[ALL] Uszczelniacze (głowica) czy pierścienie (dół)
[ALL] Uszczelniacze (głowica) czy pierścienie (dół)
Witam!
Temat znany i lubiany w kolejnej odsłonie - cierpliwości
Dziś mnie macher zdziwił, zapytany czy podejmie się wymienić mi uszczelniacze zaworowe bo bierze mi ok 1l/1000km mineralnego odpowiedział że ok ale nie ma sensu bo w tych samochodach to rzadko problemem są uszczelniacze a częściej pierścienie olejowe. Na to ja mu że szanuję jego doświadczenie z marką ale ciśnienie mam bardzo równe i prawie fabryczne na wszystkich garnkach, a on że ciśnienie to sobie może być ładne, bo to dzięki górnym pierścieniom a słabe są dolne zgarniające olej.
Zgłupiałem czy i jak zatem odróżnić bez demontażu czy przyczyną brania oleju w nie-zastraszających ilościach jest, ogólnie mówiąc "góra" czy "dół" silnika jeśli nie ciśnieniem? Wydawało mi się że w 90% wypadków wszystkie pierścionki zużywają się w miarę równomiernie.
Temat znany i lubiany w kolejnej odsłonie - cierpliwości
Dziś mnie macher zdziwił, zapytany czy podejmie się wymienić mi uszczelniacze zaworowe bo bierze mi ok 1l/1000km mineralnego odpowiedział że ok ale nie ma sensu bo w tych samochodach to rzadko problemem są uszczelniacze a częściej pierścienie olejowe. Na to ja mu że szanuję jego doświadczenie z marką ale ciśnienie mam bardzo równe i prawie fabryczne na wszystkich garnkach, a on że ciśnienie to sobie może być ładne, bo to dzięki górnym pierścieniom a słabe są dolne zgarniające olej.
Zgłupiałem czy i jak zatem odróżnić bez demontażu czy przyczyną brania oleju w nie-zastraszających ilościach jest, ogólnie mówiąc "góra" czy "dół" silnika jeśli nie ciśnieniem? Wydawało mi się że w 90% wypadków wszystkie pierścionki zużywają się w miarę równomiernie.
Niestety w przypadku niektórych wersji silnikowych w fabryce Audi montowano pierścienie zgarniające wyprodukowane we Francji, które do najlepszych nie należały. Trafił mi się kiedyś taki egzemplarz silnika, który miał prawidłowa kompresję, wymienilem mu uszczelniacze a on dalej pobierał olej. Podobnie robiono w koncernie VW/Audi w przypadku silników montowanych w autach marki Skoda, do których zakładano japońskie pierścienie. Według mnie wszystko zależy od konkretnego egzemplarza i nia ma na to reguły.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Jmm, a co da próba olejowa skoro ciśnienie jest ok. :?: Przecież próba olejowa przede wszystkim ma wykazać czy ewentualny brak kompresji wynika z zużycia górnych pierścieni czy wyrobionych zaworów/gniazd, a tu kompresja jest książkowa, jak pisał autor wątku.
Ja też najpierw wymieniłbym uszczelniacze i ewentualnie prowadnice zaworów.
Ja też najpierw wymieniłbym uszczelniacze i ewentualnie prowadnice zaworów.
Nie, nie kopci mi, ciśnienie mierzyłem i próbę olejową też na wszelki zrobiłem ale jak napisał Danek nic to nie zmieniło - ciśnienie jak było dobre tak było dobre :mrgreen:jmm pisze:Zrób próbe olejową, kopci Ci rano przy odpalaniu?
Uszczelniacze sobie wymienię ale ogólnie wnioski są takie, że jak napisał czarekj może się zdarzyć egz. który ma słabsze zbierające i bez rozebrania nic nie stwierdzisz bo kompresję trzyma a olejek powoli kopci. Może mój macher tylko takie robił ech
Witam!
Ostatnio mialem podobny problem!Mam B4 silnik 2,3E tez bral mi 1l oleju na 1000km.Wymienilem gumki zaworow bez sciagania glowicy i jest zdecydowana poprawa,silnik dalej lekko bierze ale w porownaniu do tego co bylo to niebo a ziemia.Kiedys mialem B3 1,8E ktora nic nie brala od zmiany do zmiany-marzenie
Ostatnio mialem podobny problem!Mam B4 silnik 2,3E tez bral mi 1l oleju na 1000km.Wymienilem gumki zaworow bez sciagania glowicy i jest zdecydowana poprawa,silnik dalej lekko bierze ale w porownaniu do tego co bylo to niebo a ziemia.Kiedys mialem B3 1,8E ktora nic nie brala od zmiany do zmiany-marzenie