Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] Modyfikacje - projekt hybrydy ABT+ABK

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 24 sty 2011, 20:13

Yhym... akurat 50mm średnicy ma byc idealne. A czy teraz cos blokuje przepływ? Takie strzelanie z głowy nie daje zbyt dobrych efektów a nóż widelec ktoś uwierzy. Zeby mowić takie rzeczy trzeba mieć moim zdaniem na potwierdzenie jakies doświedczenia symulacje itp. Nikt nie wie czy ten silnik prawidłowo zareaguje na rozprezenie dolotu. Nastepna sprawa podniesienie cisnienia do 1.5 bara. Jakie efekty ma to dać moim zdaniem o wiele szybsze zuzycie wtryskiwacza nominalnie w ukłądzie panuje 1bar (0.9- 1.1) granice tolerancji. To ze zwiekszysz o 0.5 bara cisnienie wiaze sie z powazną modyfikacja, trzeba zrobic regulator przerobic seryjny regulator a i tak nie wiadomo kiedy sie wysypie.
Moim zdaniem, przed pchaniem sie w tak powazne koszty w dolocie nalezałby pozbawić go jeża, odseparować termicznie dolot od wylotu. Jesli juz porywać sie na wzbogacienie mieszanki w niewielkim stopniu mozna to zrobić oszukujac sterownik podajac mu błedne dane z czujnika na wtrysku (przy zimnie sterownik wzbogaca).

Kolejnym z kosztowniejszych modyfikacji jest moim zdaniem zrobienie wydechu z prawdziwego zdarzenia. Mało kto w polsce pospawa i obliczy dobry kolektor wydechowy ale sa tacy ludzie. A reszta wydechu na to sa juz sprawdzone projekty.

Doprezania motoru do chorych cyfr tez nie tak szybko bym sie łapał. Po pierwsze nikt nie powiedział ze przy redline zawory beda wyrabiac, moze trzeba bedzie isc w strone twardszych sprezyn, nikt nie powiedział ze nie bedzie z tego powodu kolizji, mimo, że mowia ze to silnik bezkolizyjny, no i najwazniejsze czy nie bedzie juz stukać. Jasne to tez mozna wyeliminować mozna lać dodatki do benzyny, albp zrobić dortysk metanolu, ale to kosztuje. Wskaznika stuku nie ma żadnego, i nie wiadomo kiedy silnik spłynie ;)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 sty 2011, 21:12

karolas123 pisze:no i najwazniejsze czy nie bedzie juz stukać. Jasne to tez mozna wyeliminować mozna lać dodatki do benzyny, albp zrobić dortysk metanolu, ale to kosztuje.
Najtańsze rozwiązanie zapobiegające spalaniu stukowemu to LPG ;-)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 24 sty 2011, 21:18

W wyslinonym silniku przy jezdzie na lpg istnieje potrzeba monitorowania afr i egt wiec nalezy doliczyc 2 zegarki ;) Lpg zapobiega stukom ale musi byc bogate afr w całym zakresie, co czesto jest problematyczne w górnych zakresach na blosie albo mikserze.

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 25 sty 2011, 00:10

ABT niestety jest kolizyjny :roll: tak samo ABK, tym bardziej ACE <osohozi>

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 25 sty 2011, 02:34

Nie wiem czy to ta pora czy co, ale...
king86 pisze:ABT niestety jest kolizyjny :roll: tak samo ABK, tym bardziej ACE <osohozi>
:?: To ja o czymś nie wiem :idea:

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 25 sty 2011, 11:05

Key100l, napisze tak - kumplowi 3 razy (nie wiem jak on to robi :lol: ) pękł pasek rozrządu w ABT i zawsze miał pogięte zawory ...

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 25 sty 2011, 12:16

NIe wiem jak ABT ale z tlokami ABK napewno stal juz sie kolizyjny (sprawdzilem obracajac bez rozrządu). Wracajac do samego silnika, jak juz wspominalem wczesniej po doprezeniu tlokami ABK pojawil sie problem spalania stukowego. Przy zaplonie ustawionym na 6 stopni jak mów fabryka to ostro wali na benzynie i w znaczynm stopni na LPG. Po lekkim opoznieniu zaplonu problem stukania mija ale silnik nadal glosniej prcuje pod obciazeniem. Nalezy mocniej opoznic zaplon aby byla cisza a wtedy o mocy mozna zapomniec. Narazie temat zlalem poniewaz niech sie maszyn a najpierw ulozy po remoncie. Podejzewam tez ze moze byc to kwestia sterownika silnika, poniewaz na poprzednim silniku tez mialem problemy z zaplonem i musialem go opozniac aby silnik nie halasowal. Potrzebowal bym drugi sterownik z ABT aby miec pewnosc..

