Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] bable w zbiorniku wyrownawczym

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
SOLEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 28 lip 2007, 14:09

[All] bable w zbiorniku wyrownawczym

Post autor: SOLEK » 08 sty 2011, 09:53

Witam szanowne kolezanki i kolegow,

sprawa pilna bo jade dzisiaj na wesele ( lub nie :( )

Kilka dni temu usłyszalem stojąc w korku dzwiny dzwiek z lewej strony auta, jakby trącić palcem rozciągnietą sprężyne z cienkiego drutu. Kilka razy pojawił sie w czasie jazdy.
Nieco zaintrygowany zajrzalem pod maskę - zero dzwieków sprezyny

Zgasilem motor za moment zapaliłem, a tu brzdek .... i jest sprezyna .

Co sie okazuje - w momencie odpalania lecą bąble z płynem przez cienką rurkę do zbiorniczka wyrównawczego. Muszą równiez wylatywać w czasie jazdy bo sprężynę słychać od czasu do czasu.
Dzieje sie u mnie tak przy najcześciej w momencie wciskania sprzegla przy zmianie biegów( moja niunia dodaje sobnie troche gazu przy zmianie biegów), ale tez słychać to charakterystyczne "pierdniecie" w innych sytuacjach.

Masła na bagnecie ani korku nie ma( czyli płyn nie dostaje sie do oleju).
Płynu ze zbiornika nie ubywa
Odkrecilem pare razy korek zeby spuscic powietrze. Weze miekkie. Teraz jakby nie bylo cisnienia w ukladzie mimo tego ze auto pracowalo kilka minut.
Nie widze specjalnie zeby dymila na bialo.

Z postow wynikaloby, ze moze byc uszczelka, nieszczelny układ ( nagrzewnica, króciec) pekniety cylinder.
A co z pompą wody? Moze gdzies uklad ciagnie powietrze ( na gorze ) wiec plyn nie wycieka?
Nie bardzo wiem jak to ugryźć. Moze ktoś podpowie. bo nie wiem czy jechac w trase.
Pozdrawiam
Były dwa B4 1.6E
JEST B4 AVANT 2.0E i BMW E46

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sty 2011, 10:01

Hmy, co by tu ci doradzić. Jeśli nie czujesz spalin ze zbiorniczka, nie ma tam dużego ciśnienia i auto ci się nie gotuje to nie przejmowałbym się tym aż tak bardzo. Daleko na to wesele?
Części samochodowe online - Motostacja

SOLEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 28 lip 2007, 14:09

Post autor: SOLEK » 08 sty 2011, 10:57

80km w jedną strone.
Zapomnialem o wachaniu plynu. zaraz to sprawdze.
Moze chlodnica puscila gdzies na górze?.
Pozdro
Były dwa B4 1.6E
JEST B4 AVANT 2.0E i BMW E46

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sty 2011, 10:59

Te wahania płynu oraz bomblenie wskazywałoby na zapowietrzenie układu chłodzenia. Pytanie tylko co jest przyczyną.
Części samochodowe online - Motostacja

SOLEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 28 lip 2007, 14:09

Post autor: SOLEK » 08 sty 2011, 11:35

to nie wahanie tylko wąchanie :)
ilosc plynu stala nic sie nie zmienia.
kiedys ubywalo bo byl pekniety plastikowy krociec przy zbiorniczku( zalozylem glebiej rurke i dodatkowa opaske i przestal puszczac tamtedy)
-zatykam reką glowny otwor zbiornika na pracujacym motorze i nie czuje wytwarzania cisnienia
nie moge jednoznacznie okreslic jak sie nagrzewa bo:
- po ok 1km zaczyna dmuchac cieple -letnie powietrze z frontowych nadmuchów ale na nogi nie - wiec chyba mam do regulacji silniczki i klapki od nawiewow klimatronika
- musialbym zobaczyc jak grzeje u kolegow z grupy lodzkiej aby to porownac

podejrzewam nieszczelnosc ukladu.
Jesli nie bedzie smrodu spalin w zbiorniku to jakie inne objawy walnietej usczelki?
Czy moze byc uszkodzona i nie mieszac płynu z olejem( brak budyniu pod korkiem i na bagnecie)?
pozdrowka
Były dwa B4 1.6E
JEST B4 AVANT 2.0E i BMW E46

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sty 2011, 11:40

SOLEK pisze:to nie wahanie tylko wąchanie :)
Ło, źle mi się przeczytało :-P
SOLEK pisze:Czy moze byc uszkodzona i nie mieszac płynu z olejem( brak budyniu pod korkiem i na bagnecie)?
pozdrowka
Jak najbardziej może być. Kumpel w Hondzie miał ostatnio taki przypadek. Od kupna auto brało mu 0,5l oleju na 1000km, dodatkowo po przejechaniu się autostradą wywaliło mu płyn. Płyn nie mieszał się z olejem, anie odwrotnie. Po zdjęciu głowicy okazało się że była krzywa.
Części samochodowe online - Motostacja

SOLEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 28 lip 2007, 14:09

Post autor: SOLEK » 08 sty 2011, 11:46

oleju nie bierze wcale
nie przybywa go rowniez ( aczkolwiek tak sobie mysle ze skoro nie ubywa wcale to moze go jednak przybywa :)))
moze zamiast plynu lapie benzyne ........ ale jak?
pozdro
ide sprawdzic zapachy
Były dwa B4 1.6E
JEST B4 AVANT 2.0E i BMW E46

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sty 2011, 11:47

SOLEK pisze:moze zamiast plynu lapie benzyne ........ ale jak?
Przez nieszczelne pierścienie. Ale jak by łapał benzynę (a benzyna jest dość lotna) to myślę że podczas pracy silnik by ją odparował więc ubytki i tak byłby widoczne. W ON jest chyba nieco inaczej bo ropa nie paruje tak łatwo.
Części samochodowe online - Motostacja

SOLEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 28 lip 2007, 14:09

Post autor: SOLEK » 08 sty 2011, 13:15

wlasnie wrocilem z parkingu,

na zimnym silniku przy odpaleniu nie puscil babli.
po 3 -5 minutach waz gumowy od silnika do chlodnicy wzglednie twardy, ale da sie reką troche scisnąć.
Korek trzyma cisnienie, bo jak odkrecilem to puscil powietrze ( nie spaliny- smrodu spalin nie ma)
obejrzalem krocce - wyciekow nie widze
komora silnika raczej sucha jak na te warunki pogodowe ( mam oslonę)

przy nagrzanym silniku gazuje do 5000 obrotow - babli brak, a widac, ze plyn leci z chlodnicy do zbiornika - czyli pąpa pracuje.

nagrzal sie dzisiaj szybko, 5 min na parkingu i po przejechaniu 500m zaczal dmuchac z frontowych nawiewow cieplym powietrzem.

ki diabel - ???????????

szumi mi albo pąpa alo alternator pewnosci nie mam
Wciaga duzo benzyny :shock: na krotkic trasach do 3km zima miasto - 20l/100 w trasie przy 120-130 pali 7.2l/100 - podejrzewam sądę ,ale to inna bajka.
Dzisiaj zagadalem kolesia z Audi 2.8 powiedzial ze max to 15l/100 w miescie :-?

Chyba pojade :)
Były dwa B4 1.6E
JEST B4 AVANT 2.0E i BMW E46

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sty 2011, 13:16

Czyli ja bym się nie martwił.
Części samochodowe online - Motostacja

SOLEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 28 lip 2007, 14:09

Post autor: SOLEK » 08 sty 2011, 13:23

labil
dzieki za pomoc, jak to znajde to sie odezwe, a moze przy okazji ktos cos podpowie
pozdro
Były dwa B4 1.6E
JEST B4 AVANT 2.0E i BMW E46

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 09 sty 2011, 20:35

kolego jedz do warsztatu za 30 zeta sprawdzisz czy w płynie są spaliny mają specjalny sprzęt do tego
80 b3 1.8
100 c4 avant quattro 2.8

SOLEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 28 lip 2007, 14:09

Post autor: SOLEK » 03 lut 2011, 22:34

witam,
wiec dzisiaj namierzylem ten dzwiek
Nie pochodzi ze zbiornika plynu tylka z takiego urzadzonka ktore jest przymocowane do wspornika ABS-u ponizej ABS
Wiec to nie turbulentny przeplyw plynu daje taki odglos tylko to ustrojstwo.
Wyglada jakby mialo jakąs membrane po srodku. So do niego podlaczone dwa przewody.
Od dolu grubszy od dygifanta ( jak go scisne to to ustrojstwo przestaje brzeczec) i od gory cienki ktory idzie do przewodu nagrzewncy.

jak zdejme gorny to tez przestaje brzeczec
Co to jest i dlaczego brzeczy :)
pozdro
Były dwa B4 1.6E
JEST B4 AVANT 2.0E i BMW E46

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga