Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B4 1Z] Nagle zgasł i nie odpala

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 23 lip 2012, 11:14

Aha, czyli jeszcze może pompka siadać.. Jak się znajdzie trochę wolnego czasu to się za to biorę i się okaże co i jak. Dzięki za wyjaśnienie :-)

herm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 24 maja 2009, 23:51
Lokalizacja: Andrychów

Post autor: herm » 18 paź 2012, 12:04

Witam!
Nawiązując do tematu- sytuacja podobna: odpaliłem auto pod domem, kręcąc rozrusznikiem dłużej niż zwykle, wyjechałem za bramę i zgasną. Kręcę, kręcę- odpalił, zero reakcji na gaz, 3 sek i trzeba było niunie zflinstonować na podwórko.
Stan autka na czas opisanej sytuacji:
Pompa po częściowej regeneracji, złożona z trzech (przed naprawom brak mocy!!!, dymienie na czarno, delikatne objawy zasyfionego nastawnika BOSCH`a). Pompiarz nie daleko Rybnika zdiagnozował nie szczelną sekcje tłoczącą. Do tego zafundowałem sonie końcówki od AFN+ nowy filtr. Audiczka nabrała werwy: 120 km/h, gaz i czujemy się dobrze, autostrada Niemcy 200 km/h:). W sumie po remoncie zrobiłem ok 6000 km na norweskim paliwie. Zjechałem do Polski, 2 dni i zonk!
Szukamy:
Odpięliśmy przewód zasilający pompie- do baniaka+ grucha. Powrót z wtryskiwaczy do baniaka. Powrót z pompy zaślepiony, a z drugiej strony (od rozrządu) do baniaka (podwójny króciec u góry pokrywy nastawnika potencjometrycznego).Popuszczone wszystkie zasilania wtrysków. Nabiliśmy paliwa gruchą, rozruch i z wtryskiwaczy ukazała się fontanna jak trzeba. Dokręcenie przewodów, grucha i pali na styk. Minuta normalnej pracy zgasnął:(
nie pobiera paliwa z baniaka. jaszcze kilka prób i uwagę zwróciły na siebie zbierające się licznie bąbelki z powrotu na deklu nastawnika.
Diagnoza:
Zatarty tłoczek zaworu regulującego ciśnienie wewnątrz pompy. https://audi80.pl/rozbieranie-pompy- ... t65472.htm
3 i 4 fotka.
Koszt zaworu 50 zł+ dorobienie klucza.
Efekt:
Śmiga aż miło:)
Moje pytanie: jakie mogą być przyczyny uszkodzenia tegoż zaworu?
Pozdrawiam!

[ Dodano: 2012-10-18, 12:16 ]
Zaznaczam, że nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, a naprawę wykonał zaprzyjaźniony mechanik:)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 paź 2012, 19:05

herm pisze:Zatarty tłoczek zaworu regulującego ciśnienie wewnątrz pompy. https://audi80.pl/rozb...-37-vt65472.htm
3 i 4 fotka.
Koszt zaworu 50 zł+ dorobienie klucza.
Efekt:
Śmiga aż miło:)
Moje pytanie: jakie mogą być przyczyny uszkodzenia tegoż zaworu?
Zależy jakie uszkodzenie masz na myśli ...jeśli się ''wysypał ''to zwykle dzieje się to po silnym uderzeniu w jego okolicy ,lub kiedy auto miało mocnego " dzwona " z przodu ;-) Jęsli się zatarł to zwykle przyczyną jest "suche"paliwo lub zbyt wysoka temperatura paliwa ... albo obie te rzeczy na raz ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 21 paź 2012, 20:53

Moje pytanie: jakie mogą być przyczyny uszkodzenia tegoż zaworu?
Chrzczone paliwo. Gdybyś go rozbierał to po paru "otwarciach" do wyrzucenia jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl