dopiero na tydzień przed sprzedażą.skoti pisze:Od wymiany do wymiany 8L sporo powiem tak lekki bankrut
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
To norma dla tego silnika. Szczególnie jak się nie ma już prowadnic zaworowych (luzy pod 2mm na zaworach), a jak nie ma prowadnic to i uszczelniaczy zaworowych, a jak zawory nie trzymają kompletnie nic to olej sobie po nich w jedną i drugą stronę spokojnie pomyka (bo hydropopychacze), jak zawór otwarty to olej w dół, jak zamknięty to ciśnienie turbiny idzie po trzonku, przez coś co kiedyś było uszczelniaczem, zbiera olej z kanałów hydropopychaczy, pod pokrywę zaworów i sławetną odmą 1.6 TD leci w powietrze wraz z mgiełką olejową, nawet kilkukomorowe OCT nie pomaga jak separator odmy nie działa Za głowicą nową się rozglądam. Bo pokrywę duraluminiową z nową, dwuwyjściową odmą VW już posiadam :mrgreen:Od wymiany do wymiany 8L sporo powiem tak lekki bankrut
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
trepek napisał:
Labiel napisał:
Faktycznie nie malo tego oleju dolewasz W takim razie nie mam sie czym martwic tylko wszystkie male wycieki usunąc, bo to one w 100% sa winowajca znikajacego oleju.Od wymiany do wymiany 8L sporo powiem tak lekki bankrut
Labiel napisał:
Masz może (albo ktoś z Was) fotke tej zaślepki na kolektorze? Bo jesli jej nie mam to jej nie zidentyfikuje Tak czy inaczej przygladne sie temu.Na kolektorze ssącym powinna być zaślepka takiego małego króćca.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Gdzieś na forum było o tym nie raz. Po prostu na kolektorze ssącym od strony silnika będzie taki mini króciec. On powinien być zatkany tą zaślepką. Na pewno będziesz wiedział o co chodzi jak spojrzysz pod maskę.mariusz8282 pisze:Masz może (albo ktoś z Was) fotke tej zaślepki na kolektorze? Bo jesli jej nie mam to jej nie zidentyfikuje Tak czy inaczej przygladne sie temu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
Oki, dzieki. To jeszcze na forum poszukam
[ Dodano: 2011-01-22, 13:31 ]
Labiel napisał:
Przy okazji dodanego zdjecia - widzicie tu cos co trzeba by zrobić, poprawic itp?
[ Dodano: 2011-01-22, 13:31 ]
Labiel napisał:
Czy to chodzi o ten króciec zaznaczony na fotce? Tak podejrzewamPo prostu na kolektorze ssącym od strony silnika będzie taki mini króciec. On powinien być zatkany tą zaślepką.
Przy okazji dodanego zdjecia - widzicie tu cos co trzeba by zrobić, poprawic itp?