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 25 sty 2011, 13:02

wazne czy masz sterownik jetronica czy motronica. Bo jesli ten pierwszy to sprawa czystko mechaniczna, a jesli drugi to on lubi mieszac w zapłonach i robią sie takie cyrki.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 25 sty 2011, 13:29

Takie ECU siedzi i jest to z tego co mi wiadomo monomotronic.

Obrazek

Zrobilem log podczas pracy silnika, w ostatniej kolumnie czas zaplonu.

Obrazek

Awatar użytkownika
Prestige
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 15:02
Kontakt:

Post autor: Prestige » 25 sty 2011, 18:24

Nie zauważyłem, dot. wałka. Tzn. chodzi mi o to, czy wałek jest ostrzejszy w ABK niż w ABT czy jak, dlaczego zmieniałeś ?

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 25 sty 2011, 18:49

Karolas to moze ineczej ile TY nadlubales sam silinkow n/a , bo ja narazie wdze duzo pisania , lacze z ta bzdrura ze po planowaniu tloki stukna w zawory , no comment , chyba jak dasz tloki z 16V albo zjedziesz z 4mm glowice zeby bylo 13:1 to bym uwiezyl, po kolejne w 4 ABT jakie mialem cisnienie zawsze bylo 1.1 - 1.2 bar wiec podniesienie o 0.3 nic mu nie zrobi, pozatym na detonacje mozna cofnac zaplon lub paliwko 99+ ale to juz na 11.5:1 i wyzej. Jak ty widziles Mono na Jetronicku to ja zycze powodzenia ludziom ktory twoich rad posluchaja :mrgreen: . Piter stukalo bo bylo ponad 12:1 , ostry walek by cie uratowal. Kiedys mialem 1.8 PF w golfie 2 , max rozwietu glowcy , planowanie ze wyszlo 11:1 polerownie komory + tlokow, regulator na 3.5 bar zaplon na 8st. przeplywka z 730 bmw + przepustnica z audi. Fajnie to jechalo z seryjnych 10.1s zrobilo sie 8.2s wiec cos tam mocy przybylo, a umne nie bylo stuku, silnik mial po 16bar cisnienia na cyl. z prostych obloczen nawet ci wyjdzie to bylo nieco ponad 11 w CR.
Gornik jakbys chcial cos tam w ACE zrobic kiedys to zapraszam.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 25 sty 2011, 19:01

Ale u mnie stopien sprezania jest taki jak dla ABK czyli 10.x. W Polo jak doprezalem 1.6 i to mocniej nie bylo takiego problemu ze spalaniem stukowym jak w przypadku ABT

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 25 sty 2011, 19:40

Testowałem rózne tłoki i akurat z monowtryskami tez miałem doczynienia, moze bardziej na bazie opla ale tam tez jest sterownik bosha. Uwazam, że na temat silników spalinowych mam dosc dużą wiedzę.

Mówisz, że przy doprezeniu tłoki nie moga spotkac sie z głowicą. Ja jednak twierdze, że moze nastopić takie zdarzenie. Po pierwsze zapominasz, że siedza tłoki z ABK które sa inaczej ukształtowane niz tłoki z ABT. Po drugie nie wiesz ile mozna bezpiecznie zejsc z głowicy. Po trzecie nie wiesz jak taka splanowana głowica zachowa sie pod obciązeniem i duzych obrotach. Zapewne znasz zjawisko pływajacych spręzyn zaworowych.

Kolejna bardzo zasadnicza rzecz jaka mnie interesuje. Wytłumacz mi jak Ty tak z głowy strzelasz z tymi stopniami sprezania, Przeciesz jesli do jednego bloku zastosujemy tłoki z innego silnika, splanujemy głowice lub tez przeprowadzimy jakies inne modyfikacje, to żeby zmiezyc stopien sprezania potrzeba znac objetosc komory spalania, bo pojemnosc całkowita to komory sprezania to juz mniejszy problem. Po takich modyfikacjach dosc ciezko zmiezyc komorę spalania, a przeciesz w zadnych danych nie ma napisane przy jakich tłokach jaki jest stopien sprezania.

Pomine w tym momencie odpowiedz na temat cisnienia paliwa, pozwole sobie wyjasnic kwestie sterowników, a pozniej wróce do istotnego własnie cisnienia paliwa.

Rozrózniamy dwa standartowo stosowane sterowniki silnika na monowtrysku w audi 80 b4 8c. Pierwszy to mono jetronic. Stosowany w silniku o poj. 2.0 od poczatku produkcji modelu b4 8c w jednostce ABT. Jest to dosc ubogi sterownik, nie ma on kontroli nad kątem zapłonu, dzieje sie to podcisnieniowo, choc sterownik jest modułem wykonawczym. Poza tym działa on w jako ALPHA- N. Kozysta z sondy lambda, TPSu oraz czujnika halla w aparacie zapłonowym. Nie jest to zbyt dokłądny sterownik, dlatego czasami pojawiaja sie problemy z mieszanką, oraz wolnymi obrotami. Drugi rodzaj sterownika stosowany w tym silniki to Mono- Motronic. Jest to sterownik o wiele bardziej zaawansowany. Korzysta z TPSu, sondy lambda, czujnika halla w aparacie zapłonowym, czujnika halla w silniczku krokowym, oraz czujnika predkosci. Zasadnicza róznica jest to, ze sterownik jest dokładnieszy i szybszy, wiec szybciej reaguje na wszelkie zmiany. Dodatkowo ma pełna kontrolę nad zapłonem.

Docierajac do sedna sprawy powiazanej z cisnieniem paliwa. O ile zwiekszenie cisnienia paliwa w silniku ze sterownikiem pierwszego typu jest mozliwe do tych 1.3 bez problemów bo poprostu sterownik ten nie tak bardzo do wyrównania współczynnika lambda (wieksza tolerancja). O tyle robienie takiego zabiegu w motronicu jest czesto problematyczne, bo sterownik skraca czasy wtrysku, a jesli to nie pomaga to zaczyna wariować zapłonem. Poza tym do zwiekszenia cisnienia paliwa konieczne jest przerobienie wewnetrznego regulatora w podstawie wtrysku.

Nie wiem równiez, po czym strwierdzasz, że przy takim a nie innym stopniu sprezania zaczyna sie spalanie stukowe. 2.0 to nie 1.8 wiec zbytnio nie ma sie co sugerować.

Twój regulator paliwa w golfie nie miał prawa zasilać układu w cisnienie 3.5 bara, mieszanka byłaby bardzo bogada, parwdopodobnie auto nie miałoby wolnych obrotów dławiłoby sie lub nie odpalało wcale. Nalezałoby do układu dostarczyc do układu powietrze o cisnienu wyzszym niz atmosferyczne, lub na wolnych obrotach tak obciac czasy wtrysku, ze jezdziłoby to, ale przeciesz seryjny sterownik takich rzeczy nie robi. Byc moze Twoj regulator nie miał podłaczonej kompensacji, wtedy przy zgaszonym silniku mogło byc takie cisnenie (o ile ta pompa jest w stanie takie wytworzyć) Ale przy kick downie spadało do nominalnego cisnienia i auto jechało. :lol:

Nie chce robic zadnych kłótni itp. Ja poprostu wyrazam swoje zdanie. A ze silnik ABT znam dosc dobrze bo przysporzył mi on sporo problemów to wypowiadam sie konstruktywnie, i licze na taka odpowiedć. Pozdrawiam. ;-)
Ostatnio zmieniony 09 lip 2011, 13:15 przez karolas123, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 25 sty 2011, 21:07

Nie do konca masz racje, w tych silnikach byl tylko i wylacznie Mono-Motronic w wersji &#1052;&#1040;1.2/1.2.1 (1/92&#8212;6/92) oraz &#1052;&#1040;1.2.3 (7/92&#8212;94). Ten nowszy mial dodatkowo czyjnik polozenia w nastawniku przepustnicy.


Mono jetronic byl stosowany w VW 1.8 RP wraz z podcisnieniowym aparatem zaplonowym zastąpiony pozniej w silniku ABS ukladem Mono-Motronic.


http://avtotuning.us/remont/page,1,50-d ... -1991.html

http://translate.google.pl/translate?u= ... =&ie=UTF-8

Tu jest sporo ciekawych informacji.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 25 sty 2011, 21:19

PI7er pisze:VW 1.8 RP
czyli wiernym odpowiedniku PM z B3 ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl