[B4 1Z] Nagle zgasł i nie odpala
Witam!
Nawiązując do tematu- sytuacja podobna: odpaliłem auto pod domem, kręcąc rozrusznikiem dłużej niż zwykle, wyjechałem za bramę i zgasną. Kręcę, kręcę- odpalił, zero reakcji na gaz, 3 sek i trzeba było niunie zflinstonować na podwórko.
Stan autka na czas opisanej sytuacji:
Pompa po częściowej regeneracji, złożona z trzech (przed naprawom brak mocy!!!, dymienie na czarno, delikatne objawy zasyfionego nastawnika BOSCH`a). Pompiarz nie daleko Rybnika zdiagnozował nie szczelną sekcje tłoczącą. Do tego zafundowałem sonie końcówki od AFN+ nowy filtr. Audiczka nabrała werwy: 120 km/h, gaz i czujemy się dobrze, autostrada Niemcy 200 km/h:). W sumie po remoncie zrobiłem ok 6000 km na norweskim paliwie. Zjechałem do Polski, 2 dni i zonk!
Szukamy:
Odpięliśmy przewód zasilający pompie- do baniaka+ grucha. Powrót z wtryskiwaczy do baniaka. Powrót z pompy zaślepiony, a z drugiej strony (od rozrządu) do baniaka (podwójny króciec u góry pokrywy nastawnika potencjometrycznego).Popuszczone wszystkie zasilania wtrysków. Nabiliśmy paliwa gruchą, rozruch i z wtryskiwaczy ukazała się fontanna jak trzeba. Dokręcenie przewodów, grucha i pali na styk. Minuta normalnej pracy zgasnął:(
nie pobiera paliwa z baniaka. jaszcze kilka prób i uwagę zwróciły na siebie zbierające się licznie bąbelki z powrotu na deklu nastawnika.
Diagnoza:
Zatarty tłoczek zaworu regulującego ciśnienie wewnątrz pompy. https://audi80.pl/rozbieranie-pompy- ... t65472.htm
3 i 4 fotka.
Koszt zaworu 50 zł+ dorobienie klucza.
Efekt:
Śmiga aż miło:)
Moje pytanie: jakie mogą być przyczyny uszkodzenia tegoż zaworu?
Pozdrawiam!
[ Dodano: 2012-10-18, 12:16 ]
Zaznaczam, że nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, a naprawę wykonał zaprzyjaźniony mechanik:)
Nawiązując do tematu- sytuacja podobna: odpaliłem auto pod domem, kręcąc rozrusznikiem dłużej niż zwykle, wyjechałem za bramę i zgasną. Kręcę, kręcę- odpalił, zero reakcji na gaz, 3 sek i trzeba było niunie zflinstonować na podwórko.
Stan autka na czas opisanej sytuacji:
Pompa po częściowej regeneracji, złożona z trzech (przed naprawom brak mocy!!!, dymienie na czarno, delikatne objawy zasyfionego nastawnika BOSCH`a). Pompiarz nie daleko Rybnika zdiagnozował nie szczelną sekcje tłoczącą. Do tego zafundowałem sonie końcówki od AFN+ nowy filtr. Audiczka nabrała werwy: 120 km/h, gaz i czujemy się dobrze, autostrada Niemcy 200 km/h:). W sumie po remoncie zrobiłem ok 6000 km na norweskim paliwie. Zjechałem do Polski, 2 dni i zonk!
Szukamy:
Odpięliśmy przewód zasilający pompie- do baniaka+ grucha. Powrót z wtryskiwaczy do baniaka. Powrót z pompy zaślepiony, a z drugiej strony (od rozrządu) do baniaka (podwójny króciec u góry pokrywy nastawnika potencjometrycznego).Popuszczone wszystkie zasilania wtrysków. Nabiliśmy paliwa gruchą, rozruch i z wtryskiwaczy ukazała się fontanna jak trzeba. Dokręcenie przewodów, grucha i pali na styk. Minuta normalnej pracy zgasnął:(
nie pobiera paliwa z baniaka. jaszcze kilka prób i uwagę zwróciły na siebie zbierające się licznie bąbelki z powrotu na deklu nastawnika.
Diagnoza:
Zatarty tłoczek zaworu regulującego ciśnienie wewnątrz pompy. https://audi80.pl/rozbieranie-pompy- ... t65472.htm
3 i 4 fotka.
Koszt zaworu 50 zł+ dorobienie klucza.
Efekt:
Śmiga aż miło:)
Moje pytanie: jakie mogą być przyczyny uszkodzenia tegoż zaworu?
Pozdrawiam!
[ Dodano: 2012-10-18, 12:16 ]
Zaznaczam, że nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, a naprawę wykonał zaprzyjaźniony mechanik:)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zależy jakie uszkodzenie masz na myśli ...jeśli się ''wysypał ''to zwykle dzieje się to po silnym uderzeniu w jego okolicy ,lub kiedy auto miało mocnego " dzwona " z przodu Jęsli się zatarł to zwykle przyczyną jest "suche"paliwo lub zbyt wysoka temperatura paliwa ... albo obie te rzeczy na razherm pisze:Zatarty tłoczek zaworu regulującego ciśnienie wewnątrz pompy. https://audi80.pl/rozb...-37-vt65472.htm
3 i 4 fotka.
Koszt zaworu 50 zł+ dorobienie klucza.
Efekt:
Śmiga aż miło:)
Moje pytanie: jakie mogą być przyczyny uszkodzenia tegoż zaworu?