Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 2.3 NG+gaz]Gasnący silnik!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

[B3/B4 2.3 NG+gaz]Gasnący silnik!

Post autor: Marcin26 » 09 sie 2007, 14:42

Witam!
Ostatnio mam problemy z moja audiczka!Zuwazylem ze na benzynie silnik szwankuje i nie utrzymuje biegu jalowego a niekiedy jest idealnie!To samo dzieje sie na gazie,silnik pracuje idealnie a po przejechaniu 200 metrow i zatrzymaniu sie silnik gasnie!Wogole jest jakis zamulony,nie jest to co kiedys!
Co to moze byc??Prosze o szybka pomoc!!!
Ostatnio zmieniony 09 sie 2007, 18:54 przez Marcin26, łącznie zmieniany 1 raz.

PIACHU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2007, 23:02
Lokalizacja: węgorzewo

Post autor: PIACHU » 09 sie 2007, 16:30

kolego może zacznij od sondy lambda! też kiedyś miałem taki przypadek. u mnie dodatkowa śmierdziało w kabinie benzyną! jeżeli wsadzisz zamiennik to koszt będzie około 150 złotych polskich. pozdrawiam i życzę szerokości_______________piachu

[ Dodano: 2007-08-09, 16:33 ]
daj znać czy pomogło,ok?___________piachu

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 09 sie 2007, 16:41

Hej piachu!
Sonde wymienialem przy zakladaniu gazu bo byla padnieta,bylo to dwa lata temu!Myslisz ze po tak krotkim czasie mogla znowy pasc i wogole co by bylo tego przyczyna?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 sie 2007, 17:55

Sonda mogła paść od notorycznej jazdy na zbyt ubogiej mieszance, wyższa temp. spalin=szybsze zużycie sondy, mogła też paść właściwie nie sonda ale jej grzałka i sonda pozostaje niedogrzana i daje błędne wskazania.

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 09 sie 2007, 18:01

No dobra koledzy a jest wogole mozliwosc sprawdzenia jej samemu bez zadnych przyządow?A wogole to jakie polecacie do kupna bo ostatnio kupilem NGK!?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 sie 2007, 18:23

Jak Masz gaz II generacji i fejs oraz program do obsługi kompa LPG to wystarczy podpiąć się do kompa i na zakładce oscyloskop obejrzeć przebieg wykresu sygnału sondy podczas pracy na benzynie i gazie w całym zakresie obrotów. Niestety nie każdy komp LPG ma taką zakładkę :( . Inny sposób to podpięcie normalnego oscyloskopu (najlepszy i zalecany) i obejrzenie przebiegu. Ostatecznością jest sprawdzenie tego miernikiem cyfrowym, ale w tym wypadku zobaczysz tylko czy sonda wogóle pracuje ale nie będziesz widział jak. Jednak zanim przystąpisz do sprawdzania sondy radzę zrobić reset ECU, bo mapa benzynowa mogła zostać z jakichś powodów zmodyfikowana można błędnie zinterpretować wyniki sprawdzianu. Poza tym polecam lekturę mojego artykułu o LPG w download'zie.

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 09 sie 2007, 18:44

O kurcze nic takiego nie posiadam,bede musial do kogos podjechac.A reset ECU robilem i bylo dobrze przez pol dnia pozniej znowu to samo!A jak myslisz czy oprocz sondy moze byc jeszcze jakas inna przyczyna?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 sie 2007, 18:53

Jeżeli po resecie było ok. to na 99% problem wynika ze złej lub braku emulacji sondy w czasie pracy na LPG. ECU modyfikuje mapę benzyny i kicha, a na LPG problem wynika pewnie z niewłaściwej regulacji instalacji. Ten 1% to padnięta lub padająca lambda. Czytałeś artykuł? Jaki masz gaz?

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 09 sie 2007, 19:17

czyli co sonda jest ok tylko trzeba wyregulowac gaz dobrze zrozumialem? a gaz mam BRC.....

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 sie 2007, 19:51

Może tak być, że sonda jest ok. tylko instalka jest źle wyregulowana i źle ustawiona emulacja lambdy. Ale dokładnie jakie BRC, jaki sterownik (Blitz, just junior czy coś innego)?

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 09 sie 2007, 20:01

Wlasnie bylem zobaczyc i jest to just (Twoim zdaniem jest to dobra instalacja?Bo ogolnie slyszalem opinie nie najlepsze) a ta emulacja lambdy jest ustawiana w kompie gazu tak?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 sie 2007, 21:18

Tylko, że just'ów było kilka :mrgreen: , Just Light, Just Junior, Just, Just Heavy i Just NewHeavy. Trzy pierwsze to II generacja, dwa ostatnie to III (wtrysk ciągły). Nieważne, w każdym razie w Juniorze emulację ustawia się zworką wewnątrz komputerka, wersja Light zdaje się ma ustawioną emulację domyślnie i nie ma możliwości jej zmiany (ale badziew :( ), Just ma ustawianą emulację za pomocą fejsu i PC-ta, podobnie jak pozostałe Heavy i NewHeavy.
Czy dobra? Pierwsze dwie to w zasadzie atrapa sterowania. Na dodatek do regulacji trzeba mieć tzw. "diagnostic box" czyli czarną skrzynkę umożliwiającą utrzymanie krokowego w pozycji otwartej, regulacja odbywa się przy pomocy registra (śruby pod krokowym), a potem krokowy tylko koryguje mieszankę. W związku z tym instalacja musi być idealnie dobrana i zamontowana, bo inaczej sterownik sobie nie poradzi z korekcją. Pozostałe; Just - coś na poziomie Lov-Eco - żadna rewelacja, heavy - (III generacja) miały problemy z zacinającymi się silniczkami krokowymi i dość ubogie możliwości, NewHeavy - poprawione silniczki, wzbogacony soft, coś na poziomie IGS'a LandiRenzo ale znacznie tańsze. W sumie całkiem solidne sterowanie dla silników na wtrysku z ciągłym wtryskiem benzyny do wszystkich cylindrów (tzw. fullgroup).

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 09 sie 2007, 21:29

U mnie jest JUST tak wiec srednio no dobra Danek wiec co pozostaje mi regulacja gazu...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 sie 2007, 21:31

Tak myślę, jak zrobisz reset ECU i podepniesz PC'ta pod sterownik LPG to i sondę będziesz mógł sprawdzić :) .

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 09 sie 2007, 21:46

Dokladnie teraz tylko szukac dobrego gazownika.Jak sie wyjasni co to bylo to napisze! Dzieki Danek za pomoc!Pozdrowionka!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga