[b3 SB] - Dziwne metaliczne dzwięki...
[b3 SB] - Dziwne metaliczne dzwięki...
Witam,
Samochod mam od 3 miesiecy rocznik 89/90.
Opis:
Podczas ostatniej wczorajszej jazdy usłyaszałem dziwny metaliczny dzwięk jakby z prawej strony maski/silnika. Coś ala jakbym ciągnał za sobą puszki metalowe na sznurku.
Dzwięk jest podczas jazdy narazie bywa dość rzadko. Nie zaobserwowałem by był silniejszy lub mniejszy przy dodawaniu gazu czy hamowaniu. Napewno nigdy go nie ma jak stoje i silnik mam włączony.Nawet jak dodaje gazu stojąc na luzie, nic się złego nie dzieje...
Być może dzwiek miałem już wcześniej, ale jeżdząc z nadmuchem + bzyczące radio, mogło go zagłuszać.
Pasek / rozrząd był wymieniany pompa wody też. (wymiana była około dwóch miesiecy temu).
----- Co powinienem sprawdzić? --------- jestem laikiem samochodowym. Pytam przezornie.
P.S.
Aktualnie sprawdzam spalanie, i wychodzi około 10. To nie za dużo na 1,6 TD?
Opony Zimowe, zima jaka jest, kazdy widzi. Codziennie jezdze mało, krótkie trasy. (4 KM w jedna, praca i powrot 4 KM) - czyli łacznie nie więcej jak 10 KM. To codziennie.
Czasami gdzieś wyskoczę dalej. Generalnie miasto, ale nie stoje aż tak dużo w korkach.
Silnik (temperatura) nie rozgrzewa się praktycznie nic. Jak jezdze z nadmuchem cieplym w zime, to dojezdzajac do pracy (czas okolo 10-15 minut te 4 KM) to wskazowka od temperatury ledwo drga. Jak wylacze nadmuch oczywiscie szybciej sie podnosi.
Technika jazdy, jako swiezo upieczony kierowca raczej nie szaleje.
Ruszanie z jedynki(do 20 km/h) potem 2 (do 30-40) (na niej wiekszosc skretow zakretow), potem trojka do 50 no i zaraz 4. (5 zadko zapinam), chyba ze sie szykuje dluzszy odcinek.
Generalnie jak rozpedzam sie do 70-80 krotko okresowo to tez na 4. Jak chwile dluzej to 5.
Wiadomo na trasie pewno i przy 60 byla by 5, w miescie na krotkiej trasie jakos wychodzi mi ze 90% mam na 4.
Dajcie znac co myslicie
Samochod mam od 3 miesiecy rocznik 89/90.
Opis:
Podczas ostatniej wczorajszej jazdy usłyaszałem dziwny metaliczny dzwięk jakby z prawej strony maski/silnika. Coś ala jakbym ciągnał za sobą puszki metalowe na sznurku.
Dzwięk jest podczas jazdy narazie bywa dość rzadko. Nie zaobserwowałem by był silniejszy lub mniejszy przy dodawaniu gazu czy hamowaniu. Napewno nigdy go nie ma jak stoje i silnik mam włączony.Nawet jak dodaje gazu stojąc na luzie, nic się złego nie dzieje...
Być może dzwiek miałem już wcześniej, ale jeżdząc z nadmuchem + bzyczące radio, mogło go zagłuszać.
Pasek / rozrząd był wymieniany pompa wody też. (wymiana była około dwóch miesiecy temu).
----- Co powinienem sprawdzić? --------- jestem laikiem samochodowym. Pytam przezornie.
P.S.
Aktualnie sprawdzam spalanie, i wychodzi około 10. To nie za dużo na 1,6 TD?
Opony Zimowe, zima jaka jest, kazdy widzi. Codziennie jezdze mało, krótkie trasy. (4 KM w jedna, praca i powrot 4 KM) - czyli łacznie nie więcej jak 10 KM. To codziennie.
Czasami gdzieś wyskoczę dalej. Generalnie miasto, ale nie stoje aż tak dużo w korkach.
Silnik (temperatura) nie rozgrzewa się praktycznie nic. Jak jezdze z nadmuchem cieplym w zime, to dojezdzajac do pracy (czas okolo 10-15 minut te 4 KM) to wskazowka od temperatury ledwo drga. Jak wylacze nadmuch oczywiscie szybciej sie podnosi.
Technika jazdy, jako swiezo upieczony kierowca raczej nie szaleje.
Ruszanie z jedynki(do 20 km/h) potem 2 (do 30-40) (na niej wiekszosc skretow zakretow), potem trojka do 50 no i zaraz 4. (5 zadko zapinam), chyba ze sie szykuje dluzszy odcinek.
Generalnie jak rozpedzam sie do 70-80 krotko okresowo to tez na 4. Jak chwile dluzej to 5.
Wiadomo na trasie pewno i przy 60 byla by 5, w miescie na krotkiej trasie jakos wychodzi mi ze 90% mam na 4.
Dajcie znac co myslicie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
Re: [b3 SB] - Dziwne metaliczne dzwięki...
absolutnie za dużo może masz termostat walnięty?i nie trzyma temp.?a jak będzie cały czas zimny to i będzie więcej palił :cry: ja mam 1,9 i mi pali w te mrozy po -20 góra 8l a tak normalnie to 5-6 lP.S.
Aktualnie sprawdzam spalanie, i wychodzi około 10. To nie za dużo na 1,6 TD?
[ Dodano: 2011-02-10, 18:42 ]
termostat do wymiany na 99% bo nawet po 4km to powinno już ładnie ciepłym dmuchać i temp.powinna być ok60-70 (oczywiście mówimy tu o mrozie 0-5stopni)Silnik (temperatura) nie rozgrzewa się praktycznie nic.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 09 lut 2011, 10:31
- Lokalizacja: małopolskie
Sprawdzilem dzis dokladnie, zapisujac KM.
Dokladnie wychodzi 5,2.
Jezeli chodzi o temperature to:
1) Wsiadam odpalam ( dzis nie odsniezalem, wiec nie bylo momentu rozgrzewania) i odrazu jade praktycznie
2) Jechalem bez nadmuchu (czyli pokretlo od nadmuchu ustawione na "o")
3) Po przejechaniu 5,2 KM po zaparkowaniu zobaczylem temperature i byla na tej kresce przed 90. (dla jasnosci najpierw sa trzy tak jakby ta poczatkowa potem jest ta kreska bez liczby, a potem juz ta co jest 90. Czyli prawdopodobnie mialem okolo 60-70 stopni.
Czyli Termostat chyba dziala
4) Dzwieku "metalicznego" o ktorym mowilem, dzis zupelnie nie bylo, mam nadzieje ze to faktycznie nic powaznego, i tylko sie cos przyczepilo, albo cos wpadlo do nadmuchu i mi tak swistalo dziwnie...
5) Trepku te wtryski to jestem w stanie w prostu sposob sprawdzic jakos sam ?
Dokladnie wychodzi 5,2.
Jezeli chodzi o temperature to:
1) Wsiadam odpalam ( dzis nie odsniezalem, wiec nie bylo momentu rozgrzewania) i odrazu jade praktycznie
2) Jechalem bez nadmuchu (czyli pokretlo od nadmuchu ustawione na "o")
3) Po przejechaniu 5,2 KM po zaparkowaniu zobaczylem temperature i byla na tej kresce przed 90. (dla jasnosci najpierw sa trzy tak jakby ta poczatkowa potem jest ta kreska bez liczby, a potem juz ta co jest 90. Czyli prawdopodobnie mialem okolo 60-70 stopni.
Czyli Termostat chyba dziala
4) Dzwieku "metalicznego" o ktorym mowilem, dzis zupelnie nie bylo, mam nadzieje ze to faktycznie nic powaznego, i tylko sie cos przyczepilo, albo cos wpadlo do nadmuchu i mi tak swistalo dziwnie...
5) Trepku te wtryski to jestem w stanie w prostu sposob sprawdzic jakos sam ?
Trepku - a w zyciu - zadnych przyrzadow, jestem zwyklym uzytkownikiem autka.
(Bez kanalow i wiedzy o autach).
Dzieki Wam, ze wiem gdzie rozrzad i rozrsznik - bo to robilem ostatnio...
Wracajac do spalania:
Wracajac z pracy sprawdzilem z dmuchawa, robiac ta sama trase.
Nagrzewa mi sie do 50-60 z dmuchawa na full (III), bez dmuchawy mam na 80.
Te spalanie o ktorym pisalem czyli okolo 10, to mi wychodzi przy ful dmuchawie. Bo niestety szybki paruja, no i w zime wiadomo dogrzewam sie non stop.
------- Trasa ------
Sprawdze to w juz w niedziele, bo jade z jednego konca warszawy na drugi, wiec w "trasie" bede conajmniej z godzine. Dam znac jak to bedzie z dmuchawa i jak bez... W trasie. Postaram sie rowniez zanotowac po jakim czasie, a nie tylko po ilu km.
(Bez kanalow i wiedzy o autach).
Dzieki Wam, ze wiem gdzie rozrzad i rozrsznik - bo to robilem ostatnio...
Wracajac do spalania:
Wracajac z pracy sprawdzilem z dmuchawa, robiac ta sama trase.
Nagrzewa mi sie do 50-60 z dmuchawa na full (III), bez dmuchawy mam na 80.
Te spalanie o ktorym pisalem czyli okolo 10, to mi wychodzi przy ful dmuchawie. Bo niestety szybki paruja, no i w zime wiadomo dogrzewam sie non stop.
------- Trasa ------
Sprawdze to w juz w niedziele, bo jade z jednego konca warszawy na drugi, wiec w "trasie" bede conajmniej z godzine. Dam znac jak to bedzie z dmuchawa i jak bez... W trasie. Postaram sie rowniez zanotowac po jakim czasie, a nie tylko po ilu km.
Czy termostat jest sprawny łatwo sprawdzić. Odpalasz zimne auto i jedziesz 2-4km (żeby wskażnik wskazywal juz tez 70st), zatrzymujesz sie, otwierasz mache. Do chlodnicy ida dwa grube wężę i tak: Górny wąż może być ciepły, a dolny powinien być całkiem zimny. Jeśli dolny będzie ciepły to termostat otwiera się zbyt wczesnie/ lub cały czas jest otwarty - do wymiany <ok>
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Moim zdaniem termostat sprawny moj lapie temp. po ok 6. A spalanie musisz sprawdzic kilka razy i oblicz z tego srednia i bedziesz wiedzial jak jest. Jak ci nie dymi nadmiernie to wtryski i turbo powinno byc ok. A dzwonienie to moze byc odkrecony tlumik poczatkowy. Jest on przykrecony do skrzyni biegow na takiej jak by lapie ktora na koncu jest gumowa. Jak sie tam odkreci to moze dzwonic o ta lape.