Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Uszczelniacze (głowica) czy pierścienie (dół)

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

[ALL] Uszczelniacze (głowica) czy pierścienie (dół)

Post autor: knocke » 13 sie 2007, 15:08

Witam!

Temat znany i lubiany w kolejnej odsłonie - cierpliwości ;-)

Dziś mnie macher zdziwił, zapytany czy podejmie się wymienić mi uszczelniacze zaworowe bo bierze mi ok 1l/1000km mineralnego odpowiedział że ok ale nie ma sensu bo w tych samochodach to rzadko problemem są uszczelniacze a częściej pierścienie olejowe. Na to ja mu że szanuję jego doświadczenie z marką ale ciśnienie mam bardzo równe i prawie fabryczne na wszystkich garnkach, a on że ciśnienie to sobie może być ładne, bo to dzięki górnym pierścieniom a słabe są dolne zgarniające olej.

Zgłupiałem czy i jak zatem odróżnić bez demontażu czy przyczyną brania oleju w nie-zastraszających ilościach jest, ogólnie mówiąc "góra" czy "dół" silnika jeśli nie ciśnieniem? Wydawało mi się że w 90% wypadków wszystkie pierścionki zużywają się w miarę równomiernie.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 sie 2007, 15:24

Najcześciej siadaja uszczelniacze zaworów wym tylko je i bedzie git

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 13 sie 2007, 15:58

WOJTEK26 pisze:Najcześciej siadaja uszczelniacze zaworów wym tylko je i bedzie git
Wiesz, twoje zdanie i doświadczenie również bardzo cenię, co więcej intuicyjnie się zgadzam ale mechanika to nie wróżenie z fusów :mrgreen:

Więc jak odróżnić "górę" od "dołu"?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 sie 2007, 16:13

Wiesz kiedys pracowałem jako mechanik w szkole sredniej i nie jedno auto naprawiałem i nie spotkałem sie żeby wysiadły pierścienie olejowe bez uszczelniających

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 13 sie 2007, 17:08

Wiesz kiedys pracowałem jako mechanik w szkole sredniej i nie jedno auto naprawiałem i nie spotkałem sie żeby wysiadły pierścienie olejowe bez uszczelniających
Widać mój pan mechanik się spotkał :-/ Albo mu się tak wydaje, dzięki :!:

A czy ktoś jeszcze się wypowie w temacie?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 sie 2007, 18:34

Niestety w przypadku niektórych wersji silnikowych w fabryce Audi montowano pierścienie zgarniające wyprodukowane we Francji, które do najlepszych nie należały. Trafił mi się kiedyś taki egzemplarz silnika, który miał prawidłowa kompresję, wymienilem mu uszczelniacze a on dalej pobierał olej. Podobnie robiono w koncernie VW/Audi w przypadku silników montowanych w autach marki Skoda, do których zakładano japońskie pierścienie. Według mnie wszystko zależy od konkretnego egzemplarza i nia ma na to reguły.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 13 sie 2007, 19:36

Ponieważ koszt wymiany uszczelniaczy nie jest duży od tego właśnie bym zaczął na twoim miejscu. Po wymianie dowiesz się o ile spalanie oliwy spadło.

MARCO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 04 mar 2007, 21:46
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: MARCO » 13 sie 2007, 20:28

Zgadzam się z przedmówcą, a jak wiadomo guma się starzeje a B3 już swoje lata ma więc najpierw wymień uszczelniacze.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 13 sie 2007, 21:58

Zrób próbe olejową, kopci Ci rano przy odpalaniu?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 sie 2007, 08:44

Jmm, a co da próba olejowa skoro ciśnienie jest ok. :?: Przecież próba olejowa przede wszystkim ma wykazać czy ewentualny brak kompresji wynika z zużycia górnych pierścieni czy wyrobionych zaworów/gniazd, a tu kompresja jest książkowa, jak pisał autor wątku.
Ja też najpierw wymieniłbym uszczelniacze i ewentualnie prowadnice zaworów.

knocke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 24 kwie 2007, 12:26
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: knocke » 14 sie 2007, 10:25

jmm pisze:Zrób próbe olejową, kopci Ci rano przy odpalaniu?
Nie, nie kopci mi, ciśnienie mierzyłem i próbę olejową też na wszelki zrobiłem ale jak napisał Danek nic to nie zmieniło - ciśnienie jak było dobre tak było dobre :mrgreen:

Uszczelniacze sobie wymienię ale ogólnie wnioski są takie, że jak napisał czarekj może się zdarzyć egz. który ma słabsze zbierające i bez rozebrania nic nie stwierdzisz bo kompresję trzyma a olejek powoli kopci. Może mój macher tylko takie robił ech ;-)

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 14 sie 2007, 10:57

Tak jak koledzy radzą najpierw wymień sobie uszczelniacze bo są tańsze a cała operacja trwa krótko i nie ma potrzeba takiego rozbierania silnika.
To prawda że guma się starzeje ale najgorszym wrogiem uszczelniaczy jest temperatura tz. jeśli kilka razy przegrzejesz silnik to po nich

PIACHU
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 01 lip 2007, 23:02
Lokalizacja: węgorzewo

Post autor: PIACHU » 15 sie 2007, 00:21

tak jak koledzy, radziłbym wymienić uszczelniacze i będzie ok! pozdrawiam i życzę szerokości_________________piachu

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 15 sie 2007, 13:14

Witam!
Ostatnio mialem podobny problem!Mam B4 silnik 2,3E tez bral mi 1l oleju na 1000km.Wymienilem gumki zaworow bez sciagania glowicy i jest zdecydowana poprawa,silnik dalej lekko bierze ale w porownaniu do tego co bylo to niebo a ziemia.Kiedys mialem B3 1,8E ktora nic nie brala od zmiany do zmiany-marzenie :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl