[1.9 TDI 1Z] bierze olej i płyn chłodniczy
[1.9 TDI 1Z] bierze olej i płyn chłodniczy
Witam!
Jestem nowy i za wszelkie niedociągnięcia przepraszam. Wiem, że sporo jest tutaj miłośników ekspertów, którzy wiedzą więcej aniżeli "mechanicy", co chcą ściągnąć spodnie przez głowę. Mam spory problem z moją Audicą. Auto bierze ponad 0,2 L oleju na 1000 km, ale to nie wszystko. Podczas jazdy po miejscu zaniepokoiło mnie co chwilę dolewanie płynu. W końcu zmierzyłem ile bierze płynu i tutaj szok: 1 L na 200 km. W ten sam dzień zrobiłem trasę - 150 km i nie wzięło ani grama.
Co zrobić i co po kolei sprawdzać. Z góry dzięki za wszelkie informacje.
Z takich informacji, być może pomocnych: auto nie dymi, spalanie jest w miarę normalne. Poziom oleju się nie podnosi. Zbiorniczek płynu jest bardzo brudny ale płyn w nim jest normalnie - niebieski. Mocy za bardzo nie ma, ale to chyba zabity katalizator. Szyba przednia marznie, ale to chyba od niewytrzepywanych ze śniegu dywaników.
Jestem nowy i za wszelkie niedociągnięcia przepraszam. Wiem, że sporo jest tutaj miłośników ekspertów, którzy wiedzą więcej aniżeli "mechanicy", co chcą ściągnąć spodnie przez głowę. Mam spory problem z moją Audicą. Auto bierze ponad 0,2 L oleju na 1000 km, ale to nie wszystko. Podczas jazdy po miejscu zaniepokoiło mnie co chwilę dolewanie płynu. W końcu zmierzyłem ile bierze płynu i tutaj szok: 1 L na 200 km. W ten sam dzień zrobiłem trasę - 150 km i nie wzięło ani grama.
Co zrobić i co po kolei sprawdzać. Z góry dzięki za wszelkie informacje.
Z takich informacji, być może pomocnych: auto nie dymi, spalanie jest w miarę normalne. Poziom oleju się nie podnosi. Zbiorniczek płynu jest bardzo brudny ale płyn w nim jest normalnie - niebieski. Mocy za bardzo nie ma, ale to chyba zabity katalizator. Szyba przednia marznie, ale to chyba od niewytrzepywanych ze śniegu dywaników.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
po pierwsze spalanie oleju na poziomie 0,2 litra na 1000km to nie jest tragedia. po drugie sprawdź czy gdzieś ci nie ucieka płyn chłodniczy bo taki ubytek świadczy raczej o jakimś wycieku.najczęściej płyn ucieka przy króćcu gdzie łączy się górny wąż z silnikiem lub na łączeniu węży np z pompa wody...
Ostatnio zmieniony 01 lut 2011, 21:13 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [1.9 TDI 1Z] bierze olej i płyn chłodniczy
Olej dostaje się do płynu prawdopodobnie uszczelka pod głowicą,posprawdzaj też jak Ci płynu ubywa króćce przy głowicy z tyłu i z boku czy nie przepuszczająPavlo! pisze: Zbiorniczek płynu jest bardzo brudny ale płyn w nim jest normalnie - niebieski
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
najlepiej wsadź coś do zbiorniczka np białą szmatę i zobacz czy nie masz ciemnego osadu z oleju.jak nie będzie to pewnie olej nie idzie w układ.jeśli była by to uszczelka to albo olej by się mieszał z płynem,albo na odwrót ale w tedy albo płyn byłby ciemny albo poziom oleju by rósł.jeszcze uszczelka może puścić w takim miejscu że będzie się robiło spore ciśnienie w układzie chłodzenia i węże będziesz miał bardzo twarde.odkręć zbiorniczek i sprawdź czy nie wali z niego spalinami lub czy nie leca bąble powietrza.
[ Dodano: 2011-02-01, 21:21 ]
[ Dodano: 2011-02-01, 21:21 ]
uwierz mi że nieraz wycieki są bardzo trudne do zlokalizowania bo co wycieknie to zdąży odparować przez gorący silnik.odpal samochód i sprawdź wszystkie połączenia węży.ja stawiam na wyciek...Pavlo! pisze:Wycieków nie widać.
Robiłem test ze szmatką i nie widać osadu. Nie czuć spalin ani nie ma bąbelków w zbiorniczku. Chyba, że faktycznie ten wyciek a ja go nie widzę...;/hudy pisze:najlepiej wsadź coś do zbiorniczka np białą szmatę i zobacz czy nie masz ciemnego osadu z oleju.jak nie będzie to pewnie olej nie idzie w układ.jeśli była by to uszczelka to albo olej by się mieszał z płynem,albo na odwrót ale w tedy albo płyn byłby ciemny albo poziom oleju by rósł.jeszcze uszczelka może puścić w takim miejscu że będzie się robiło spore ciśnienie w układzie chłodzenia i węże będziesz miał bardzo twarde.odkręć zbiorniczek i sprawdź czy nie wali z niego spalinami lub czy nie leca bąble powietrza.
....................
A to, że w trasie nie wzięło płynu tylko po miejscu nie ma znaczenia?
Zobacz z tyłu silnika króciec jeszcze, jest pod przewodem olejowym do turbo z tyły silnika. Lubi tam podciekać, a jak stamtąd leci to wychaczysz go bo skrzynia będzie mokra - z niej nie odparuje Spalanie oleju to bardzo dobra norma Podociskaj na ciepłym silniku opaski wszystkie z umiarem i jedź przedmuchać gary porządnie i poszukaj jeszcze raz wycieków i czy ubyło płynu
Nie wywala płynu i też nigdzie nie ucieka. Jest jakiś sposób, żeby sprawdzić, czy jest to wina uszczelki pod głowicą bez jej ściągania?Niki20 pisze:Pavlo!, a ja proponuję uzupełnić płyn do wymaganego poziomu, zakręcić korek i pojeździć mocniej. W czasie tej jazdy jak się zatrzymasz zerknij pod machę czy nie wali płyn spod korka albo czy z jakiegoś połączenia płyn nie ucieka...