Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi 80 B4 1.9 tdi 1Z] grzeje się silnik

ODPOWIEDZ
gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 12 lut 2011, 17:02

jeszcze jedno mam na obwodzie nagrzewnicy grzałke z 3 swiecami i one grzeja mi zebym miał ogrzewanie szybciej w aucie na zime czy powinny one sie wyłanczac po nagrzaniu układu??
[/quote] proszę bardzo https://audi80.pl/19tdi-1z-podgrzewa ... t21179.htm to jest podgrzewacz płynu chłodniczego w tym temacie masz wszystko <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 lut 2011, 19:17

możliwe że jak zewrze się piny we wtyczce to wskaźnik idzie do 130 stopni.robiłem z tym jakieś 3 lata temu i nie pamiętam dokładnie jak to jest...
im większa temperatura tym mniejsza rezystancja.przy 0 stopni rezystancja wynosi od 5000 do 6500 a przy 100 stopniach od 150 do 225... jeśli u ciebie przy 60 stopniach masz 190 to jest coś nie tak bo powinno być od 540 do 675. rezystancja 190 jest przy 90 stopniach a nie przy 60... i teraz jestem ciekaw co jest nie tak czy czujnik źle wskazuje czy wskaźnik coś szwankuje... możesz jeszcze sprawdzić w inny sposób czy wskaźnik dobrze wskazuje.rozgrzewasz samochód i sprawdzasz kiedy dolny wąż od chłodnicy robi się ciepły.powinien przy temperaturze 87 stopni bo wtedy zaczyna otwierać się termostat.jeśli w momencie otwarcia termostatu na wskaźniku masz ok 90 stopni to wskaźnik dobrze wskazuje...

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 13 lut 2011, 12:18

to juz sprawdzałem termostat sie otwiera minimalnie przed 90 stopni i wszystko jest oki jedynie co to wentylatory sie włanczaja minimalnie przed 100 okolo 98 stopni a chyba inne wartosci maja sie załanczac , w sobote wymieniam caly rozrzad, pompe wody wtedy wyjdzie szydło z worka .... jedynie obiawiam sie uszczelki zobaczymy

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 lut 2011, 14:57

no to jeśli termostat ci się otwiera gdy wskaźnik jest ok 90 stopni to jest ok.wentylator ma się załączać tak jak u ciebie czyli ok 100 stopni.oryginalny czujnik i zamienniki tak jak ci pisałem wcześniej załączają pierwszy bieg przy 95 stopniach czyli tez u ciebie jest ok.a jeśli nadal temperatura idzie w górę to pewnie uszczelka pod głowicą bo wątpię by to była wina pompy wody.piszesz ze sprawdzałeś olej,płyn i śladów nie ma a pod korkiem nie masz kisielu?? jak odkręcisz korek do zbiorniczka płynu i dodasz gazu to nie lecą bąble?? niekiedy oprócz grzejącego się silnika nie ma innych objawów uszkodzonej uszczelki...

Awatar użytkownika
Gie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 07 lis 2008, 19:58
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Gie » 13 lut 2011, 15:16

U mnie winna byla chłodnica...powymienialem czujniki termostaty i nic...wlozylem chlodnice nowa i jest ok - stara byla pozapychana.

Pozdro

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 13 lut 2011, 15:17

odkrecałem korek obroty wolne i wysokie nic sie nie dziele plyn jest ok olej tez jest ok , pod korkiem z oleju sera niema hehe to jest dziwne ....kolega mi gadał ze miał podbny objaw i pompa byla walnieta tak jak pisałem w sobote sie za to biore bo to jest nie mozliwe .......

[ Dodano: 2011-02-13, 15:20 ]
tez otym myślałem o tej chłodnicy ze przy wysokich obrotach niema takiego przejscia i auto sie zaczyna grzac a jak stwierdziłes ze jest zapchana? ja wyciagne i wleje jej wode zobaczymy jaki ma obieg

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 lut 2011, 15:52

ale pisałeś że chłodnica robi się ciepła to powinna mieć przepływ.jeśli chodzi o pompę wody to nie widziałem jeszcze takiego uszkodzenia by nie było ciśnienia a druga sprawa jest taka że jeśli by nie działała pompa wody to silnik by się grzał bardzo szybko,nie miał byś ciepłego powietrza w kabinie,chłodnica była by zimna no i do zbiorniczka by pewnie nie leciał płyn chłodniczy.coś musi płyn napędzać a jest tym czymś właśnie pompa wody.ja stawiam na uszczelkę pod głowicą.koszt nie jest znów taki straszny a jak zrobisz będziesz miał spokój...

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 13 lut 2011, 15:54

chłodnica była ciepła jak na postoju pod domem to sprzawdzałem po wymianie termostatu jak sie otworzył chłodnica ciepła sie robiła cała stopniowo , ale jak jade to jest zimna wogole niema obiegu w niej ja to sprawdzałem na mrozach jak jechałem na narty i sam lod był a temp na wskazniku ponad 100

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 lut 2011, 16:18

bo podczas jazdy chłodnica zazwyczaj jest zimna.ja rzadko u siebie obserwuje by chłodnica była ciepła no chyba ze trochę przegonie samochód lub stoję w korku.po prostu silnik ma na tyle dobre chłodzenie ze rzadko puszcza na duży obieg a jak już puści to po chili się schładza i chłodnica znów jest zimna.no i chłodnica przynajmniej u mnie no i u kilku osób które znam z forum nie robi się od razu ciepła tylko najpierw robi się ciepła góra a później dół ale dlaczego tak jest to nie wiem...dziwne jest tylko to że podczas jazdy masz tak wysoką temperaturę a zimną chłodnicę.tu tylko i wyłącznie może być winny termostat bo to on jest powodem zimnej chłodnicy...

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 13 lut 2011, 16:21

wlasnie tez tak mysałem ze temostat i kupiłem nowy wsadzilem i to samo ale termostat zamiennik załoze teraz cos lepszego .......obydwa tez sprawdzalem w gotujacej sie wodzie jak sie otwieraja i ten stary tak samo sie otwierał jak nowy ....... hehe to jest wszystko ciekawe

rafal.skromny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: rafal.skromny » 13 lut 2011, 17:41

kolego a mam takie pytanie czy robiłeś cos przy wskaznikach chodzi mi o deske?Moj ojciec tez miał podobny przypadek tylko ze silnik ABT.Był złodziej pradu no i nie umielismy juz dojść gdzie go kradnie wiec oddalismy do mechanika no i zrobił ale zaraz po odebraniu auta grzał sie bynajmniej wskaznik tak pokazywał.Wymienilismy termostat na oryginalny ze salonu.I dalej to samo przyciagnąłem kolege z Vgiem i co sie okazało wszystko jest ok tylko zle jest wyskalowany wskaznik i pomyłka jest o około 10-12 stopni jezeli cieple powietrze Ci leci z nagrzewnicy termostat puszcza Ci na duzy obieg i cała chłodnica jest ciepła to jest tylko bład gdzies we wskaznikach albo w czyjnikach bynajmniej mi sie tak wydaje...A co do pomy wody zgodze sie HUDYM ze nie ma ona nic do tego w moim 1Z pompa wody cikła a nie grzał sie.Ale jak juz zmieniał bedziesz rozrzad to wymien pome wody tez dobre dojscie a pozniej nie bedziesz sie musiał meczyć.Pozdrawiam :-)

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 13 lut 2011, 17:46

Moj ojciec jezdzil 10 latek audikiem i tez mi wspominał o regulacji wskaznika temp. tylko jak jest to gdzie? na liczniku sa 3 pokretła zegarek, zerowanie km i podswietlenie licznika ale wspomanił mi ze moze byc z tylu jak licznik wyciagne ..... chyba bez miernika laserowego pirometru nie dojde do tego......a i co do uszczelki juz zrobilem na tym 2-3 tys km i jest wszysko ok

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 lut 2011, 19:36

Rafał tylko że u niego wygląda na to że wskaźnik dobrze wskazuje bo przy ok 90 dolny wąż się robi ciepły i przy ok 100 załącza się wentylator.

tsmoluch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, 16:34
Lokalizacja: SWD

Post autor: tsmoluch » 13 lut 2011, 20:40

dokładnie hudy.......wiec czujnik i wskaznik odpadaja tez to wykluczam .....zostaje chłodnica i pompa ostatecznie uszczelka.......

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 lut 2011, 20:49

ja bym chłodnice i pompę tez wykluczył a to dlatego że chłodnice miałeś ciepłą czyli jest obieg a druga sprawa to włączają ci się wentylatory a niby jak by miały się włączyć jakby chłodnica była niedrożna?? przecież czujnik od wentylatorów jest w chłodnicy... pompę też bym wykluczył bo by ci od razu się silnik zagrzał i wątpię byś kilka kilometrów przejechał.od razu byś miał max na wskaźniku od temperatury a druga sprawa to masz przecież ogrzewanie czyli obieg pompa wymusza... coś mi się wydaje że będziesz musiał przygotować się na uszczelkę pod głowicą...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl