Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] bierze olej i płyn chłodniczy

Pavlo!
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 01 lut 2011, 20:51

[1.9 TDI 1Z] bierze olej i płyn chłodniczy

Post autor: Pavlo! » 01 lut 2011, 21:05

Witam!

Jestem nowy i za wszelkie niedociągnięcia przepraszam. Wiem, że sporo jest tutaj miłośników ekspertów, którzy wiedzą więcej aniżeli "mechanicy", co chcą ściągnąć spodnie przez głowę. Mam spory problem z moją Audicą. Auto bierze ponad 0,2 L oleju na 1000 km, ale to nie wszystko. Podczas jazdy po miejscu zaniepokoiło mnie co chwilę dolewanie płynu. W końcu zmierzyłem ile bierze płynu i tutaj szok: 1 L na 200 km. W ten sam dzień zrobiłem trasę - 150 km i nie wzięło ani grama.

Co zrobić i co po kolei sprawdzać. Z góry dzięki za wszelkie informacje.

Z takich informacji, być może pomocnych: auto nie dymi, spalanie jest w miarę normalne. Poziom oleju się nie podnosi. Zbiorniczek płynu jest bardzo brudny ale płyn w nim jest normalnie - niebieski. Mocy za bardzo nie ma, ale to chyba zabity katalizator. Szyba przednia marznie, ale to chyba od niewytrzepywanych ze śniegu dywaników.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 lut 2011, 21:10

Szukaj wycieków na wszystkich łączeniach węży chłodniczych.

Sprawdź luz na osi turbiny.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 lut 2011, 21:12

po pierwsze spalanie oleju na poziomie 0,2 litra na 1000km to nie jest tragedia. po drugie sprawdź czy gdzieś ci nie ucieka płyn chłodniczy bo taki ubytek świadczy raczej o jakimś wycieku.najczęściej płyn ucieka przy króćcu gdzie łączy się górny wąż z silnikiem lub na łączeniu węży np z pompa wody...
Ostatnio zmieniony 01 lut 2011, 21:13 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

Pavlo!
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 01 lut 2011, 20:51

Post autor: Pavlo! » 01 lut 2011, 21:13

trepek pisze:Szukaj wycieków na wszystkich łączeniach węży chłodniczych.

Sprawdź luz na osi turbiny.
Luz jest ale niewielki, wyczyszczony został kolektor ssący, w którym było pełno nagaru. Przez co auto zyskało trochę mocy. Wycieków nie widać.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Re: [1.9 TDI 1Z] bierze olej i płyn chłodniczy

Post autor: joandaw » 01 lut 2011, 21:13

Pavlo! pisze: Zbiorniczek płynu jest bardzo brudny ale płyn w nim jest normalnie - niebieski
Olej dostaje się do płynu prawdopodobnie uszczelka pod głowicą,posprawdzaj też jak Ci płynu ubywa króćce przy głowicy z tyłu i z boku czy nie przepuszczają ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 lut 2011, 21:16

najlepiej wsadź coś do zbiorniczka np białą szmatę i zobacz czy nie masz ciemnego osadu z oleju.jak nie będzie to pewnie olej nie idzie w układ.jeśli była by to uszczelka to albo olej by się mieszał z płynem,albo na odwrót ale w tedy albo płyn byłby ciemny albo poziom oleju by rósł.jeszcze uszczelka może puścić w takim miejscu że będzie się robiło spore ciśnienie w układzie chłodzenia i węże będziesz miał bardzo twarde.odkręć zbiorniczek i sprawdź czy nie wali z niego spalinami lub czy nie leca bąble powietrza.

[ Dodano: 2011-02-01, 21:21 ]
Pavlo! pisze:Wycieków nie widać.
uwierz mi że nieraz wycieki są bardzo trudne do zlokalizowania bo co wycieknie to zdąży odparować przez gorący silnik.odpal samochód i sprawdź wszystkie połączenia węży.ja stawiam na wyciek...

Pavlo!
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 01 lut 2011, 20:51

Post autor: Pavlo! » 01 lut 2011, 21:24

hudy pisze:najlepiej wsadź coś do zbiorniczka np białą szmatę i zobacz czy nie masz ciemnego osadu z oleju.jak nie będzie to pewnie olej nie idzie w układ.jeśli była by to uszczelka to albo olej by się mieszał z płynem,albo na odwrót ale w tedy albo płyn byłby ciemny albo poziom oleju by rósł.jeszcze uszczelka może puścić w takim miejscu że będzie się robiło spore ciśnienie w układzie chłodzenia i węże będziesz miał bardzo twarde.odkręć zbiorniczek i sprawdź czy nie wali z niego spalinami lub czy nie leca bąble powietrza.
Robiłem test ze szmatką i nie widać osadu. Nie czuć spalin ani nie ma bąbelków w zbiorniczku. Chyba, że faktycznie ten wyciek a ja go nie widzę...;/

....................

A to, że w trasie nie wzięło płynu tylko po miejscu nie ma znaczenia?

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 01 lut 2011, 23:21

Zobacz z tyłu silnika króciec jeszcze, jest pod przewodem olejowym do turbo z tyły silnika. Lubi tam podciekać, a jak stamtąd leci to wychaczysz go bo skrzynia będzie mokra - z niej nie odparuje ;-) Spalanie oleju to bardzo dobra norma ;-) Podociskaj na ciepłym silniku opaski wszystkie z umiarem i jedź przedmuchać gary porządnie i poszukaj jeszcze raz wycieków i czy ubyło płynu

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 02 lut 2011, 08:48

Pavlo!, a ja proponuję uzupełnić płyn do wymaganego poziomu, zakręcić korek i pojeździć mocniej. W czasie tej jazdy jak się zatrzymasz zerknij pod machę czy nie wali płyn spod korka albo czy z jakiegoś połączenia płyn nie ucieka...

Pavlo!
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 01 lut 2011, 20:51

Post autor: Pavlo! » 02 lut 2011, 13:21

Niki20 pisze:Pavlo!, a ja proponuję uzupełnić płyn do wymaganego poziomu, zakręcić korek i pojeździć mocniej. W czasie tej jazdy jak się zatrzymasz zerknij pod machę czy nie wali płyn spod korka albo czy z jakiegoś połączenia płyn nie ucieka...
Nie wywala płynu i też nigdzie nie ucieka. Jest jakiś sposób, żeby sprawdzić, czy jest to wina uszczelki pod głowicą bez jej ściągania?

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 02 lut 2011, 15:20

przybywa Ci oleju na bagnecie?

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 02 lut 2011, 15:26

Wyczyść zbiorniczek wlej płyn i sprawdź później czy zbiorniczek znowu jest czarny ;-)

Pavlo!
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 01 lut 2011, 20:51

Post autor: Pavlo! » 02 lut 2011, 15:30

Nie przybywa oleju, a wręcz ubywa. Ponad 0,2 L na 1000 km.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 02 lut 2011, 15:55

Pavlo!, a sprawdź jeszcze czy dywanu nie masz mokrego z przodu w nogach kierowcy i pasażera...

karczu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 19 gru 2010, 15:51

Post autor: karczu » 02 lut 2011, 16:45

naprawde sprawdz to moze nagrzewnica ci puszcza, a jak z ciepłotą w aucie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl