[/quote] proszę bardzo https://audi80.pl/19tdi-1z-podgrzewa ... t21179.htm to jest podgrzewacz płynu chłodniczego w tym temacie masz wszystko <ok>jeszcze jedno mam na obwodzie nagrzewnicy grzałke z 3 swiecami i one grzeja mi zebym miał ogrzewanie szybciej w aucie na zime czy powinny one sie wyłanczac po nagrzaniu układu??
[audi 80 B4 1.9 tdi 1Z] grzeje się silnik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
możliwe że jak zewrze się piny we wtyczce to wskaźnik idzie do 130 stopni.robiłem z tym jakieś 3 lata temu i nie pamiętam dokładnie jak to jest...
im większa temperatura tym mniejsza rezystancja.przy 0 stopni rezystancja wynosi od 5000 do 6500 a przy 100 stopniach od 150 do 225... jeśli u ciebie przy 60 stopniach masz 190 to jest coś nie tak bo powinno być od 540 do 675. rezystancja 190 jest przy 90 stopniach a nie przy 60... i teraz jestem ciekaw co jest nie tak czy czujnik źle wskazuje czy wskaźnik coś szwankuje... możesz jeszcze sprawdzić w inny sposób czy wskaźnik dobrze wskazuje.rozgrzewasz samochód i sprawdzasz kiedy dolny wąż od chłodnicy robi się ciepły.powinien przy temperaturze 87 stopni bo wtedy zaczyna otwierać się termostat.jeśli w momencie otwarcia termostatu na wskaźniku masz ok 90 stopni to wskaźnik dobrze wskazuje...
im większa temperatura tym mniejsza rezystancja.przy 0 stopni rezystancja wynosi od 5000 do 6500 a przy 100 stopniach od 150 do 225... jeśli u ciebie przy 60 stopniach masz 190 to jest coś nie tak bo powinno być od 540 do 675. rezystancja 190 jest przy 90 stopniach a nie przy 60... i teraz jestem ciekaw co jest nie tak czy czujnik źle wskazuje czy wskaźnik coś szwankuje... możesz jeszcze sprawdzić w inny sposób czy wskaźnik dobrze wskazuje.rozgrzewasz samochód i sprawdzasz kiedy dolny wąż od chłodnicy robi się ciepły.powinien przy temperaturze 87 stopni bo wtedy zaczyna otwierać się termostat.jeśli w momencie otwarcia termostatu na wskaźniku masz ok 90 stopni to wskaźnik dobrze wskazuje...
to juz sprawdzałem termostat sie otwiera minimalnie przed 90 stopni i wszystko jest oki jedynie co to wentylatory sie włanczaja minimalnie przed 100 okolo 98 stopni a chyba inne wartosci maja sie załanczac , w sobote wymieniam caly rozrzad, pompe wody wtedy wyjdzie szydło z worka .... jedynie obiawiam sie uszczelki zobaczymy
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
no to jeśli termostat ci się otwiera gdy wskaźnik jest ok 90 stopni to jest ok.wentylator ma się załączać tak jak u ciebie czyli ok 100 stopni.oryginalny czujnik i zamienniki tak jak ci pisałem wcześniej załączają pierwszy bieg przy 95 stopniach czyli tez u ciebie jest ok.a jeśli nadal temperatura idzie w górę to pewnie uszczelka pod głowicą bo wątpię by to była wina pompy wody.piszesz ze sprawdzałeś olej,płyn i śladów nie ma a pod korkiem nie masz kisielu?? jak odkręcisz korek do zbiorniczka płynu i dodasz gazu to nie lecą bąble?? niekiedy oprócz grzejącego się silnika nie ma innych objawów uszkodzonej uszczelki...
odkrecałem korek obroty wolne i wysokie nic sie nie dziele plyn jest ok olej tez jest ok , pod korkiem z oleju sera niema hehe to jest dziwne ....kolega mi gadał ze miał podbny objaw i pompa byla walnieta tak jak pisałem w sobote sie za to biore bo to jest nie mozliwe .......
[ Dodano: 2011-02-13, 15:20 ]
tez otym myślałem o tej chłodnicy ze przy wysokich obrotach niema takiego przejscia i auto sie zaczyna grzac a jak stwierdziłes ze jest zapchana? ja wyciagne i wleje jej wode zobaczymy jaki ma obieg
[ Dodano: 2011-02-13, 15:20 ]
tez otym myślałem o tej chłodnicy ze przy wysokich obrotach niema takiego przejscia i auto sie zaczyna grzac a jak stwierdziłes ze jest zapchana? ja wyciagne i wleje jej wode zobaczymy jaki ma obieg
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ale pisałeś że chłodnica robi się ciepła to powinna mieć przepływ.jeśli chodzi o pompę wody to nie widziałem jeszcze takiego uszkodzenia by nie było ciśnienia a druga sprawa jest taka że jeśli by nie działała pompa wody to silnik by się grzał bardzo szybko,nie miał byś ciepłego powietrza w kabinie,chłodnica była by zimna no i do zbiorniczka by pewnie nie leciał płyn chłodniczy.coś musi płyn napędzać a jest tym czymś właśnie pompa wody.ja stawiam na uszczelkę pod głowicą.koszt nie jest znów taki straszny a jak zrobisz będziesz miał spokój...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
bo podczas jazdy chłodnica zazwyczaj jest zimna.ja rzadko u siebie obserwuje by chłodnica była ciepła no chyba ze trochę przegonie samochód lub stoję w korku.po prostu silnik ma na tyle dobre chłodzenie ze rzadko puszcza na duży obieg a jak już puści to po chili się schładza i chłodnica znów jest zimna.no i chłodnica przynajmniej u mnie no i u kilku osób które znam z forum nie robi się od razu ciepła tylko najpierw robi się ciepła góra a później dół ale dlaczego tak jest to nie wiem...dziwne jest tylko to że podczas jazdy masz tak wysoką temperaturę a zimną chłodnicę.tu tylko i wyłącznie może być winny termostat bo to on jest powodem zimnej chłodnicy...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
- Lokalizacja: Brzozów
kolego a mam takie pytanie czy robiłeś cos przy wskaznikach chodzi mi o deske?Moj ojciec tez miał podobny przypadek tylko ze silnik ABT.Był złodziej pradu no i nie umielismy juz dojść gdzie go kradnie wiec oddalismy do mechanika no i zrobił ale zaraz po odebraniu auta grzał sie bynajmniej wskaznik tak pokazywał.Wymienilismy termostat na oryginalny ze salonu.I dalej to samo przyciagnąłem kolege z Vgiem i co sie okazało wszystko jest ok tylko zle jest wyskalowany wskaznik i pomyłka jest o około 10-12 stopni jezeli cieple powietrze Ci leci z nagrzewnicy termostat puszcza Ci na duzy obieg i cała chłodnica jest ciepła to jest tylko bład gdzies we wskaznikach albo w czyjnikach bynajmniej mi sie tak wydaje...A co do pomy wody zgodze sie HUDYM ze nie ma ona nic do tego w moim 1Z pompa wody cikła a nie grzał sie.Ale jak juz zmieniał bedziesz rozrzad to wymien pome wody tez dobre dojscie a pozniej nie bedziesz sie musiał meczyć.Pozdrawiam
Moj ojciec jezdzil 10 latek audikiem i tez mi wspominał o regulacji wskaznika temp. tylko jak jest to gdzie? na liczniku sa 3 pokretła zegarek, zerowanie km i podswietlenie licznika ale wspomanił mi ze moze byc z tylu jak licznik wyciagne ..... chyba bez miernika laserowego pirometru nie dojde do tego......a i co do uszczelki juz zrobilem na tym 2-3 tys km i jest wszysko ok
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ja bym chłodnice i pompę tez wykluczył a to dlatego że chłodnice miałeś ciepłą czyli jest obieg a druga sprawa to włączają ci się wentylatory a niby jak by miały się włączyć jakby chłodnica była niedrożna?? przecież czujnik od wentylatorów jest w chłodnicy... pompę też bym wykluczył bo by ci od razu się silnik zagrzał i wątpię byś kilka kilometrów przejechał.od razu byś miał max na wskaźniku od temperatury a druga sprawa to masz przecież ogrzewanie czyli obieg pompa wymusza... coś mi się wydaje że będziesz musiał przygotować się na uszczelkę pod głowicą...