[B4 1Z] Nagle zgasł i nie odpala
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 gru 2010, 15:21
Witam 2 dni temu mialem podobne zdarzenie. Mianowicie nagle zgasl i nie odpala.
Moze od poczatku... Audi 80 B4 Avant 1.9TDI Z1. Sprawdzilem kilka rzeczy.
- Wymienilem filtr paliwa
- Paliwo dochodzi do pompy wtryskowej i z niej odplywa
- Chcialem odpowietrzyc wtryski ale paliwo z wtryskiwaczy wogole nie wyplywa.
- Napiecie na zaworze odcinajacym jest.
- Modul sterujacy 12 miesiecy temu byl czyszczony (500pln)
Za moment sprawdze czy zawor odcinajacy N109 pracuje.
Podlaczylem VAG i wyswietlilo nastepujace bledy:
1237 Zawor odcinajacy paliwo N109
1242 Stopien konca w module sterowniczym przerywa lub zwarcie do plusa.
Wykasowalem oba bledy ale nic to nie dalo. Z tego co slysze i sprawdzam to Zawor N109 dziala.
Mechanik, ktory w zeszlym roku czyscil oraz ustawial pompe stwierdzil ze trzeba ta czynnosc powtorzyc + przeczyscic cala pompe... 600 pln.
PS Nie wiem czy mechanior robi mnie w balona... zastanawiam sie czy nie lepiej, taniej i korzystniej jest wymienic cala pompe, ktorej koszt na allegro to okolo 700pln.
Jezeli ktos ma jakas rade prosze o pomoc. Moze sam jestem w stanie to przeczyscic...
Pozdrawiam
Marcin
Moze od poczatku... Audi 80 B4 Avant 1.9TDI Z1. Sprawdzilem kilka rzeczy.
- Wymienilem filtr paliwa
- Paliwo dochodzi do pompy wtryskowej i z niej odplywa
- Chcialem odpowietrzyc wtryski ale paliwo z wtryskiwaczy wogole nie wyplywa.
- Napiecie na zaworze odcinajacym jest.
- Modul sterujacy 12 miesiecy temu byl czyszczony (500pln)
Za moment sprawdze czy zawor odcinajacy N109 pracuje.
Podlaczylem VAG i wyswietlilo nastepujace bledy:
1237 Zawor odcinajacy paliwo N109
1242 Stopien konca w module sterowniczym przerywa lub zwarcie do plusa.
Wykasowalem oba bledy ale nic to nie dalo. Z tego co slysze i sprawdzam to Zawor N109 dziala.
Mechanik, ktory w zeszlym roku czyscil oraz ustawial pompe stwierdzil ze trzeba ta czynnosc powtorzyc + przeczyscic cala pompe... 600 pln.
PS Nie wiem czy mechanior robi mnie w balona... zastanawiam sie czy nie lepiej, taniej i korzystniej jest wymienic cala pompe, ktorej koszt na allegro to okolo 700pln.
Jezeli ktos ma jakas rade prosze o pomoc. Moze sam jestem w stanie to przeczyscic...
Pozdrawiam
Marcin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Samo wykasowanie błędów ,nie naprawi zaciętego lub niedziałającego własciwie elektrozaworu n109 .Musisz go wykrecic i sprawdzićfloydmaster pisze:Podlaczylem VAG i wyswietlilo nastepujace bledy:
1237 Zawor odcinajacy paliwo N109
1242 Stopien konca w module sterowniczym przerywa lub zwarcie do plusa.
Wykasowalem oba bledy ale nic to nie dalo. Z tego co slysze i sprawdzam to Zawor N109 dziala.
W żadnym wypadku nie daj się naciągnać ,cwaniaczek i tandeciarz ,co roku by brał kasę za to samo,powiedz mu że w ramach gwarancji takie rzeczy powinien robic,choć raczej szkoda strzepić języka bo oni nie mają skrupułów i golą bezlitośnie jak sie ktoś nie upomni o swoje i jak sie nie zna ,zedrą ostanie pieniadzefloydmaster pisze:Mechanik, ktory w zeszlym roku czyscil oraz ustawial pompe stwierdzil ze trzeba ta czynnosc powtorzyc + przeczyscic cala pompe... 600 pln.
Zawór n109 na pewno ,wyglada na to że sie zacinafloydmaster pisze:Jezeli ktos ma jakas rade prosze o pomoc. Moze sam jestem w stanie to przeczyscic..
co prawda ostatni wpis jest z grudnia ale postanowiłem się pochwalić , bardzo podobną a raczej taką samą sytuację miał mój kolego w dniu dzisiejszym a związane to było z czyszczeniem pompy kilka miesięcy temu. Babcia audiczka TDI wczesną jesienią lub końcem lata zaczęła odmawiać jazdy (nastawnik do regulacji tak powiedział mechanik) wyregulował w kilkadziesiąt minut i odpowiednio skasował. w dniu dsiejszym w/w babcia odpaliła jak zawsze i po kilkudziesięciu minutach zgasła jak by wyłączona z kluczyka. Sprawdziłem, paliwo dochodzi ale na wtryskach zero paliwa. telefon do mechanika (od pompy) i usłyszałem że to jakiś pierdoł i w poniedziałek mamy przyjechać. Tylko jest jeden szkopół, za taki przyjazd kasuje ok. 200 zł . Odkręciliśmy dekiel od nastawnika i okazało się że włąśnie te śrubki a raczej nakrętki od pierścienia są popuszczone. Dokręcenie, rozrusznik i pali jak nowa. Dochodzę do wniosku że ten mechanik robi tak jak pisali poprzednicy , Jak już dorwie auto do naprawy to pilnuje aby miał pracę i dochody.
Witam koledzy!
Mam powazny problem a Autem
Audi 80 TDi 1z '94.
W piatek po pracy auto nie zapaliło juz, rano bez problemu wszystko działało.
Dzis je zaholowalem pod dom i tak:
VAG pokazał błędy:
765 Czujnik położenia mechanizmu wyznacz. dawki - G149
1237 Zawór odcinania dopływu paliwa - N109
65535 Uszkodzony sterownik.
Auto kręci ale nie zapala, jak mu dowaliłem samostartem za przepływką to zaczynał gadac ale po chwili gasnie.
Co poczyniłem:
1. Sprawdziłem czy jest napiecie na zaworze N109 po przekreceniu stacyji w pozycji zapłonu - jest 12,2V, podalem takze bezposrednio z Aku, tez nic.
2. Podawalem paliwo bezposrednio z bańki a nie z filtra - powoli zasysał ale bez efektu.
3. Odkrecilem metalowe przewody do wtrysków i pokrecilem rozrusznikiem, nic sie z nich nie lało.
4. Odkrecilem zawór N109 i przeciscilem wd40, po zamontowaniu bez efeku - podobno on ma cykac lekko, coz u mnie jest cicho, zas cyka zaworek obok przepływki.
W listopadzie czyscilem nastawnik wg fotoporady i auto przestalo szarpac, ale to chyba nie ma nic do tego co sie teraz stało.
Inna awaria to odcinanie Turba na 3,4 i 5 biegu, komp wywalał zawsze błąd 575, chcialem sie tym zajac po zimie ale chyba czeka mnie kompleksowa naprawa
Macie jeszcze jakies pomysły, ewentualnie warsztat godny polecenia lub człowieka ktory siedzi w TDI (okolice Rybnika i Raciborza)
Pozdrawiam
Mam powazny problem a Autem

Audi 80 TDi 1z '94.
W piatek po pracy auto nie zapaliło juz, rano bez problemu wszystko działało.
Dzis je zaholowalem pod dom i tak:
VAG pokazał błędy:
765 Czujnik położenia mechanizmu wyznacz. dawki - G149
1237 Zawór odcinania dopływu paliwa - N109
65535 Uszkodzony sterownik.
Auto kręci ale nie zapala, jak mu dowaliłem samostartem za przepływką to zaczynał gadac ale po chwili gasnie.
Co poczyniłem:
1. Sprawdziłem czy jest napiecie na zaworze N109 po przekreceniu stacyji w pozycji zapłonu - jest 12,2V, podalem takze bezposrednio z Aku, tez nic.
2. Podawalem paliwo bezposrednio z bańki a nie z filtra - powoli zasysał ale bez efektu.
3. Odkrecilem metalowe przewody do wtrysków i pokrecilem rozrusznikiem, nic sie z nich nie lało.
4. Odkrecilem zawór N109 i przeciscilem wd40, po zamontowaniu bez efeku - podobno on ma cykac lekko, coz u mnie jest cicho, zas cyka zaworek obok przepływki.
W listopadzie czyscilem nastawnik wg fotoporady i auto przestalo szarpac, ale to chyba nie ma nic do tego co sie teraz stało.
Inna awaria to odcinanie Turba na 3,4 i 5 biegu, komp wywalał zawsze błąd 575, chcialem sie tym zajac po zimie ale chyba czeka mnie kompleksowa naprawa

Macie jeszcze jakies pomysły, ewentualnie warsztat godny polecenia lub człowieka ktory siedzi w TDI (okolice Rybnika i Raciborza)
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Skoro nie podaje paliwa po podaniu 12v na n109 , to prawdopodobnie puścił któryś lut po robieniu nastawnika ,o czym może świadczyć błąd g 149 ,który zwraca sygnał połozenia pierścienia dawkującego i jest odpowiedzialny za dawkę paliwa ...takze przyczyną jest według mnie nastawnik ,więc zanim zaprowadzisz auto gdziekolwiek ,zdejmij dekielek na nastawniku i posprawdzaj luty,szczególnie jak lutowałeś bez pasty 

Podłącze się pod temat... na wiosnę dałem do czyszczenia nastawnik (pierburg 94') do kolegi z forum. Powiedział, że jest już tak wyeksploatowany, że nie ma możliwości wyczyszczenia go tak, żeby całkiem przestało szarpać (a szarpało już masakrycznie). Teraz czytam w tym temacie, że w Pierburgu nie ma się co zużyć, tylko czyszczenie i autko powinno śmigać jak nowe... U mnie znowu zaczyna się szarpanie a minęło ok 4 miesięcy od czyszczenia. Z resztą zaraz po czyszczeniu był taki moment że szarpło. Czujnik wału czysty. O co kaman? Pada coś innego czy źle wyczyszczony nastawnik? Po czyszczeniu dowiedziałem się, że ten nastawnik jak znowu zacznie szarpać to tylko wymiana.. a tu piszą, że tylko czyszczenie...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Bo nie ma się co zużyć ,i chciałbym zobaczyć ten twój ,co to "jest już tak wyeksploatowany" bo widziałem już takie zaje...ne w środku i po paliwie z dodatkiem kwasuDawidof pisze:na wiosnę dałem do czyszczenia nastawnik (pierburg 94') do kolegi z forum. Powiedział, że jest już tak wyeksploatowany, że nie ma możliwości wyczyszczenia go tak, żeby całkiem przestało szarpać (a szarpało już masakrycznie). Teraz czytam w tym temacie, że w Pierburgu nie ma się co zużyć,


Nie no, zaraz po czyszczeniu raz na jakiś czas około 2000obr. szarpnęło i było dalej ok. Z biegiem czasu jest co raz gorzej. Skoro szarpanie narasta to chyba jednak wina nastawnika (jak się mylę to co jeszcze może powodować takie objawy?). Poza tym po odłączeniu czujnika prędkości w skrzyni auto jedzie normalnie. Co robić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dawidof pisze: Skoro szarpanie narasta to chyba jednak wina nastawnika
Skoro tak ,to ewidentnie wina nastawnikaDawidof pisze:Poza tym po odłączeniu czujnika prędkości w skrzyni auto jedzie normalnie
Rozebrać jeszcze raz,jak w takim krótkim czasie po czyszczeniu,w środku będzie pełno opiłków ,to szukać drugiej pompy wtryskowej .Jak będzie w miarę czysto,przyjrzeć się czy rdzeń jest równo ustawiony względem ruchomej ośki.Jak chcesz to podeślij mi ten nastawnik ,szybko wyjdzie co mu dolega i na pewno nie powiem ci że "się kończy " ,jak to już raz usłyszałeśDawidof pisze:Co robić?
