Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0E] Nieszczelny układ wydechowy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
bartolommeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 23 paź 2008, 20:21

[80 B4 2.0E] Nieszczelny układ wydechowy

Post autor: bartolommeo » 23 paź 2008, 22:43

Ponieważ jestem zielony jeżeli chodzi o budowę 80 zwracam się z prośbą do Was. Układ wydechowy na łączeniu z katalizatorem jest nieszczelny czego objawem są przedmuchy oraz oczywiście głośna praca a na domiar złego śruby mocujące są nie do odkręcenia i niestety będę musiał je ciąć. Jak najlepiej uszczelnić układ i czy śruby są ogólnie dostępne?

Zdjęcie poglądowe

Obrazek


Kolejna zastanawiająca kwestia z układem wydechowym to brak jakiegokolwiek podwieszenia w jego środkowej części (zdjęcie poniżej) oraz połączenie pierwszego tłumika ze środkowym w taki sposób, że rury ruszają się względem siebie. Szczerze powiedziawszy nie wydaje mi się, żeby tak to miało być

Obrazek

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 23 paź 2008, 23:14

Przetnij te śruby przy katalizatorze i zastąp innymi, tylko takimi o podwyższonej twardości. Śruby i nakrętki do układów wydechowych, spokojnie powinieneś dostać w każdym sklepie motoryzacyjnym. Zapytaj również o pastę do uszczelniania połączeń wydechu.
Co do drugiej foty, to ten łącznik masz do wymiany. Z tego co widać, to jedna obejma już przestała istnieć. Łącznik też jest do kupienia, jego koszt nie powinien przekroczyć 30-tu złotych. Po jego wymianie rury powinny przestać się ruszać.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 24 paź 2008, 22:01

1 łączenie katalizatora i dwururki kolektora , tam masz taki pierścień uszczelniający metalowy stożkowy , on jest ściskany przez tą kryzę na 3 śruby. Śruby kupisz bez problemu proponuje oryginały bo nie skorodują szybko a pewnie jeszcze nieraz coś wyniknie z wydechem do poprawki. 2 łącznik do wymiany, zakup również małą tubke pasty uszczelniającej do wydechu np Bosala i posmaruj wszystkie łącza przy montażu.

nitromek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 lut 2008, 12:21
Lokalizacja: WOT Otwock

Post autor: nitromek » 26 paź 2008, 02:46

tak jak kolega wyżej napisał bez pasty się nie obejdzie, polecam bosal, czasem nazywaja to beton do tłumików:)

coffee8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 10 sie 2008, 14:56
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: coffee8 » 26 paź 2008, 11:20

Pasta Bosal jest gicio, posmarujesz zakręcisz i będzie super!

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 26 paź 2008, 11:28

jakiś czas temu miałem podobny problem u mnie śruby były zerwane pojechałem do zakładu który zajmuje się tego typu rzeczami i za wymianę śrub i nowy hak zapłaciłem 40 złoty. Śruby mogą być zapieczone to wtedy trzeba je potraktować palnikiem i wtedy ładnie wyjdą.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 01 lut 2011, 15:25

Panowie, mam mały problem. Otóż auto brzmi teraz jakby miało 700HP <ok> .
A tak na poważnie zrobiła się nieszczelność w ukł. wydechowym za katalizatorem. Z tego co widziałem to na łączeniach rury. Nieszczelność jest na tyle duża, że oprócz głośnego warczenia, widać znaczną ilość wydobywających się stamtąd spalin.

Moje pytanie jest następujące, skąd się wzięła taka nieszczelność. Pojawiło się to nagle dzisiaj rano i z kilometra na kilometr jest głośniej. No i w dodatku jak stoje na światłach... zapach spalin :-/ . Czy to może być bardzo niebezpieczne?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 01 lut 2011, 15:59

Jeśli nie zwadziłeś o nic to wzięła się ze starości, można to pospawać i będzie OK.

Awatar użytkownika
DżiPi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 07 sty 2011, 15:06
Lokalizacja: Z Pączy....

Post autor: DżiPi » 01 lut 2011, 16:03

krisiun1 pisze:Jeśli nie zwadziłeś o nic to wzięła się ze starości, można to pospawać i będzie OK.
Jeśli "ząb czasu"nadgryzł to może nie być co spawać <ok>

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 01 lut 2011, 16:24

To już niech oceni spawacz ;-)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 01 lut 2011, 16:43

Czyli mówicie, że i tak to musi zrobić jakiś "szpecjalista"?
Widziałem w jednym z marketów jakąś masę uszczelniającą do ukł. wydechowych...
Na opakowaniu pisało, że na rozgrzany dziurawy element nanieść trochę tego specyfiku i zostawić do ostygnięcia <ok> . Jednak tak jak wspomniał kolega DżiPi, "Jeśli "ząb czasu"nadgryzł to może nie być co spawać <ok>"; to chyba pozostanie wymiana tych elementów. Pozostaje pytanko czy te rury stanowią całość z jakimś innym elementem wydechu np. czy jest ta rura na stałe połączona z katalizatorem, czy może są one poszczególnymi odcinkami, które są ze sobą połączone?

Nigdy nie miałem do czynienia z układem wydechowym :oops: ... a trochę mi warczy i śmierdzi <ok> (że użyje takiego kolokwialnego języka :-D ).

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 01 lut 2011, 16:45

pospawasz to bez problemu tylko trzeba ładnie wyczyścić ile się da nadłożyć blaszkę jak jest bardzo duża dziura i zaspawać.
zawsze pierwsze gnije tu gdzie były spawy bo materiał jest osłabiony.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 01 lut 2011, 17:15

mati86, rozumiem ;-)
Jutro podjadę do zaufanego mechanika i mamy to razem zrobić. Choć moja rola to będzie raczej jedynie pomocnika - podawacza elektrod <ok> .

Jeszcze takie pytanko. Jak ta rura była fabrycznie łączona? Jakaś opaska zaciskowa :oops: ?

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 01 lut 2011, 17:22

Patrique, elektrodom się tego nie robi bo tylko dziury popalisz. tylko pułautomat.
zależy w którym miejscu to jet ale jest tam taka opaska na łaczeniu
katalizatora z tylnym tłumikiem.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 01 lut 2011, 19:20

mati86 pisze:elektrodom
Elektrodą jak ktoś potrafi to spokojnie zrobi.Odpowiednia "pałeczka",mniejszy prąd i jazda.
No---odpowiednia nakładka ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl