[B3/B4 2.3 NG+gaz]Gasnący silnik!
[B3/B4 2.3 NG+gaz]Gasnący silnik!
Witam!
Ostatnio mam problemy z moja audiczka!Zuwazylem ze na benzynie silnik szwankuje i nie utrzymuje biegu jalowego a niekiedy jest idealnie!To samo dzieje sie na gazie,silnik pracuje idealnie a po przejechaniu 200 metrow i zatrzymaniu sie silnik gasnie!Wogole jest jakis zamulony,nie jest to co kiedys!
Co to moze byc??Prosze o szybka pomoc!!!
Ostatnio mam problemy z moja audiczka!Zuwazylem ze na benzynie silnik szwankuje i nie utrzymuje biegu jalowego a niekiedy jest idealnie!To samo dzieje sie na gazie,silnik pracuje idealnie a po przejechaniu 200 metrow i zatrzymaniu sie silnik gasnie!Wogole jest jakis zamulony,nie jest to co kiedys!
Co to moze byc??Prosze o szybka pomoc!!!
Ostatnio zmieniony 09 sie 2007, 18:54 przez Marcin26, łącznie zmieniany 1 raz.
kolego może zacznij od sondy lambda! też kiedyś miałem taki przypadek. u mnie dodatkowa śmierdziało w kabinie benzyną! jeżeli wsadzisz zamiennik to koszt będzie około 150 złotych polskich. pozdrawiam i życzę szerokości_______________piachu
[ Dodano: 2007-08-09, 16:33 ]
daj znać czy pomogło,ok?___________piachu
[ Dodano: 2007-08-09, 16:33 ]
daj znać czy pomogło,ok?___________piachu
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Jak Masz gaz II generacji i fejs oraz program do obsługi kompa LPG to wystarczy podpiąć się do kompa i na zakładce oscyloskop obejrzeć przebieg wykresu sygnału sondy podczas pracy na benzynie i gazie w całym zakresie obrotów. Niestety nie każdy komp LPG ma taką zakładkę . Inny sposób to podpięcie normalnego oscyloskopu (najlepszy i zalecany) i obejrzenie przebiegu. Ostatecznością jest sprawdzenie tego miernikiem cyfrowym, ale w tym wypadku zobaczysz tylko czy sonda wogóle pracuje ale nie będziesz widział jak. Jednak zanim przystąpisz do sprawdzania sondy radzę zrobić reset ECU, bo mapa benzynowa mogła zostać z jakichś powodów zmodyfikowana można błędnie zinterpretować wyniki sprawdzianu. Poza tym polecam lekturę mojego artykułu o LPG w download'zie.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Tylko, że just'ów było kilka :mrgreen: , Just Light, Just Junior, Just, Just Heavy i Just NewHeavy. Trzy pierwsze to II generacja, dwa ostatnie to III (wtrysk ciągły). Nieważne, w każdym razie w Juniorze emulację ustawia się zworką wewnątrz komputerka, wersja Light zdaje się ma ustawioną emulację domyślnie i nie ma możliwości jej zmiany (ale badziew ), Just ma ustawianą emulację za pomocą fejsu i PC-ta, podobnie jak pozostałe Heavy i NewHeavy.
Czy dobra? Pierwsze dwie to w zasadzie atrapa sterowania. Na dodatek do regulacji trzeba mieć tzw. "diagnostic box" czyli czarną skrzynkę umożliwiającą utrzymanie krokowego w pozycji otwartej, regulacja odbywa się przy pomocy registra (śruby pod krokowym), a potem krokowy tylko koryguje mieszankę. W związku z tym instalacja musi być idealnie dobrana i zamontowana, bo inaczej sterownik sobie nie poradzi z korekcją. Pozostałe; Just - coś na poziomie Lov-Eco - żadna rewelacja, heavy - (III generacja) miały problemy z zacinającymi się silniczkami krokowymi i dość ubogie możliwości, NewHeavy - poprawione silniczki, wzbogacony soft, coś na poziomie IGS'a LandiRenzo ale znacznie tańsze. W sumie całkiem solidne sterowanie dla silników na wtrysku z ciągłym wtryskiem benzyny do wszystkich cylindrów (tzw. fullgroup).
Czy dobra? Pierwsze dwie to w zasadzie atrapa sterowania. Na dodatek do regulacji trzeba mieć tzw. "diagnostic box" czyli czarną skrzynkę umożliwiającą utrzymanie krokowego w pozycji otwartej, regulacja odbywa się przy pomocy registra (śruby pod krokowym), a potem krokowy tylko koryguje mieszankę. W związku z tym instalacja musi być idealnie dobrana i zamontowana, bo inaczej sterownik sobie nie poradzi z korekcją. Pozostałe; Just - coś na poziomie Lov-Eco - żadna rewelacja, heavy - (III generacja) miały problemy z zacinającymi się silniczkami krokowymi i dość ubogie możliwości, NewHeavy - poprawione silniczki, wzbogacony soft, coś na poziomie IGS'a LandiRenzo ale znacznie tańsze. W sumie całkiem solidne sterowanie dla silników na wtrysku z ciągłym wtryskiem benzyny do wszystkich cylindrów (tzw. fullgroup).