Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B3/B4 2.3 NG+gaz]Gasnący silnik!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

[B3/B4 2.3 NG+gaz]Gasnący silnik!

Post autor: Marcin26 » 09 sie 2007, 14:42

Witam!
Ostatnio mam problemy z moja audiczka!Zuwazylem ze na benzynie silnik szwankuje i nie utrzymuje biegu jalowego a niekiedy jest idealnie!To samo dzieje sie na gazie,silnik pracuje idealnie a po przejechaniu 200 metrow i zatrzymaniu sie silnik gasnie!Wogole jest jakis zamulony,nie jest to co kiedys!
Co to moze byc??Prosze o szybka pomoc!!!
Ostatnio zmieniony 09 sie 2007, 18:54 przez Marcin26, łącznie zmieniany 1 raz.

PIACHU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2007, 23:02
Lokalizacja: węgorzewo

Post autor: PIACHU » 09 sie 2007, 16:30

kolego może zacznij od sondy lambda! też kiedyś miałem taki przypadek. u mnie dodatkowa śmierdziało w kabinie benzyną! jeżeli wsadzisz zamiennik to koszt będzie około 150 złotych polskich. pozdrawiam i życzę szerokości_______________piachu

[ Dodano: 2007-08-09, 16:33 ]
daj znać czy pomogło,ok?___________piachu

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 09 sie 2007, 16:41

Hej piachu!
Sonde wymienialem przy zakladaniu gazu bo byla padnieta,bylo to dwa lata temu!Myslisz ze po tak krotkim czasie mogla znowy pasc i wogole co by bylo tego przyczyna?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 sie 2007, 17:55

Sonda mogła paść od notorycznej jazdy na zbyt ubogiej mieszance, wyższa temp. spalin=szybsze zużycie sondy, mogła też paść właściwie nie sonda ale jej grzałka i sonda pozostaje niedogrzana i daje błędne wskazania.

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 09 sie 2007, 18:01

No dobra koledzy a jest wogole mozliwosc sprawdzenia jej samemu bez zadnych przyządow?A wogole to jakie polecacie do kupna bo ostatnio kupilem NGK!?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 sie 2007, 18:23

Jak Masz gaz II generacji i fejs oraz program do obsługi kompa LPG to wystarczy podpiąć się do kompa i na zakładce oscyloskop obejrzeć przebieg wykresu sygnału sondy podczas pracy na benzynie i gazie w całym zakresie obrotów. Niestety nie każdy komp LPG ma taką zakładkę :( . Inny sposób to podpięcie normalnego oscyloskopu (najlepszy i zalecany) i obejrzenie przebiegu. Ostatecznością jest sprawdzenie tego miernikiem cyfrowym, ale w tym wypadku zobaczysz tylko czy sonda wogóle pracuje ale nie będziesz widział jak. Jednak zanim przystąpisz do sprawdzania sondy radzę zrobić reset ECU, bo mapa benzynowa mogła zostać z jakichś powodów zmodyfikowana można błędnie zinterpretować wyniki sprawdzianu. Poza tym polecam lekturę mojego artykułu o LPG w download'zie.

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 09 sie 2007, 18:44

O kurcze nic takiego nie posiadam,bede musial do kogos podjechac.A reset ECU robilem i bylo dobrze przez pol dnia pozniej znowu to samo!A jak myslisz czy oprocz sondy moze byc jeszcze jakas inna przyczyna?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 sie 2007, 18:53

Jeżeli po resecie było ok. to na 99% problem wynika ze złej lub braku emulacji sondy w czasie pracy na LPG. ECU modyfikuje mapę benzyny i kicha, a na LPG problem wynika pewnie z niewłaściwej regulacji instalacji. Ten 1% to padnięta lub padająca lambda. Czytałeś artykuł? Jaki masz gaz?

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 09 sie 2007, 19:17

czyli co sonda jest ok tylko trzeba wyregulowac gaz dobrze zrozumialem? a gaz mam BRC.....

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 sie 2007, 19:51

Może tak być, że sonda jest ok. tylko instalka jest źle wyregulowana i źle ustawiona emulacja lambdy. Ale dokładnie jakie BRC, jaki sterownik (Blitz, just junior czy coś innego)?

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 09 sie 2007, 20:01

Wlasnie bylem zobaczyc i jest to just (Twoim zdaniem jest to dobra instalacja?Bo ogolnie slyszalem opinie nie najlepsze) a ta emulacja lambdy jest ustawiana w kompie gazu tak?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 sie 2007, 21:18

Tylko, że just'ów było kilka :mrgreen: , Just Light, Just Junior, Just, Just Heavy i Just NewHeavy. Trzy pierwsze to II generacja, dwa ostatnie to III (wtrysk ciągły). Nieważne, w każdym razie w Juniorze emulację ustawia się zworką wewnątrz komputerka, wersja Light zdaje się ma ustawioną emulację domyślnie i nie ma możliwości jej zmiany (ale badziew :( ), Just ma ustawianą emulację za pomocą fejsu i PC-ta, podobnie jak pozostałe Heavy i NewHeavy.
Czy dobra? Pierwsze dwie to w zasadzie atrapa sterowania. Na dodatek do regulacji trzeba mieć tzw. "diagnostic box" czyli czarną skrzynkę umożliwiającą utrzymanie krokowego w pozycji otwartej, regulacja odbywa się przy pomocy registra (śruby pod krokowym), a potem krokowy tylko koryguje mieszankę. W związku z tym instalacja musi być idealnie dobrana i zamontowana, bo inaczej sterownik sobie nie poradzi z korekcją. Pozostałe; Just - coś na poziomie Lov-Eco - żadna rewelacja, heavy - (III generacja) miały problemy z zacinającymi się silniczkami krokowymi i dość ubogie możliwości, NewHeavy - poprawione silniczki, wzbogacony soft, coś na poziomie IGS'a LandiRenzo ale znacznie tańsze. W sumie całkiem solidne sterowanie dla silników na wtrysku z ciągłym wtryskiem benzyny do wszystkich cylindrów (tzw. fullgroup).

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 09 sie 2007, 21:29

U mnie jest JUST tak wiec srednio no dobra Danek wiec co pozostaje mi regulacja gazu...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 sie 2007, 21:31

Tak myślę, jak zrobisz reset ECU i podepniesz PC'ta pod sterownik LPG to i sondę będziesz mógł sprawdzić :) .

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 09 sie 2007, 21:46

Dokladnie teraz tylko szukac dobrego gazownika.Jak sie wyjasni co to bylo to napisze! Dzieki Danek za pomoc!Pozdrowionka!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl