Można zrobić bez tego przekaźnika, on i tak jest tylko od szyby kierowcy. Będzie o kilka kabli mniej, ale problem gdybyś kiedyś chciał założyć przekaźnik. Jego rola to potrzymanie napięcia po wyłączeniu zapłonu i pełne puszczanie i podnoszeni szyby. Jak będziesz potrzebował to przerobie CI ten schemat.
delik pisze:heh chyba tego sie niczym eni zastapimusi byc ori
Kunik pisze:Tzn jeśli go mam to mogę to dołożyć czy muszę tamten wywalić ?
Nie zastanawiałem się nad tym. Raczej trzeba go wywalić. One pełnią te samą funkcję tylko ten z proximy jest bardziej rozbudowany i obsługuje dwie szyby.
ja tam wole ori bo wiem co mam i wiem ze jak sprawny to dlugo posluzy, poki co to gra
... a ciekawe czy tamten producent gwarantuje 15 lat absolutnie bezawaryjnosci, w dzisiejszych czasach co prawie wszystko jest z chin i sie robi jakosciowo na kilka lat zewzgledu na nasycony rynek, aby nowe towary schodzily ...
Miałeś z tym styczność? Bo szukam czegoś co by działało jak moduł komfortu na wszystkie szyby.
Podoba mi się system, który jest w pierwszych Passatach B5. Przyciski jednostopniowe ale gdy się tylko na ułamek sekundy włączyło podnoszenie albo opuszczanie to dalej szyba sama leciała do końca. Gdy się się odsuwa trzymając przycisk to szyba się zatrzymuje narmalnie po puszczeniu przycisku.
I czegoś takiego bym szukał.
Miałem nawet plan wrzucić moduł komfortu oraz moduły z sterujące z drzwi z takiego Passata bo u kumpla mam praktycznie za darmo dostęp do tych części.
wyczytalem ze np w c5 byl taki modul komfortu ktory poprzez odpowiednia komende ryglowal zamki przy predkosci 25km/h, i tu zostaje pytanie czy jesli ma sie auto np z 92r co niema tak rozbudowanej kontroli poprzez vag, czy jest wogule mozliwosc podlaczenia takiego ukladu ktory wymaga bardziej rozbudowanej kontroli poprzez vag
Mam zamiar rezać el. szybki i mam pytanie dotyczące modułu. Mam ori el. szyberek z modułem, który wygląda jak ten od szybek. Pytanie brzmi... czy to są identyczne moduły, czy inne :?:
delik powinienes bardziej zerkanac w schemat bo tam jest wszystko
odn pyt 3 - pin L30, mozna to nazwac ze jest to staly plus niezaleznie od stacyjki
odn pyt 2 - pin M75S jest to plus po stacyjce, gdy wyjmiesz kluczyk ma nie byc tam napiecia
jesli masz el szyberdach tymbardziej powinienes reszte kabli znalesc pod kierownica andi77 jest kilka ich rodzajow oraz jeszcze wiecej nr na nich :mrgreen:
wlasciwie to wszystko juz <bylo>
To może jeszcze ja odnośnie podłączenia elektrycznych szyb bez przekaźnika bo nie mogę załapać tej przeróbki. Wiązkę mam uciętą i nie mam przekaźnika, zostaje mi 6 kabli (zaznaczonych na schemacie)
1. Brązowy - najpewniej masa?
2. Czerwono - niebieski : do niebiesko - żółtego pod deską?
3. Żółto - brązowy: nie wiem co z nim zrobić??
4. Brązowo - biały: ??
5. Żółto - niebieski: ??
6. Czarno - czerwony: ??
Skoro są do modułu do podtrzymania napięcia czy muszę je gdzieś podłączyć czy mogę zostawić?
Poniżej schemat z zaznaczonymi czerwonymi kółeczkami kablami, które mi zostały.
1. Tak
2. To zasilanie, jak nie masz ori modułu to wziąłbym je z pinu L30 przez przekaźnik załączany plusem po zapłonie. EDIT: chyba masz elektryczny szyberdach... To możesz wziąć plus z tego niebiesko-żółtego.
3. do masy
4. do masy
5. nigdzie
6. nigdzie
W którymś temacie kolega kubik dawał schemat jak podłączyć bez modułu komfortu.