Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Nagle zgasł i nie odpala

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 23 lip 2012, 11:14

Aha, czyli jeszcze może pompka siadać.. Jak się znajdzie trochę wolnego czasu to się za to biorę i się okaże co i jak. Dzięki za wyjaśnienie :-)

herm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 24 maja 2009, 23:51
Lokalizacja: Andrychów

Post autor: herm » 18 paź 2012, 12:04

Witam!
Nawiązując do tematu- sytuacja podobna: odpaliłem auto pod domem, kręcąc rozrusznikiem dłużej niż zwykle, wyjechałem za bramę i zgasną. Kręcę, kręcę- odpalił, zero reakcji na gaz, 3 sek i trzeba było niunie zflinstonować na podwórko.
Stan autka na czas opisanej sytuacji:
Pompa po częściowej regeneracji, złożona z trzech (przed naprawom brak mocy!!!, dymienie na czarno, delikatne objawy zasyfionego nastawnika BOSCH`a). Pompiarz nie daleko Rybnika zdiagnozował nie szczelną sekcje tłoczącą. Do tego zafundowałem sonie końcówki od AFN+ nowy filtr. Audiczka nabrała werwy: 120 km/h, gaz i czujemy się dobrze, autostrada Niemcy 200 km/h:). W sumie po remoncie zrobiłem ok 6000 km na norweskim paliwie. Zjechałem do Polski, 2 dni i zonk!
Szukamy:
Odpięliśmy przewód zasilający pompie- do baniaka+ grucha. Powrót z wtryskiwaczy do baniaka. Powrót z pompy zaślepiony, a z drugiej strony (od rozrządu) do baniaka (podwójny króciec u góry pokrywy nastawnika potencjometrycznego).Popuszczone wszystkie zasilania wtrysków. Nabiliśmy paliwa gruchą, rozruch i z wtryskiwaczy ukazała się fontanna jak trzeba. Dokręcenie przewodów, grucha i pali na styk. Minuta normalnej pracy zgasnął:(
nie pobiera paliwa z baniaka. jaszcze kilka prób i uwagę zwróciły na siebie zbierające się licznie bąbelki z powrotu na deklu nastawnika.
Diagnoza:
Zatarty tłoczek zaworu regulującego ciśnienie wewnątrz pompy. https://audi80.pl/rozbieranie-pompy- ... t65472.htm
3 i 4 fotka.
Koszt zaworu 50 zł+ dorobienie klucza.
Efekt:
Śmiga aż miło:)
Moje pytanie: jakie mogą być przyczyny uszkodzenia tegoż zaworu?
Pozdrawiam!

[ Dodano: 2012-10-18, 12:16 ]
Zaznaczam, że nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, a naprawę wykonał zaprzyjaźniony mechanik:)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 paź 2012, 19:05

herm pisze:Zatarty tłoczek zaworu regulującego ciśnienie wewnątrz pompy. https://audi80.pl/rozb...-37-vt65472.htm
3 i 4 fotka.
Koszt zaworu 50 zł+ dorobienie klucza.
Efekt:
Śmiga aż miło:)
Moje pytanie: jakie mogą być przyczyny uszkodzenia tegoż zaworu?
Zależy jakie uszkodzenie masz na myśli ...jeśli się ''wysypał ''to zwykle dzieje się to po silnym uderzeniu w jego okolicy ,lub kiedy auto miało mocnego " dzwona " z przodu ;-) Jęsli się zatarł to zwykle przyczyną jest "suche"paliwo lub zbyt wysoka temperatura paliwa ... albo obie te rzeczy na raz ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 21 paź 2012, 20:53

Moje pytanie: jakie mogą być przyczyny uszkodzenia tegoż zaworu?
Chrzczone paliwo. Gdybyś go rozbierał to po paru "otwarciach" do wyrzucenia jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl